Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» سرهنگ غلامحسن ساعد از پیشکسوتان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و از خلبانان دوران دفاع مقدس که در عملیات‌های مختلفی همچون مرصاد، نصر و آزادسازی نفت‌شهر حضور داشت، درگذشت.

این ‌خلبان هم‌پرواز شهیدان شیرودی، کشوری و سهیلیان از حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس بود.  وی بعد از سال‌های رزم، تجربیات و دانش خود را به‌منظور تربیت نسل جدید خلبانان ایرانی به کار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعد در کنار رزم‌آوری در امور خیر و فرهنگی نیز پیشگام و از  اعضای هیات امنای مسجد المهدی شهرک قدس اصفهان بود.

وی از سال ۱۳۵۱ بعنوان یکصد و هشتمین خلبان هوانیروز ارتش در اصفهان، پرواز خود را آغاز کرد و تا سال ۱۳۹۹ به پرواز با جنگنده کبرا ادامه داد و رکورد جهانی بیشترین پرواز با این بالگرد را از خود به یادگار گذاشت.  

مراسم وداع با پیکر این خلبان، امروز در مسجد المهدی (عج) شهرک قدس اصفهان برگزار و سپس پیکرش به استان آذربایجان غربی منتقل خواهد شد. خلبان غلامحسن ساعد متولد شهرستان میاندوآب است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: ارتش دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناگفته های خلبان اسرائیلی از ماموریت رهگیری پهپادهای ایرانی؛ این پیچیده‌ترین مأموریتی بود که داشتم | چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیدم

به گزارش همشهری آنلاین بهنقل از یورونیوز، این خلبان نیروی هوایی اسرائیل که با نام «سرگرد جی.» معرفی شده، به روزنامه تلگراف بریتانیا گفته که او به عنوان یکی از افسران ذخیره ارتش اسرائیل روز شنبه ۱۳ آوریل فراخوانده شده بود تا در این ماموریت شرکت کند.

سرگرد جی. می‌گوید: «رهگیری صدها پهپاد و موشکی که در هوا در اطراف شما هستند، مانند رویارویی "تاپ گان" با "جنگ ستارگان" بود. انفجارها و رهگیری‌های بی‌پایانی که در اطراف شما اتفاق می‌افتد، چیز دیگری است.... این پیچیده‌ترین مأموریتی بود که در ۲۰ سال گذشته در نیروی هوایی داشته‌ام؛ زیرا می‌دانستم اگر در نابودی هرکدام از آنها موفق نشوم، ممکن است در اسرائیل منفجر شود.»

این خلبان می‌گوید: «ما در ائتلافی فوق‌العاده با آمریکا، بریتانیا و سایر نیروها پرواز کردیم. اگرچه این حمله‌ای بسیار تهاجمی بود که توسط ایران انجام شد و احتمالا چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیده‌ایم، اما دفاع اسرائیل نیز تمام و کمال عمل کرد.»

او درباره ویژگی چنین حملاتی گفت: «همیشه یافتن و سرنگونی این اهداف در شب سخت‌تر است. زیرا این اهداف بسیار پایین پرواز می‌کنند بنابراین شما نیز باید در ارتفاع پایین پرواز کنید آنهم در حالی که نمی‌توانید زمین را ببینید... شما مجبورید به حسگرها تکیه کنید. شما نورهای خیابان یا چیزهای دیگر را روی زمین بسیار نزدیک به خود می‌بینید و این یک احساس بسیار ناراحت کننده است.»

به گزارش همشهری آنلاین، ایران در عملیات وعده صادق، در تلافی تجاوز رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، با ده ها موشک و پهپاد اهداف معینی را در سرزمین های اشغالی هدف گرفت که تا به امروز موضوع تحلیل محافل سیاسی و نظامی و رسانه ای جهان قرار گرفته است.

کد خبر 845313 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • جانشین فرمانده کل سپاه: هرگونه تعرض به ایران با پاسخی شدیدتر مواجه می‌شود
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • هر لحظه به مراحل پایانی عملیات «الی بیت المقدس» نزدیک‌تر می‌شویم
  • به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم
  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • ناگفته های خلبان اسرائیلی از ماموریت رهگیری پهپادهای ایرانی؛ این پیچیده‌ترین مأموریتی بود که داشتم | چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیدم
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • کمک به محرومین سرلوحه کار محمد کیانی رزمنده هشت سال دفاع مقدس
  • تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد
  • پیام تسلیت فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در پی درگذشت حاج محمد کیانی