Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی گفت: عزاداران حسینی در مراسم های تاسوعا و عاشورا که دستورالعمل های بهداشتی را در راستای عمل به امربه معروف و نهی از منکر رعایت می کنند حضور پرشور داشته باشند.

آیت الله حسن عالمی در گفتگو با  قدس آنلاین اظهار داشت: جامعه اسلامی با عمل به هدف اصلی قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا فاصله زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با بیان اینکه ریشه مشکلات فعلی  جامعه در عدم توجه به امربه معروف و نهی از منکر است،  تصریح کرد: مسلمانان در هر شرایطی موظف به ترویج هدف اصلی قیام امام حسین (ع) یعنی امربه معروف و نهی از منکر هستند و این موضوع تا زمانی که ریشه ظلم و ستم در جامعه ریشه کن نشود باید ادامه پیدا  کند  تا روز موعود و ظهور امام عصر فرا برسد و حاکمیت مطلق معروف ، جامعه را فرا بگیرد. عضو مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به اینکه امسال مراسم های عزاداری محرم و صفر باید پرشور تر از سال های گذشته برگزار شود ،  افزود: از طرفی در روایات مختلف و متعدد بر جایگاه مراسم عزاداری برای امام حسین (ع) و یارانش سفارش های زیادی صورت گرفته  و حتی تاکید شده است که اگر در مجالس عزاداری امام حسین (ع) قطره اشکی از فردی بیرون بیاید  آن قدر ارزشمند است که ممکن است حتی موجب نجات جامعه اسلامی شود. وی تصریح کرد:  در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی که اوج بهره گیری از مراسم دهه اول محرم است و با توجه به شرایط فعلی که در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا حاکم است به عزاداران حسینی توصیه می شود در راستای عمل به پیام اصلی قیام امام حسین(ع ) که  طبق کتب مقاتل و بحار الانوار، ترویج و عمل به امربه معروف و نهی از منکر بیان شده  است  دستورالعمل های بهداشتی اعلام شده از سوی مسئولان را جدی گرفته و در راستای حفظ سلامتی خود و دیگران آنها را رعایت کنند زیرا هدف غایی و نهایی تدوین دستورالعمل های بهداشتی از سوی ستاد کرونا دلسوزی برای حفظ سلامتی مردم است . ایت الله عالمی با اشاره به اینکه مردم تعهد به ترویج پیام و فرهنگ قیام عاشورا را فراموش نکنند،  تصریح کرد : از طرفی مردم مراقب باشند که بهانه شیوع کرونا مانع از حضور آنها در مراسم های عزاداری محرم و صفر نشود و این  فرصت ارزشمند و سرمایه معنوی بزرگ  راقدر بدانند  و در مراسم هایی که با رعایت موارد بهداشتی  ،  شان و جایگاه ائمه و قیام عاشورا را نیز حفظ می کنند حضور پرشور حسینی داشته باشند. وی ادامه داد: اجرای فرهنگ مقاومت ، عدم عقب نشینی در مقابل دشمن و   پیروی ازولی فقیه توسط مردم نشان می دهد که  انقلاب اسلامی ایران  ریشه در قیام و نهضت عاشورا دارد  و همانطور که با تکیه بر این اصول در طول چهار دهه گذشته مسیر پیشرفت و رشد را طی کرده است در ادامه راه و در گام دوم انقلاب نیز با استقامت در برابر تحریم های دشمن عزت و سرافرازی را دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر امام حسین ع کرونا امربه معروف و نهی از منکر دستورالعمل های بهداشتی امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع مردمی «وعده صادق» با مداحی حسین طاهری در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود

به گزارش آستان نیوز، اجتماع مردمی «وعده صادق» سه شنبه 28 فروردین ماه همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی علیزاده آغاز می‌شود و با رجزخوانی حسین طاهری از مداحان مشهور کشورمان ادامه پیدا خواهد کرد.

شعرخوانی آئینی توسط  سید هاشم وفایی و قرائت دعای توسل با نوای احد سبزی از مداحان اهل بیت (ع) پایان بخش این مراسم باشکوه خواهد بود.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با مداحی حسین طاهری در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • مردم کردستان خواهان اجرای طرح نور در خصوص حجاب و عفاف هستند
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود