Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولیا 180دانش آموزان روستای قیام از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده از نبود اینترنت و زیر ساخت های آن در این روستا برای شروع سال تحصیلی جدید خواستار رفع فوری این معضل شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛ با پیدایش بیماری منحوس کوید 19یا کرونا درجهان شکل ظاهری رفتار اجتماعی و فردی انسان ها در مواجه با این بیماری به طوری کلی به یکباره تغییر کردبه طوری که رعایت پروتکل های بهداشتی برای همه به عنوان یک اصل غیرقابل انکار تلقی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شیوع سریع این بیماری بحث نظام آموزشی که بیشترین جمعیت کشور را در حوزه های مدارس و دانشگاه ها، حوزه های علیمه و مراکر علمی و آموزشی سراسر کشور را تحت امر دارد را تحت تاثیر مستقیم خویش قرار داد به طوری که بحث آموزش های مجازی یکی از سریعترین و بهترین روش برای جایگزینی برای آموزش حضوری برای پیشگیری از این بیماری بوده است.

اما در این بین نبود زیر ساخت های اینترنتی و عدم پوشش 100درصدی بیشتر مناطق کشور به خصوص مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در شبکه شاد به درستی برای مسئولان آموزش و پرورش و شرکت مخابرات عیان شد.

بیشتر روستاهای استان کهگیلویه وبویراحمد از نعمت دسترسی به شبکه شاد محروم هستند که برخی از منابع رسمی این آمار را 40درصد نیز عنوان کردند که نزدیک به نیمی از دانش آموزان این استان از آموزش های مجازی بی بهره اند.

روستای قیام از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده از جمله همین روستاها است که با داشتن بیش از 180دانش آموز در سه مقطع تحصیلی از نعمت اینترنت بی بهره اند که همین امر نیز گلایه های شدید والدین و حتی مدیران مدارس را در مراسم کلنگ زنی پایگاه اورژانس جاده ای لنده به قیام را را با حضور معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان لنده در پی داشت.

بلاتکلیفی بیش از 180دانش آموز در آستانه بازگشایی مدارس یکی از چالش های مهم در استان کهگیلویه وبویراحمد است که مسئولان شرکت مخابرات استان باید هرچه سریعتر نه تنها مشکل این روستا بلکه مشکلات ارتباطی سایر روستاهای این شهرستان و حتی استان را در برنامه کاری خود قرار می دادند و یا قرار بدهند.

فلیم زیر گلایه معلمین و والدین این دانش آموزان از مشکلات ارتباطی و مخابراتی این روستا است:

 

 

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند. ییی دانلود

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۷۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، تغییر تقویم آموزشی مدارس (زمان آغاز و پایان سال تحصیلی) از موضوعاتی است که دستخوش سیاست‌گذاری‌های متفاوت بوده است.

در بازه‌هایی از زمان (دهه ۷۰)، آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان از اول شهریور بود که این موضوع به دلیل برخی از شرایط به ویژه گرمای هوا با تبعات منفی بر کیفیت تحصیل دانش‌آموزان همراه بود.

در نهایت مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۶ با تصویب یک قانون تأکید کرد: زمان بازگشایی مدارس در سراسر کشور همه ساله اول مهر ماه بوده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

اواخر سال ۱۴۰۲ یکبار دیگر موضوع تغییر تقویم آموزشی مدارس مطرح شد و در همین ارتباط میثم لطیفی؛ رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: از مجلس خواستیم این اجازه را داشته باشیم که شروع سال تحصیلی برای دانش‌آموزان لزوماً از ابتدای مهرماه نباشد. قرار است بتوانیم با توجه به اوضاع اقلیمی یعنی‌مناطق گرمسیر و سردسیر درجه‌ای از اختیار را به ادارات کل آموزش‌وپرورش و وزارت آموزش‌وپرورش برای شروع سال تحصیلی بدهیم که این موضوع به مصرف انرژی و سلامت فرزندان در مناطق جغرافیایی مختلف در کشور کمک می‌کند.

در همین ارتباط محمود امانی طهرانی؛ دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تغییر زمان آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: یک طرح در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح تقویم آموزشی تهیه شده است که به شورای عالی آموزش و پرورش جهت بررسی ارجاع شد و این شورا اصلاحاتی اعمال و آن را به مجلس بازگرداند.

وی افزود: این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شد و هم اکنون در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در صورتی که این طرح به مصوبه مجلس تبدیل شود، مصوبه قبلی که زمان آغاز و پایان سال تحصیلی را تعیین کرده بود، لغو می‌شود و اختیارات بیشتری به آموزش و پرورش با توجه شرایط مختلف در جغرافیای کشور داده می‌شود.

امانی طهرانی در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح در برگزاری امتحانات نهایی خلل ایجاد می‌کند یا خیر، گفت: امتحانات نهایی امری است که در یک برنامه واحد کشوری قابل ارائه است، اما در بسیاری از مناطق می‌توانند مدت سال تحصیلی را با برنامه‌ریزی بهتر با توجه به شرایط آب و هوایی خود تنظیم کنند.

دیگر خبرها

  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی تغییر کرد | شیوه ثبت نام و ثبت سفارش + جزئیات
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • آغاز ثبت سفارش ‌کتاب‌ های درسی سال آینده از سه‌ شنبه
  • کتب درسی از سه‌شنبه ثبت سفارش می‌شود
  • زمان ثبت سفارش کتب درسی اعلام شد