Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر گفت: با دستور قضایی و با همکاری یگان حفاظت از منابع طبیعی، به استناد ماده ۴۹ قانون حفاظت و بهره برداری، نسبت به امحا کوره های زغال غیرمجاز در شهرستان اشکذر اقدام شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان ، سید محمد ابراهیم اقبالی زارچ در خصوص آسیب های کوره های غیرمجاز اظهارداشت: کوره‌های زغال با انتشار گازهای خطرناک سهم بسزایی در آلایندگی محیط زیست و تهدیدی برای طاق زارها و جنگل های دست کاش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف از تخریب این کوره های غیر مجاز صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی است و تمامی فعالیت های کوره ها در اشکذر منوط به اخذ مجوز از منابع طبیعی است و  تعداد کوره های تخریبی ۲ عدد  در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر بوده است.

اقبالی تصریح کرد: با توجه به اینکه این فعالیت‌ها در اراضی بدون کاربری اتفاق می‌افتد و دستگاه‌های ذیربط در این خصوص مسئولیت مستقیم دارند امیدواریم دستگاه‌های متولی هم به کمک محیط زیست آمده و با نظارت بیشتر بر این اراضی شاهد شکل گیری مجدد این فعالیت‌ها نباشیم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کوره های زغال غیرمجاز آلایندگی محیط زیست شهرستان اشکذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ۲ طرح بزرگ بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در حوزه گاز

دو طرح پیشنهادی سرمایه‌گذاری در بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در بخش گاز طبیعی با پیگیری‌های معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت برای نخستین‌ بار از سوی کمیسیون صرفه‌جویی انرژی(زیر نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری)، تصویب و از طرف رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

به گزارش شانا، دو طرح پیشنهادی سرمایه‌گذاری در بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در بخش گاز طبیعی با نام‌های «ارتقای بهره‌وری در صنعت آجر با جایگزینی کوره‌های هوفمن با تونلی» و «استفاده از حرارت اتلافی ژنراتور گازسوز به‌منظور تأمین آب‌ گرم شهرک مسکونی فرهنگیان»، برای نخستین بار به‌دنبال پیگیری معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت و همکاری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و دفتر امور انرژی سازمان برنامه و بودجه به‌عنوان دبیرخانه‌های بازار بهینه‌سازی انرژی و شورای عالی انرژی بار از سوی کمیسیون صرفه‌جویی انرژی (زیر نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری)، تصویب و از طرف داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

مقدار صرفه‌جویی گاز طبیعی در پروژه  «ارتقای بهره‌وری در صنعت آجر با جایگزینی کوره‌های «هوفمن» با تونلی برابر ۷۱۲.۱۵ میلیون مترمکعب طی ۶ سال و در پروژه «استفاده از حرارت اتلافی ژنراتور گازسوز به‌منظور تأمین آب‌گرم شهرک مسکونی فرهنگیان» برابر ۳۶.۲۴ میلیون مترمکعب طی ۶ سال و ۶ ماه است.

مطابق سازوکار بازار انرژی و محیط‌ زیست شرکت ملی گاز ایران به‌عنوان ناشر گواهی صرفه‌جویی انرژی، صرفه‌جویی حاصل از این دو طرح را در چارچوب گواهی صرفه‌جویی گاز طبیعی به سرمایه‌گذاران ذی‌ربط ارائه می‌کند.

به موجب آیین‌نامه ایجاد بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست مصوب ۱۳۹۶.۱۲.۱۹ شورای عالی انرژی، شرکت ملی گاز ایران مجاز است سالانه تا سقف ۱۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی را در چارچوب گواهی گاز صرفه‌جویی‌شده به سرمایه‌گذاران تحویل دهد. پیش‌بینی می‌شود با تقویت سازوکار بازار بهینه‌سازی انرژی که در برنامه هفتم پیشرفت مورد توجه مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است با استقبال بخش‌های مختلف اقتصادی این سازوکار تأثیر قابل‌توجهی در کاهش ناترازی انرژی ایفا کند.

دیگر خبرها

  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • دانش سنتی حاصل قرن‌ها آزمون و خطا در محیط طبیعی و اجتماعی است
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز در رودخانه کارون شوشتر
  • تصویب ۲ طرح بزرگ بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در حوزه گاز
  • انتقاد شدید دادستان کل کشور از تخریب طبیعت بکر شمال
  • جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، وظیفه مهم مسئولان
  • شکارچی غیرمجاز بز کوهی، در دام قانون افتاد
  • هوای پاک حق هر شهروند یزدی
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف‌زیست محیطی در آذربایجان‌غربی