Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@17:07:04 GMT

بهترین ماده غذایی برای وعده صبحانه

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۶۲۰۷

بهترین ماده غذایی برای وعده صبحانه

صبحانه یکی از مهمترین وعده‌های غذایی افراد محسوب می‌شود که بسیاری نسبت به آن بی توجه اند یا زمان کافی برای صرف آن ندارند.

تخم مرغ آب پز یکی از بهترین غذا‌هایی است که به تنهایی می‌تواند برای صبحانه افراد کافی باشد که  در ادامه مطلب به مهمترین خواص این ماده غذایی پرداختیم.

تخم مرغ  باعث می‌شود احساس سیری بسیار طولانی‌تر از غلات و حبوبات داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروتئین و چربی موجود در تخم مرغ به حفظ سطح انرژی شما کمک می‌کند و نیاز به میان وعده صبحگاهی را کاهش می‌ دهد. این ماده غذایی همچنین به کاهش وزن کمک می‌کند و یکی از مزیت‌های تخم سیر نگه داشتن شماست بنابراین اشتهای شما را می‌کاهد.

تخم مرغ منبع غنی از پروتئین است و همانطور که می‌دانید این ماده  تمام آمینو اسید‌های ضروری مورد نیاز بدن را دارد، ضمن اینکه نسبت  به دیگر مواد غذایی غنی از پروتئین ارزان‌تر بوده و در دسترس همه قرار دارد.

تخم هیچ گونه کلسترول مضری ندارد و این در حالی است که گزارش‌های قبلی نشان می‌داد این ماده غذایی کلسترول بد شما را افزایش می‌دهد اما این موضوع رد شده است؛ بنابراین نیازی به نگرانی در مورد خوردن تخم مرغ نیست که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

تخم مرغ باعث رشد ذهن و تقویت حافظه می‌شود. کولین، یک ماده مغذی اساسی موجود در تخم مرغ است که  باعث تحریک رشد و عملکرد مغز می‌شود همچنین با افزایش حافظه و بهبود هوشیاری ارتباط دارد.

تخم مرغ از بینایی شما محافظت می‌کند. دو آنتی اکسیدان لوتئین و زاکزاتین که در تخم مرغ وجود دارد باعث محافظت از بینایی شما در مقابل اشعه یووی می‌شود همچنین با کاهش احتمال ابتلا به آب مروارید در پیری همراه است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وعده صبحانه تخم مرغ آنتی اکسیدان سبک زندگی پارسی خبر ماده غذایی تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۶۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان

برنامه جهانی غذا اعلام کرد برای تامین کمک‌های غذایی افغانستان در سال میلادی آینده به ۱.۹۸ میلیارد دلار نیاز دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «برنامه جهانی غذا» در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد برای تامین کمک‌های غذایی افغانستان در سال میلادی آینده به 1.98 میلیارد دلار نیاز دارد و افزود در سه ماه میلادی نخست سال جاری از هر سه نفر یک نفر با «ناامنی حاد غذایی» مواجه بوده است.

این گزارش در ماه مارس سال جاری وضعیت اقتصادی افغانستان را «شکننده» توصیف کرد و تصریح کرد به دلیل اقتصاد شکننده و سطح بالای ناامنی غذایی در افغانستان، برنامه‌های کمک رسانی این سازمان با کمبود بودجه 590 میلیون دلاری مواجه است.

این بودجه شامل 111 میلیون دلار هزینه‌های مورد نیاز امدادرسانی در زمستان سال جاری و سال آینده است.

براساس این گزارش با احتساب همه نیازمندان حدود هفت میلیون نفر از جمله آسیب پذیرترین افراد در افغانستان هستند.

گفتنی است که برنامه جهانی غذا به 1.98 میلیارد دلار در سال 2024 نیاز دارد تا غذای اضطراری، تغذیه و حمایت معیشتی را به نیازمندان در افغانستان برساند.

برنامه جهانی غذا پیش از این اعلام کرده بود: «ما باید بر راه‌‌حل‌های پایدار و بلندمدت سرمایه‌گذاری کنیم تا گرسنگی در افغانستان به صفر برسد».

افزایش سوءتغذیه و کاهش کمک‌های برنامه جهانی غذا در افغانستاناعلام نیاز 760 میلیون دلاری برنامه جهانی غذا برای کمک فوری به افغانستانبرنامه جهانی غذا: نیمی از پناهجویان اخراج شده از پاکستان به کمک فوری نیاز دارند

«مونا شیخ» مسئول بخش تغذیه برنامه جهانی غذا در افغانستان اظهار داشت این سازمان توزیع کمک‌ها به خانواده‌ها را کاهش داده است که سبب افزایش شمار مبتلایان به سوءتغذیه در افغانستان می‌شود.

برخی کارشناسان تحریم‌ و مسدود شدن دارایی‌های افغانستان را از عوامل مهم فقر و بیکاری در این کشور می‌دانند.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون