Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@03:39:59 GMT

آنچه در مورد سکته مغزی باید بدانیم

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۱۲۶۷

آنچه در مورد سکته مغزی باید بدانیم

احساس فلج، افتادگی و بی حسی در صورت از نشانه های بروز سکته مغزی در افراد است. ناطقان: اگر افراد در خود احساس فلجی، افتادگی و بی حسی در صورت احساس کردند، این علائم از نشانه های بروز سکته مغزی است که باید در این شرایط سریعا  با اورژانس تماس بگیرند.

بیمارانی که دچار سکته مغزی شده‌اند  باید سطح هوشیاری شان در اولین مرحله کنترل شود و بلافاصله با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند؛ همراهان بیمار هم تا رسیدن پرسنل فوریت های پزشکی  باید راه هوایی تنفس و گردش خون بیمار را کنترل کنند همچنین اگر بیمار هوشیار است باید به او کمک کرده تا وضعیت راحتی به خود بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




  اگر بیمار هوشیار است و از نظر بلع بزاق و مشکل دارد باید او را به یک سمت بخوابانند همچنین لباس های تنگ را آزاد کرده و به هیچ عنوان نباید به او  مواد خوراکی داده شود.

اگر بیمار غیر هوشیار است باید او را  در وضعیت خوابیده به پهلو قرار داده و در صورتی که تنفس ندارد بلافاصله عملیات احیا را روی آن  شروع کنند.


  منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: سکته مغزی ، احساس فلج ، بی حسی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سکته مغزی احساس فلج بی حسی سکته مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۱۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط بین ریزش مو و سکته قلبی

یک رسانه کویتی به نقل از یک پزشک جراح، گفت: ریزش مو خود یکی از اثرات جانبی بالا بودن کلسترول خون محسوب می‌شود که علت اصلی سکته‌های قلبی و مغزی به شمار می‌رود.

به گزارش اعتمادآنلاین، او تأکید کرد، بسیاری از افراد مبتلا به کلسترول بالا از وضعیت خود بی‌اطلاع هستند، اما ریزش مو در آن‌ها به وجود می‌آید و در این شرایط آن‌ها باید به این مسئله توجه داشته باشند و معاینات لازم را انجام دهند تا از خطر سکته‌ها در امان بمانند.

دیگر خبرها

  • پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی
  • ارتباط میان سکته قلبی و ریزش مو کشف شد
  • ارتباط بین ریزش مو و سکته قلبی
  • ماجرای حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی / کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی | کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • دانش‌آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید
  • اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید
  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی‌نیاز از باتری 
  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی نیاز از باتری