Web Analytics Made Easy - Statcounter


رویداد۲۴ نتایج یک نظرسنجی که از سوی پایگاه خبری-تحلیلی رویداد‌۲۴ انجام شده است، نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد از مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در ایران مخالف هستند.

در این نظرسنجی بیش از ۲ هزار نفر شرکت کردند و به این سوال پاسخ دادند که «آیا با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در ایران موافقید یا خیر؟» این نظرسنجی از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مخالفت بیش از ۹۰ درصدی مردم با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در ایران در حالی است که طرحی با همین عنوان در مجلس یازدهم به جریان افتاده است. هم اکنون شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک، توییتر و تلگرام در ایران فیلتر هستند و زمزمه‌هایی درباره فیلترینگ و اعمال محدودیت‌های بیشتر بر اینستاگرام و واتساپ، شبکه‌های اجتماعی خارجی که هنوز در ایران فعالیت می‌کنند و فیلتر نشده‌اند، نیز شنیده می‌شود.

هفته گذشته طرحی به امضای ۴۰ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم رسید که بر اساس آن تمام پیام‌رسان‌های خارجی ملزم به ثبت در سامانه «پنجره واحد» از طریق یک شرکت داخلی هستند. در صورت تصویب این طرح، احتمالا همه پیام‌رسان‌های خارجی در کشور بسته می‌شوند. این طرح برای تبدیل شدن به قانون باید در صحن علنی به تصویب برسد. امضا و ارائه این طرح در مجلس یازدهم با واکنش‌ها و انتقاد‌های گسترده‌ای مواجه شد.   تلگرام و واتساپ، محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران   تازه‌ترین آماری که از میزان حضور کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد که تلگرام و واتساپ محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی فعال در ایران هستند. این آمار که در تیرماه سال جاری منتشر شده است نشان می‌دهد که بیش از ۴۷ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر کاربر ایرانی در پیام‌رسان تلگرام حضور و فعالیت دارد. این در حالی است که در ابتدای سال ۹۷ تلگرام در ایران با حکم قضایی به صورت کامل فیلتر شده است.   همچنین بیش از ۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان ایرانی در شبکه واتساپ فعالیت می‌کنند. این آمار درباره شبکه اینستاگرام به ۴۴ میلیون نفر می‌رسد. توییتر با ۲ میلیون کاربر، لینکدین با ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار کاربر و فیس بوک با ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر در جایگاه بعدی قرار دارند. این آمار در حالی است که سهم شبکه‌های اجتماعی داخلی در جلب توجه و رضایت مردم ناچیز بوده است و به طور مثال تنها ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در شبکه پیام رسان سروش حضور دارند.

کسب‌وکار‌های ایرانی نیز بیشترین حضور خود را در اینستاگرام و سپس در تلگرام دارند. بر اساس آمار منتشر شده از سوی استارتاپ نوین هاب، حدود ۵۸ درصد از سهم کل کسب و کار‌ها در فضای شبکه‌های اجتماعی در ایران در اختیار اینستاگرام است. پس از آن کسب و کار‌ها حضور ۱۱ درصدی در پیام رسان تلگرام دارند. به همین خاطر، فیلترینگ و اعمال محدودیت بر شبکه‌های اجتماعی نگرانی‌های بسیاری را در میان فعالان کسب و کار در کشور ایجاد کرده است.   این آمار نشان می‌دهد که فیلترینگ شبکه‌هایی، چون تلگرام، فیس‌بوک و توییتر در ایران نقشی در کاهش حضور و استفاده کاربران ایرانی از این پیام رسان‌ها نداشته است. لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، فیلترینگ شبکه های اجتماعی ، اینستاگرام سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 فیلترینگ شبکه های اجتماعی اینستاگرام نشان می دهد پیام رسان هزار نفر ۲ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس‌لرزه‌های توئیت کریمی قدوسی درباره یک موضوع نظامی /این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس یازدهم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد

توئیت کریمی قدوسی با واکنش‌هایی از سوی کاربران و فعالان رسانه‌ای مواجه شد. در همین راستا، محمد سالاری در شبکه اجتماعی ایکس با هشتگ‌های نفوذ و پایداری نوشت: «کریمی قدوسی: در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد. پس از اقدام نظامی کشورمان چنین اظهاراتی از سوی نماینده انقلابی، نشانه تدبیر و بصیرت است یا پیامی برای تشکیل ائتلاف جهانی علیه ایران و افزایش تحریم و فشار بر مردم؟»

عبدالله گنجی، روزنامه نگار هم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟ چه لزومی دارد جای رئیس سازمان انرژی اتمی نشستن و از او عبور کردن؟ چه مشکلی از نظام و مردم حل می کنید؟ لااقل تحلیل یا مطالبه کنید. خبر مجرا، صاحب و تدبیر دیگری دارد.»

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898319

دیگر خبرها

  • «هفت» از فردا به آنتن بازمی‌گردد
  • «هفت» از فردا به آنتن بازمی گردد
  • دعوای عجیب مدیران بارسا: ژاوی باید اخراج شود
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • عباس عبدی : درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • نصیرزاده: مشکل یحیی به کمک خودش حل می‌شود؛ مخالفت بازیکنان؟ این هم مثل کلینزمن دروغ است
  • باشگاه تراکتور: مشکل یحیی فقط به دست یک نفر حل می شود | پاسخ صریح در خصوص مخالفت با گل محمدی
  • همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
  • همدستی واتساپ با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین
  • پس‌لرزه‌های توئیت کریمی قدوسی درباره یک موضوع نظامی /این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟