Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@03:14:15 GMT

احتمال کاهش نرخ بهره به زیر صفر در انگلستان

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۳۸۷۰

احتمال کاهش نرخ بهره به زیر صفر در انگلستان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبِنا، «اندرو بیلی» که دوران تصدی خود را از مارس آغاز کرد، رد جریان سخنرانی خود در گردهمایی مجازی فدرال رزرو در کانزاس سیتی تاکید کرد که او و همکارانش به نرخ بهره منفی به عنوان ابزاری محتمل در راستای تقویت رشد اقتصادی نگاه می کنند آن هم در برهه ای که نرخ بهره در اقتصادهای پیشرفته در سطوح بسیار پایینی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیلی در ادامه گفت: بانک مرکزی روشن کرده است که در جعبه ابزار آن، ابزارهای دیگری همچون نرخ بهره منفی وجود دارد. دستمان خالی نیست.

بانک‌های مرکزی سراسر جهان همچون بانک مرکزی ژاپن و بانک مرکزی اروپا نرخ بهره خود را به زیر صفر کاهش داده و هدف آنان از این کار برحذر داشتن بانک‌ها از انباشتن نقدینگی خود در بانک های مرکزی و ترغیب آنان به اعطای وام بیشتر بوده است.

در سوی دیگر، مقامات فدرال رزرو همواره اتخاذ چنین سیاستی را رد کرده‌اند؛ به اعتقاد آنان در موثر بودن چنین ابزاری ابهام داشته و فکر می‌کنند نرخ بهره منفی در آمریکا جواب نمی‌دهد.

پربیننده ترین تحریم‌ها علیه ایران ۲۰ سپتامبر بازمی‌گردند دلار نفرین شده است ماسک ۱۰۰ میلیارد دلاری شد بانک مرکزی آمریکا بازارهای مالی را شوکه کرد طوفان سخنرانی رئیس فدرال رزرو در بازار طلا/ افزایش انتظارات تورمی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انگلیس بانک مرکزی رشد اقتصادی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو نرخ بهره نرخ بهره منفی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت بانک مرکزی نرخ بهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس در سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۲ هزار و ۸۳۳ واحد کاهش معادل ۳۹ صدم درصد در محدوده ۷۲۳ هزار و ۱۶۶ واحد قرار گرفت.
نماد‌های شستا، فارس، وبملت، وامید و شبندر از نماد‌های تاثیر گذار منفی بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد فملی، فولاد، همراه و بوعلی با تاثیر مثبت از کاهش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، وبملت، فملی، فولاد، شپنا و خودرو هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۰۵ واحد کاهش به عدد ۲۴ هزار و ۶۰۳ واحد رسید.
نماد‌های آریا، مارون، شگویا، زاگرس و سپهر از نماد‌های با تاثیر منفی و نماد‌های ارفع، تجلی و بگیلان از نماد‌های با تاثیر مثبت بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۱۷۸ نماد مثبت برابر ۶۱۶ نماد منفی بود. ۸۶ صف خرید مقابل ۲۹۱ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به منفی ۵۷۵ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون سهام را به ارزش ۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۲۲ میلیارد دلار بود.

 

دیگر خبرها

  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • شاخص بورس در سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ماند
  • چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • کمین بانک مرکزی پشت سنگر وعده ها
  • نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش یافت
  • افزایش حدود ۱۰۰ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی/ چرا خالص دارایی‌های خارجی بازارساز کاهش یافت؟
  • طلای جهانی بازهم رکورد زد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • ترس رژیم صهیونیستی عامل افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • تصفیه‌حساب در بازار پول؟