Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی، ضمن تسلیت این ایام، از عموم مردم دعوت کرد تا نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در آئین های سوگواری دقت نظر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، در متن پیام دکتر «مهرزاد لطفی» به این مناسبت آمده است: السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا ثَارَاللَّهِ وَ ابْنَ ثَارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ خداوند منان را سپاس که ما را توفیق داد تا بار دیگر در سوگ سید و سالار شهیدان سهیم شویم و از برکات این ایام معنوی بهره مند گردیم، تاسوعا و عاشورای حسینی فرا رسید و بار دیگر دل های شیفتگان مولا به ضریح مطهرش پیوند خورد تا در سایه یقین به آرمانش، درس آزادگی و حریت بیاموزیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما داستان حسین(ع) و یارانش، نه روایتی از یک روز و یک دهه، بلکه درسی به بلندای تاریخ است برای یکایک شیعیان و دلدادگانش تا با سرمشق «هل من ناصرا ینصرنی»، حیاتشان معنا یابد. امسال اما شیفتگان حسینی بیش از همیشه ثابت کردند که دلبستگی به مولا، ارتباطی قلبی و معنوی است که تا همیشه تاریخ پا برجاست. ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران آزاده اش، از یکایک مردم مومن و معتقد استان فارس می خواهم در آئین های سوگواری خود، با هدف تامین سلامت خود و دیگر عزاداران عزیز، نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، دقت نظر ویژه داشته و بتوانیم از ایام معنوی نهایت بهره قلبی را داشته باشیم. همچنین به این مناسبت از عموم مردم نیک اندیش فارس دعوت می کنم تا به پشتوانه غنی که در عرصه نیکوکاری داشته اند، امسال که ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با بحرانی همه گیر مقارن شده است و فرزندان میهن اسلامی ماه هاست جان خود را در خط مقدم دفاع مبارزه با کرونا، سپری در برابر سلامت جامعه ساخته اند، یاریگر حوزه سلامت استان بوده و با پیوستن به پویش سلامت یاران حسینی، نذورات خود را به پیشبرد اهداف این حوزه در ارتقای سلامت عمومی اختصاص دهند. در این ایام همچون همیشه، رو به سوی آستان مقدس مولایمان حضرت ثارالله(ع) کرده و با توسل به برکات او و یاران صدیقش، از خداوند باریتعالی می خواهیم توفیق درک آرمان رفیعشان و شفاعتشان در روز محشر را به یکایک ما عنایت فرماید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عاشورا فارس تاسوعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۲۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز مقبولیت گلستان سعدی بین عموم مردم چیست؟

محمود توسلیان، عضو دفتر پاسداشت زبان فارسی در برنامه «سلام خبرنگار» شبکه خبر درباره ویژگی آثار بوستان و گلستان سعدی گفت: بعد از اینکه سعدی در نظامه بغداد تحصیل و به اقصی نقاط جهان سفر می‌کند، وقتی بر می‌گردد، بخاطر جهان‌بینی‌اش وارد حوزه‌های انسانی می‌شود. یعنی سعدی در اشعارش مسائل اخلاقی، اجتماعی و سیاسی را مطرح می‌کند. وقتی او چاشنی زبان را وارد این حوزه‌ها می‌کند، لقب استاد سخن را می‌گیرد.

توسلیان ادامه داد: سعدی یک نابغه است که با خلق گلستان، بوستان، غزلیات، قطعات و رباعیاتش وارد حوزه عمومی زندگی مردم می‌شود. آنچه سعدی را بزرگ کرده، که لقب استاد سخن گرفته، زبان اوست. می‌بینیم سعدی بعد از گذشت قرن‌ها موفق عمل کرده است‌. او شاعری است که علاوه‌بر اینکه خارج از مرزها معروف است، داخل مرزها هم شناخته شده است.

عضو دفتر پاسداشت زبان فارسی درباره مقبولیت گلستان سعدی در بین عموم توضیح داد: یکی از ویژگی‌های گلستان بهره‌مندی از زبان نثر و نظم است. یعنی سعدی شعر و متن منثور را با هم در می‌آمیزد. اما بوستان به نسبت گلستان کتاب خواص است. چون موزون است. اما گلستان با متن منثور یا متن کتابی آغاز می‌شود و با شعر تمام می‌شود. علاوه‌بر آن، مقدمه یا دیباچه سعدی به قدری خلاقانه نوشته شده، که در گذشته به هر سواد آموزی گلستان سعدی را می‌دادند. 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: استفاده از پلاژ‌های دولتی برای همه
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • زنگ سلامت در مدارس شهرستان گناوه به صدا درآمد
  • خرید جت برای عموم مردم آزاد است!
  • تکمیل بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های بهداشتی در خوزستان
  • راز مقبولیت گلستان سعدی بین عموم مردم چیست؟