Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@18:27:26 GMT

تکنیک‌های مشترک بازیگری با موسیقی

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۵۹۴۸

تکنیک‌های مشترک بازیگری با موسیقی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود در این بین اکثریت مواقع این شغل به عنوان یکی از مشاغل سخت هم به حساب می آید.  شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت است، قابل لمس نباشد، اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی نگاه کنیم، این هنر به واقع تمرین، شهود و مطالعات فراوانی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

فواید حضور در کلاس فن بیان برای بازیگران سینما

نردبان موسیقی: توالی کلیه‌ی صدا‌های موسیقیایی را که گوش انسان تشخیص دهد (از بم‌ترین تا زیرترین) نردبان موسیقی نامند. برای هر ساز و هر صوتی نیز نردبان معینی وجود دارد.

نواحی: برای کلیه‌ی نردبان‌های موسیقایی سه ناحیه تشخیص داده اند: ناحیه‌ی بم، ناحیه‌ی متوسط، ناحیه زیر این تقسیم بندی درباره‌ی هر ساز و هر صوتی نیز به عمل آمده است؛ یعنی برای وسعت هر یک از آن‌ها باز می‌توان سه ناحیه‌ی مذکور را قائل شد.

عناصر مشخص صدا: اختلاف‌هایی که صدا‌های موسیقی با هم دارند به وسیله‌ی زنگ، آهنگ، شدت (ضعیف و قوی)، کشش و تاکید آن‌ها معلوم می‌شود اینک هر یک را جداگانه بشناسیم.

زنگ: زنگ را آلمانی‌ها به عنوان رنگ صدا می‌نامند و این نام خود معرف خوبی است برای فهماندن معنی آن. هنگامی که یک جسم مرتعش می‌شود در جسم به واسطه‌ی چگونگی نوع و بسیاری از شرایط دیگر صفت مخصوصی از هر صدایی پیدا می‌شود که آن را زنگ صدا می‌نامیم.

چنین صفتی را با این مثال شرح می‌دهم که: یک صدا را با همان عده ارتعاش مثلا یک «La»‌ی دیاپازون که دارای ۸۷۰ ارتعاش در ثانیه است را در ده ساز مختلف بزنیم، وقتی درست گوش بدهیم با وجود اینکه همه یکصدا هستند، ولی عموما زنگ آن‌ها با هم فرق می‌کند.

همین طور اگر ده نفر زن همان صدا را بخوانند باز زنگ صوت هر کدام با دیگری فرق دارد، پس برای هر صوتی و هر سازی زنگ خاصی وجود دارد که مخصوص به خود اوست و کاملا غیر از آهنگ شدت و کشش است.

آهنگ: آهنگ عبارت است از تقلید یک صدای موسیقی با صوت و یا طریقه‌ی ادای صحیح یک صدای معین در یک ساز. پس در حقیقت آهنگ برای بیان صحت درجه بلندی و پستی صدا است.

وقتی که گفته می‌شود فلان صدا خارج است یعنی آهنگ آن اشتباه و بنابر این درجه‌ی ارتعاش آن مطابق با صدای اصلی نیست. پس می‌توان گفت آهنگ ده «La»‌ی دیاپازون که درشماره قبل در ده ساز مختلف نواختیم صحیح است و با هم هماهنگ هستند، ولی زنگ هر یک با دیگری مختلف است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازیگری بازیگری بازیگر تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) پخش آهنگ معین با مجوز صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • 4 تکنیک خلاقانه برای تیز کردن چاقو‌ی کند (فیلم)
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید
  • (ویدئو) پخش آهنگ معین با مجوز صداوسیما
  • سلمانِ نون‌خ: لطفا کمی صبر کنید
  • یک تکنیک عالی برای اتصال مجدد سیم برق قطع شده به دو شاخه (فیلم)
  • عکس| نظر هنگامه قاضیانی درباره بازیگری سحر دولتشاهی
  • نظر هنگامه قاضیانی درباره بازیگری سحر دولتشاهی/ عکس
  • مقایسه تکنیک وینیسیوس و یامال (فیلم)
  • ماجرای شروع بازیگری خواهران آقاجانی + فیلم