Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقه طراحی لباس اجتماع بانوان به مناسبت بزرگداشت شاعر نامی کشورمان، خواجه شمس‌الدین حافظ شیرازی، با هدف ترویج پوشش اسلامی ایرانی و با محوریت اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب از سوی گروه طراحی انجمن طراحان مد و لباس استان قم برگزار می‌شود.

شیراز و ظرفیت‌های تاریخی موجود در این شهر به‌منظور خلق آثار هنری با محوریت عفاف و حجاب، به‌عنوان موضوع اصلی این رویداد در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این مسابقه طرح پیشنهادی خود را به انجمن نامبرده ارائه کرده و پس از تأیید طرح، اثر پیشنهادی خود را به‌منظور تأیید انجمن، همراه با شناسنامه طراح، موضوع تصویر، منبع الهام، گستره به کار گرفته شده و تصویرسازی با تکنیک دلخواه و مورد نظر ارائه دهند.

قاب طرح مسابقه در ابعاد A3 تعیین شده و دور کادر آثار باید پاسپارتو مشکی با عرض 4cm باشد.

تعداد طرح مجاز شرکت در مسابقه، حداکثر ۵ طرح برای هر نفر و مهلت ارسال اثر تا ۵ مهرماه ۱۳۹۹ اعلام شده است.

خلاقیت و بدیع بودن طرح،

رعایت اصول طراحی لباس

و انتخاب موضوع مناسب

ازجمله ملاک‌های داوری این مسابقه عنوان شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۹۱۵۰۰۲۸۶۸ تماس بگیرند.

کد خبر 5010405 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز نمایشگاه عفاف و حجاب مد و لباس محرم 99 ترجمه ادبیات داستانی گردشگری عاشورا تازه های نشر تجدید چاپ ویروس کرونا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب و کتابخوانی ادبیات کودک و نوجوان میراث فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۶۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟

سید مجید امامی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور درمورد تصویب اولیه‌ی سند ملی سبک پوشش اسلامی بیان کرد: یکی از عرصه‌هایی که سال‌هاست در نظام فرهنگی کشور از دست ما خارج شده حوزه پوشاک است. این در حالی است که اشتغال‌زا‌ترین و حتی به نظر برخی از افراد در آمار‌های جهانی، پوشاک، بزرگ‌ترین صنعت جهانی به شمار می‌آید در حالی‌که ما، هم در نظام طراحی با وجود استعداد‌های بسیار زیادی که داریم و هم در عرصه تولید، با وجود تولیدکننده‌های خیلی بزرگ و ممنوعیت واردات رسمی که داریم با لباس قاچاق و شبه قاچاق روبرو هستیم و با این‌ وجود، می‌گوییم چرا فلان لباس نامناسب اجتماعی فروخته یا پوشیده می‌شود؟ 

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: اگرچه سبک پوشش به فرد و ذائقه او بستگی دارد که این موضوع باید بر اساس شخصیت و منش فرد مورد بررسی قرار بگیرد ولی این‌که بر اساس سنت و تاریخ ۷ هزار ساله‌مان، پوشاک ما با وجود تنوع بالا و بی نظیری که در میان کشور‌های مختلف دارد؛ هم از لحاظ تنوع رنگی و هم از نظر طرح پوشاک با چنین مشکلاتی مثل قاچاق و... روبروست به نظر می‌رسد باید یک کار اساسی از جنس فرهنگ‌بنیان انجام می‌شده است. هرچند که همیشه عزیزان ما در حوزه صنعت، برنامه‌های راهبردی داشته‌اند و این اتفاق باید دو سال پیش انجام می‌شد ولی با این حال، همین اتفاق باعث می‌شود که شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظام فرهنگی و صنعتی کشور در کنار هم قرار بگیرند.

امامی اظهار کرد: اگر قرار است دنبال ویژند باشیم، باید ویژند‌های پوشاک کشور خودمان را بپسندیم و اگر قرار است که بدنبال مد باشیم مد هم باید در چارچوب فرهنگ و ارزش‌ها و زیبایی‌شناسی ایرانی شکل بگیرد و برای این منظور، هدف‌گذاری هم شده است که ظرف ۱۰ سال، حداقل ۴۰ درصد از بازار پوشاک اجتماعی در اختیار ویژند‌های داخلی و ویژند‌های حجاب و لباس باشد که متأسفانه، الان این عدد پایین‌تر است و اگرچه خریداری می‌شود ولی تولیدات بی هویت هستند و نمی‌توانند از هویت خودشان دفاع کنند. 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور درمورد استقبال مردم از سند ملی سبک پوشش اسلامی گفت: دلیل این که با وجود رقابت کردن ویژند‌های خارجی روی ویژند تأکید می‌کنم به خاطر بازار‌سازی است و به همین خاطر، عدد ۴۰ درصد را گذاشتیم. چون می‌دانیم که نمی‌توانیم با این موج جهانی قطع رابطه کنیم و ما خیلی دیرتر از آن‌ها به این حوزه بازاریابی وارد شده‌ایم ولی به هر حال برای شروع هیچ‌وقت دیر نیست چراکه ویژند‌های ایرانی در حوزه لباس آقایان و حتی لباس غیر رسمی و همچنین، حوزه حجاب بسیار موفق عمل می‌کنند ولی مورد حمایت نیستند.

امامی مطرح کرد: اگر نظام طراحی و آموزش و پژوهش ما متحول شود و طراحان لباس در یک زیست‌بوم ایرانی اسلامی تربیت شوند و طرح درس‌ها و نظام آموزشی خیلی قدیمی چه در طراحی لباس و چه در طراحی پارچه ارتقاء پیدا کنند و اگر ویژندها، مراکز و استودیو‌های جدی طراحی راه اندازی شوند و به جای کپی کردن از روی فضای مجازی، هویت طرح خودشان را داشته باشند که البته ویژند‌های معتبر این‌طور هستند و در صورتی‌که بازار از قاچاق اشباع نشود و به عبارتی، اجازه دهند که رقابت وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شوند. چون کالای قاچاق اساساً لباس خارج از رده است و قیمت واقعی ندارد و چیزی است که باید امحاء شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی افزود: ویژند‌های بزرگ در ترکیه یا حتی در چین باید طبق اکوسیستم مد، این موارد قاچاق را امحاء کنند تا در داخل، تولیدکننده شومیز، تونیک یا مانتو مجبور به رقابت با آنها نباشد و به عبارتی، مشکل نساجی ما برطرف شود. زیرا راه حل‌هایی وجود دارند که با وجود سخت بودن، شدنی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است
  • برپایی نمایشگاه عکس فتومونتاژ در سینمای جوان نهاوند
  • فراخوان دهمین جشنواره ملی «بومتن» منتشر شد
  • تاسیس شهرک صنفی لباس در هرمزگان/همکاری مردم با طرح نور مطلوب است
  • آغاز داوری آثار ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند
  • لزوم برگزاری رویداد‌های فرهنگی و گردشگری با محوریت روایتگری در فارس