Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمام فرزندان حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علیها در روز عاشورا، تا پای جان از امام حسین علیه‌السلام و دین خدا دفاع کردند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در محرم سال 61 هجری تمامی مردان باغیرتی که همراه با امام حسین علیه السلام به صحرای کربلا آمده بودند، از آن حضرت اجازه می‌گرفتند تا به میدان مبارزه بروند و تا لحظه شهادت در راه خدا مبارزه می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غیرت و دین‌داری به آن‌ها اجازه نمی‌داد تا جان در بدن خود دارند، حتی یک نفر از بنی‌هاشم وارد میدان جنگ شود. تا اینکه جز اهل‌بیت خاص امام حسین علیه السلام، کسی برای دفاع از حرمت امام علیه السلام و دین خدا باقی نماند. در این زمان بود که فرزندان و نوادگان امام علی علیه السلام که برای یاری امام زمان خود به کربلا آمده بودند، وارد میدان مبارزه شدند.

خبرگزاری تسنیم در قالب اینفوگرافیک، گزارشی از خاندان حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام و حضرت ام‌البنین علیه السلام که در روز عاشورا به شهادت رسیده یا به اسارت گرفته شدند، ارائه کرده است.

طراح اینفوگرافیک: مریم مرتضوی

انتهای پیام/

R1522/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم امام حسین (ع) موکب تسنیم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم امام حسین (ع) موکب تسنیم پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ روضه‌خوانی رهبر انقلاب برای حضرت علی‌اکبر(ع) ۲ مرتضی طاهری: مداح نباید نسبت به مسائل روز جهان اسلام بی‌تفاوت باشد/ کویتی‌پور را مداح نمی‌دانم ۳ اعمال شب و روز عاشورا ۴ اتفاقاتی که در تعزیه "شب دهم" افتاد/ چرا "حیدر" و "یاور" کاراکترهای ماندگاری شدند؟ ۵ گفتگوی تسنیم با پیرغلام امام حسین(ع)؛ نوکران حضرت اباعبدالله(ع) اخلاص را شرط اصلی خدمت در این آستان بدانند ۶ وقتی "حاج قاسم" روضه می‌خواند/ روایت "شهید سلیمانی" از رؤیای صادقانه شهیدی و ملاقاتش با امام حسین(ع) ۷ گزارش خبرگزاری فرانسه از آیین عزاداری در ایران ۸ یادداشت| ۱۱ سال امامت امام حسین (ع) قبل از عاشورا چگونه گذشت؟ مهمترین اخبار فرهنگی وقایع روز نهم محرم| از رد کردن امان‌نامه از سوی حضرت عباس(ع) تا تعویق جنگ تا صبح عاشورا گفتگوی تسنیم با پیرغلام امام حسین(ع)؛ نوکران حضرت اباعبدالله(ع) اخلاص را شرط اصلی خدمت در این آستان بدانند اتفاقاتی که در تعزیه "شب دهم" افتاد/ چرا "حیدر" و "یاور" کاراکترهای ماندگاری شدند؟ فیلم دیده‌ نشده از مداحی "شهید سلیمانی" در روستای پدریش مهمترین اخبار تسنیم تظاهرات هزاران نفر در پایتخت آمریکا/ ترامپ: معترضان واشنگتن اراذل و اوباش هستند ماجرای شهادت اباالفضل(ع) به روایت رهبر انقلاب روضه‌خوانی "محمود کریمی" در منزل "شهید سلیمانی " شهادت یکی از فرماندهان حشد شعبی در خانقین+عکس زمان انتخاب نخست وزیر جدید ژاپن اعلام شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه محرم امام حسین ع موکب تسنیم ماه محرم امام حسین ع موکب تسنیم علیه السلام امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌

به گزارش جماران؛ آیت الله العظمی دوزدوزانی تبریزی در درس اخلاق خود در مسجد اعظم قم بیان کرد: الإمامُ علیٌّ علیه السلام: زَلَّةُ العالِمِ کانکِسارِ السَّفینَةِ تَغرَقُ ، و تُغرِقُ. ( بحار الانوار، ۳۹ ، ۵۸). امام على علیه السلام می فرمایند: لغزش عالم مانند شکسته شدن کشتى است که سرنشینان خود را غرق مى کند و خودش هم غرق مى شود. 

آیت الله العظمی دوزدوزانی تبریزی تاکید کرد: اشتباه عالم مانند اشتباه فرد عادی نیست. (فکر و عمل اشتباه او ) عده ای را منحرف می‌کند، مانند محمدعلی باب، دین مردم را سست ( و منحرف ) می‌کند. در عصر حاضر، عالِم را روحانی خطاب می‌کنند. 

آیت الله العظمی دوزدوزانی تبریزی افزود: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست. باید فکر و عمل و خواب و همه چیز او به معنویت مربوط باشد. روحانی برای دنیا حرکت نمی‌کند. روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش  و تبلیغ کند‌.

برگردد آنکه با هوس کشور آمده است

سر ناورد به افسر شاهی گدای ما

زندگانی عالمان را بخوانید. سید نعمت الله جزائری چه گونه زندگی می‌کرد؟ 

آه ، من خجالت میکشم. 

بعضی می‌گویند نمی‌شود. خب برای چه طلبه شده اید؟

اگر برای دنیا آمده اید، بروید. نتیجه عکس دارد. می آیند؛ گمراه می‌شوند؛  قومی را به گمراهی می‌کشند. 

داستان شقرانی که از موالی امام صادق علیه السلام است را خوانده اید و می‌دانید!

امام است، تقیه می‌کند، رفته است پیش منصور. شقرانی از امام درخواست وساطت برای معیشتش  را دارد. شرابخوار است اما امام که جانم به فدایش، قبول می‌کند. 

کار که حل شد امام فرمودند: 

إِنَّ اَلْحَسَنَ مِنْ کُلِّ أَحَدٍ حَسَنٌ وَ إِنَّهُ مِنْکَ أَحْسَنُ لِمَکَانِکَ مِنَّا وَ إِنَّ اَلْقَبِیحَ مِنْ کُلِّ أَحَدٍ قَبِیحٌ وَ إِنَّهُ مِنْکَ أَقْبَحُ لِمَکَانِکَ مِنَّا. ( بحارالانوار، ۴۷، ۳۵۰)

خوبی از همه خوب است، اما از تو خوبتر چون به ما منسوب هستی و بدی برای همه بد است، اما از تو بدتر زیرا که تو منسوب به ما هستی.

تو از شیعیان امام صادق علیه السلام هستی ( بایست مراقب رفتار و کردارت باشی)

امام علیه السلام پندی دیگر هم برای ما دارد: 

کسی که خلاف می‌کند با اشاره  و تلویحا به او تذکر دهیم.

نگوییم نمازت باطل است. بگوییم در رساله این را ، اینطور خوانده‌ام.

وظیفه ما خیلی سنگین است.

خطا اگر در حوزه باشد بسیار بد است. اگر برای آبادانی دین کاری نمیکنیم، دین را خرابتر نکنیم.

آقایی که می‌خواهی روحانی باشی  و جهنمی نباشی، مواظب باش کار عکس نشود.حتی الامکان اگر برای آبادانی دین کاری نمی‌کنیم، خرابتر نکنیم.

ان شاءالله موفق باشیم که مردم را هدایت کنیم و شرط آن ابتدا هدایت خودمان است.

والسلام علیکم و رحمت الله  و برکاته

دیگر خبرها

  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود
  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اینفوگرافیک/ تو را است معجزه در کف / مواردی که در قرآن معجزه عصای حضرت موسی
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳