Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که دیدارهای مقامات خارجی از دفتر سیاسی طالبان در قطر افزایش یافته است، نماینده سازمان ناتو نیز به تازگی با مقامات سیاسی این دفتر درباره روند صلح افغانستان گفت‌وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «استفانو پونتیکورو» نماینده غیرنظامی سازمان ناتو در سفر به دوحه با اعضای دفتر سیاسی طالبان درباره روند صلح افغانستان و توافقنامه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ناتو درباره دیدار با طالبان در توئیترش نوشته که در دیدار با نمایندگان طالبان در دوحه به حمایت ناتو از صلح پایدر در افغانستان تاکید کرده است.

وی اظهارداشت که سازمان ناتو به توافقنامه قطر متعهد است.

از سوی دیگر، نیز طالبان در دیدار با نماینده ناتو نیز نسبت به تعهد این گروه به توافقنامه قطر اطمینان داده است.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز دربا این دیدار در توئیترش نوشته است که «مولوی عبدالسلام حنفی» معاون دفتر سیاسی طالبان با نماینده سازمان ناتو دیدار کرده است.

به گفته وی، در این دیدار درباره اوضاع جاری افغانستان و توافقنامه قطر گفت‌وگو شده است.

سفر اعضای هیئت دفتر سیاسی طالبان از قطر به پاکستانگفتگوی وزیر امور خارجه آمریکا و معاون سیاسی طالبانگفت‌وگوی اختصاصی| معاون سیاسی طالبان: توافق مخفی میان طالبان و آمریکا وجود ندارد/ اگر نیروهای خارجی نروند تصمیم‌های لازم را خواهیم گرفتگفت‌وگوی سفیر سوئیس با اعضای دفتر سیاسی طالبانتأیید دیدار نماینده ویژه ایران در امور افغانستان با معاون سیاسی طالبان

«مارکوس پوتزل» نماینده ویژه آلمان در افغانستان نیز سه روز قبل در دیدار با اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر درباره آزادی زندانیان و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی گفت‌وگو کرد.

این دیدارها پس از توقف آزادی زندانیان جنجالی طالبان توسط دولت افغانستان افزایش یافته است.

با این حال، عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با اشاره به احتمال آزادی زندانیان طالبان گفته است که مذاکرات بین‌الافغانی هفته آینده آغاز می‌شود.

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان پس از آزادی 4 هزار و 600 نفر از زندانیان طالبان گفت که صلاحیت آزادی 400 زندانی خطرناک این گروه را ندارد و خواستار تشکیل لویه‌جرگه مشورتی برای تعیین سرنوشت آن‌ها شده بود.

غنی پس از موافقت با آزادی زندانیان نیز 80 نفر از آنها را آزاد کرد اما پس از آن با اظهار اینکه طالبان همه زندانیان نیروهای دولتی را آزاد نکرده روند آزادی زندانیان این گروه را متوقف کرده است.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان بیشتر بخوانید... سفر اعضای هیئت دفتر سیاسی طالبان از قطر به پاکستان گفتگوی اختصاصی| سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر: اگر زندانیان ما آزاد نشوند مذاکره نمی‌کنیم گفت‌وگوی سفیر سوئیس با اعضای دفتر سیاسی طالبان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... سفر اعضای هیئت دفتر سیاسی طالبان از قطر به پاکستان گفتگوی اختصاصی| سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر: اگر زندانیان ما آزاد نشوند مذاکره نمی‌کنیم گفت‌وگوی سفیر سوئیس با اعضای دفتر سیاسی طالبان واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ الکاظمی: رابطه ما با ایران باید بر اساس منافع مشترک باشد/ در انتخابات کاندیدا نخواهم شد/ به نیروهای جنگی در عراق نیاز نداریم ۲ شمارش معکوس برای آغاز سرنوشت‌ سازترین مرحله جنگ یمن ۳ بیانیه ارتش لبنان درباره حادثه درگیری‌ جنوب بیروت/ حزب‌الله: درگیری «خلده» ارتباطی به ما ندارد ۴ واکنش سخنگوی وزارت خارجه به خیال‌پردازی‌های پامپئو درباره بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران ۵ ارتش چین یک ناوشکن آمریکایی را از منطقه مانور خود بیرون کرد ۶ توضیحات مسکو درباره حادثه رخ داده در سوریه بین نظامیان روسیه و آمریکا ۷ پامپئو دست خالی به واشنگتن بازگشت ۸ پامپئو: با هرگونه قطعنامه‌ای برای ادامه رفع تحریم‌ها علیه ایران مخالفت می‌کنیم مهمترین اخبار بین الملل استعفای آبه رسما پذیرفته شد نمایندگی ایران در سازمان ملل: رژیم صهیونیستی باید برای پیوستن به ان‌پی‌تی وادار شود حماس : هدف قرار دادن شهرک‌های صهیونیست‌نشین واکنش طبیعی مقاومت به جنایات اشغالگران است نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل خبر قطع آب در شمال سوریه را تکذیب کرد مهمترین اخبار تسنیم واکنش سخنگوی وزارت خارجه به خیال‌پردازی‌های پامپئو درباره بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران حماس : هدف قرار دادن شهرک‌های صهیونیست‌نشین واکنش طبیعی مقاومت به جنایات اشغالگران است آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای ۸۲۰۰۰ هندی در ۲۴ ساعت گذشته +جدول تغییرات ۳ واکسن دیگر کرونا در روسیه در حال ثبت است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان اعضای دفتر سیاسی طالبان دفتر سیاسی طالبان در قطر آزادی زندانیان توافقنامه قطر سازمان ناتو گفت وگوی گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۶۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور اسلامی ایران در امور افغانستان، با مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این ملاقات، تحولات منطقه‌ای، تقویت روابط و سایر موضوعات دوجانبه مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در ابتدا، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان روابط دو کشور را دوستانه و مثبت ارزیابی کرد و خواهان گسترش هرچه بیشتر روابط در تمام عرصه‌ها شد.

در ادامه، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور اسلامی ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در کابل، از موضع طالبان در مقابل تجاوزات آشکار رژیم صهیونستی در غزه و محکومیت حمله رژیم غاصب اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سپاسگزاری کرد.

همچنین طرفین بر گسترش بیشتر روابط حسنه بر اساس اصول حسن همجواری و همسایگی نیک در فضای دوستانه، تاکید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی