Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@17:15:57 GMT

نداشتن شبکه ملی اطلاعات به اقتصاد ضربه میزند

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۲۰۲۸

نداشتن شبکه ملی اطلاعات به اقتصاد ضربه میزند

محمد صادق افراسیابی کارشناس رسانه های دیجیتال گفت: عدم فعالیت شبکه ملی اطلاعات از نظر اقتصادی نیز به کشور ضربه میزند،خیلی از خرید و فروش های اینترنتی از طریق اینترنت جهانی صورت می گیرد و همین خارج کردن ارز از کشور و ضربه زدن به اقتصاد است .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد صادق افراسیابی کارشناس رسانه های دیجیتال در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد:  شبکه ملی اطلاعات در حقیقت چند کارکرد مهم و اصلی دارد که یکی از این کارکردها استفاده از  وب سایت های داخلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه چنانچه از وب سایت های داخلی استفاده کنیم از اینترنت جهانی استفاده نمی شود اذعان داشت: در حال حاضر فعالیت در فضای مجازی قابل رصد نیست و از جهات مختلف ممکن است ضرر بزند.

افراسیبابی با اذعان بر اینکه عدم فعالیت شبکه ملی اطلاعات از نظر اقتصادی نیز به کشور ضربه میزند گفت: خیلی از خرید و فروش های اینترنتی از طریق اینترنت جهانی صورت می گیرد و همین خارج کردن ارز از کشور است .

وی با تاکید بر اینکه چنانچه آمریکا بخواهد ارتباط ایران را از طریق اینترنت با جهان کم کند بیان داشت: اگر شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود ما نگران کم کردن سرعت اینترنت از جانب آمریکا نیستیم.

افراسیابی با یادآور بر اینکه شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شده اما کُند پیش می رود گفت: سال گذشته در جریان اغتشاشات دسترسی به اینترنت جهانی قطع شد اما مردم می توانستند از سایت های داخلی استفاده کنند.

وی احراز هویت کاربران فضای مجازی را مهم تلقی کرد و گفت: هر فردی که یک سیم کارت دارد باید احراز هویت شود و مشخص شود که چه فعالیتی و در چه راستایی انجام می دهد.

افراسیابی با تاکید بر اینکه چنانچه فیلتر شکن ها مسدود نشوند هر قانونی هم که تصویب شود موفقیتی به دنبال آن نیست اظهار کرد: اگر استفاده از وی پی ان سامان دهی نشود هر شبکه اجتماعی هم که فیلتر شود مردم با وی پی ان و فیلتر شکن ها به راحتی از ان استفاده می کنند.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی و مدیریت شبکه ملی اطلاعات می تواند تمام این مشکلات را حل کند گفت: مدیریت صحیح و درستی در راستای شبکه ملی اطلاعات لازم و ضروری است.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شبکه ملی اطلاعات اینترنت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای فیبر نوری در بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات که معین فیبر نوری استان بوشهر است در بازدید از اجرای این طرح در مرکز استان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار صداوسیما گفت: یکی از برنامه‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیشرفت زیرساخت‌های حوزه ارتباطات استان‌ها در نسل آینده ارتباطات، اینترنت پرسرعت و دسترسی پرسرعت به خدمات دولت است که با فیبر نوری امکان‌پذیر می‌شود.

محمد خوانساری افزود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پیگیری و پیشبرد طرح فیبر نوری برای هر استان یک معین از میان معاونان خود را مأمور کرده که برای استان بوشهر رئیس سازمان فناوری اطلاعات تعیین شده است.

معین فیبر نوری استان بوشهر اضافه کرد: در استان بوشهر دو اپراتور «صبانت» و «ایرانسل» مسئولیت حفاری برای فیبر، تجهیز کارگاه، نصب تجهیزات و ارائه خدمات به مردم، خانواده‌ها و کسب‌وکار‌ها را بر عهده دارند.

خوانساری ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های این حوزه را بخش خصوصی انجام داده و دولت وظیفه قاعده‌مندسازی و تنظیم‌گری و دادن مجوز‌ها و پروانه‌ها به شرکت‌های دارای شرایط است که مشغول اجرای طرح در شهر هستند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات بیان کرد: در انجام این برنامه باید همکاری و هماهنگی خیلی نزدیکی میان شهرداران و مجموعه سرمایه‌گذاران حوزه فیبر نوری برای ارئه خدمت به مردم وجود داشته باشد.

معین اجرای فیبر نوری استان بوشهر آمار داد که پیش‌بینی شده برای فیبر نوری شهر بوشهر ۱۰۰ کیلومتر حفاری شود که تا کنون بیش از ۴۰ کیلومتر آن انجام شده است.

محمد خوانساری افزود: هرچند در کنار اجرای این طرح و به انجام رسیدن نقاطی از آن، در برخی نقاط برای ۸۶۰ نفر این سرویس برقرار شده و به تدریج کار در حال پیش‌برد است.

او اضافه کرد: برنامه‌ای که برای تمامی اپراتور‌ها ریخته شده این است که تا پایان سال همه شهر‌های استان بوشهر پوشش فیبر نوری داشته باشند؛ این کار زیر نظر سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیو با مجوز وزارت ارتباطات و با هماهنگی استانداری و شهرداری‌ها است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پوششی که در دستور کار است این است که باید فیبر نوری در فاصله ۳۰۰ متری هر خانه و کسب‌وکار فراهم شود تا به آنان خدمات‌دهی شود.

خوانساری افزود: اگر شخصی، خانواده‌ای و یا کسب‌وکاری این سرویس را درخواست کرد باید تا یک ماه این سرویس برای او فراهم شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات همچنین درباره افزایش آنتن‌دهی در روستا‌ها به‌ویژه روستا‌های هدف گردشگری گفت: اولویت نخست ما در فیبر نوری، جا‌هایی است که جمعیت بیشتری از مردم به‌طور ثابت در آن وجود دارند؛ البته برای جا‌های گردشگری که افراد به‌شکل ثابت رفت‌وآمد ندارند تقویت شبکه تلفن همراه در اولویت است و برای این کار، زیرساختی که شبکه موبایل را تقویت می‌کند، فیبر نوری است.

خوانساری ادامه داد: جا‌هایی که نیاز باشد برای تقویت آنتن‌های شبکه‌های موبایل و ارتقای شبکه تلفن همراه از نسل ۳ به نسل ۴ و بالاتر از آن، فعالیت‌هایی انجام می‌شود؛ موضوع فیبر نوری تکمیل‌کننده زیرساخت‌هایی است که در شبکه تلفن همراه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • ۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود
  • پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای فیبر نوری در بوشهر