Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@17:19:02 GMT

دفترچه‌های بیمه را در ایام کرونایی چگونه تمدید کنیم؟

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۳۷۰۶

دفترچه‌های بیمه را در ایام کرونایی چگونه تمدید کنیم؟

سازمان تأمین اجتماعی به‌منظور کاهش مراجعات مردمی و پیشگیری از ویروس کرونا، مهر تمدید اعتبار دفاتر درمانی که نیازمند حضور فیزیکی افراد بود را حذف و استعلام از سامانه‌های تحت وب و USSD را جایگزین کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با شیوع کرونا هر سازمان و نهادی که به نوعی به ارائه خدمات عمومی به مردم می‌پرداخت سعی کرد تا با اتخاذ تدابیری نسبت به کاهش مراجعات مردمی و کاهش حضور مراجعین در ادارات اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این سازمان‌ها، تأمین اجتماعی بود که به‌دلیل پوشش وسیع بیمه‌ای خود با طیف گسترده‌ای از افراد به‌ویژه در بحث تمدید دفترچه‌های بیمه سرو کار داشت که در این میان یکی از مهم‌ترین اقدامات  در این بخش تمدید یکپارچه و غیرحضوری تاریخ دفترچه‌های بیمه بود.

تأمین اجتماعی در اقدامی جدید اعتبار دفترچه‌های بیمه را حذف و اعتبارسنجی الکترونیکی را جایگزین آن کرده است، به‌طوری‌که مهر تمدید اعتبار دفاتر درمانی را که نیازمند حضور فیزیکی افراد بود را حذف و استعلام از سامانه‌های تحت وب و USSD را در تمامی مراکز درمانی و تشخیصی طرف قرارداد، جایگزین کرد.

درخصوص نحوه تعویض دفترچه‌های درمانی نیز کلیه بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه eservices.tamin.ir از طریق منوی خدمات درمانی و دفترچه درمانی، نسبت به درخواست تعویض دفترچه درمانی خود اقدام کنند.

این اقدام در راستای کاهش مراجعات و جلوگیری از ازدحام جمعیت صورت می‌گیرد که در آن پس از درخواست در سامانه، واحدهای صدور دفترچه بیمه اقدام به چاپ و آماده‌سازی دفترچه می‌کنند و متقاضیان به محض مراجعه و ارائه دفترچه قدیمی در کم‌ترین زمان، دفترچه درمانی تجدید شده را دریافت خواهند کرد.

گفتنی است سازمان تأمین اجتماعی به‌دنبال آن است تا در آینده نزدیک از طریق اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی فرآیند انجام امور درمانی را به‌طور کامل الکترونیکی کند.

انتهای پیام/4105

منبع: آنا

کلیدواژه: سازمان تأمین اجتماعی تمدید دفترچه های بیمه دفترچه تأمین اجتماعی دفترچه های بیمه تأمین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی

مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با این سازمان در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی، گفت: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، روز گذشته – سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ - در مجموع ۲۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز؛ به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قراداد این سازمان واریز شد.

وی در مورد جزییات این پرداخت افزود: ۱۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت شده و همچنین بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.

اسلامی همچنین گفت: همچنین مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز ان‌شاءالله در آینده نزدیک از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی تادیه خواهد شد.

گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۶ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و ۵ دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پاراکلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

منبع: روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان
  • دفترچه انتخاب رشته دکتری اصلاح شد