Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکل اجرای طرح فرهنگی و ورزشی کارگران در ۲ شهرستان کهگیلویه و بهمئی که در این سال ها با کمبود زمین روبه رو بودند در آینده نزدیک رفع و عملیات اجرایی آن ها آغاز خواهد شد.

"حسین کلانتری" در دیدار با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت های بسیاری در حوزه های مختلف به ویژه نیروی کار فعال بوده و دولت نگاه ویژه تری نسبت به این در سال های اخیر داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: به عنوان نمونه در مدت هفت سال گذشته به اندازه ۳۳ سال در حوزه بهداشت و درمان کار شده و تعداد تخت های بیمارستانی استان ۲ برابر شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اختصاص ۶ و نیم میلیارد ریال اعتبار به طرح فرهنگی و ورزشی سی سخت، اظهار کرد: اجرای این طرح ها کمک شایانی به معرفی و توسعه استان خواهد کرد.
کلانتری تاکید کرد: می توان از ظرفیت این مجموعه ها برای برپایی همایشها و جشنواره های بزرگ ملی یا مسابقات و اردوهای ملی و بین‌المللی بهره برد و ظرفیت ها و توانمندی های استان را بیشتر شناساند.
وی ادامه داد: هم اینک طرح های بزرگی در این استان از جمله سیکل ترکیبی دهدشت، جاده پاتاوه به دهدشت، پتروشیمی گچساران و هدست، طرح های حوزه آب و برق و چندین طرح دیگر در حال اجراست این در حالی است که در قبل شرایط اینگونه نبوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۳۳ طرح اشتغال زا در حوزه ‌های کشاورزی، صنعت و خدمات اجرا و زمینه اشتغال ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر در استان را فراهم می‌ کند.
کلانتری تصریح کرد: برای اجرای این طرح ها ۲۷ هزار میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف دولتی و خصوصی پیش بینی شده که بخشی از اعتبار به استان تخصیص یافته است و ما اولین استانی هستیم که در این خصوص تخصیص گرفتیم.
وی به جاده ملی پاتاوه – دهدشت اشاره و خاطرنشان کرد: این جاده ترانزیتی به عنوان یک محور شریانی نقش تعیین کننده و راهبردی در خروج بسیاری از مناطق و روستاهای استان از جمله در حوزه چهار شهرستان کهگیلویه بزرگ از بن بست خواهد داشت و به زودی افتتاح می شود.
" غلامرضا پناه" معاون توسعه ‌و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و انجام دیدارهای ملی با معاونین رییس جمهور، وزرا و مسئولان ارشد ملی و پیگیری های مهم وی، اظهار کرد: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در ۶ نقطه از کشور، ۶ پروژه فرهنگی و ورزشی برای کارگران می سازد که یکی از این پروژه های مهم فرهنگی، ورزشی و گردشگری در شهر گردشگری سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل ظرفیت های بکر و بی بدیل آن ساخته خواهد شد.
وی تاکید کرد: همچنین در این سفر ۶ و نیم میلیارد ریال اعتبار به پروژه فرهنگی و ورزشی سی سخت که حدود ۱۲ سال بلاتکلف مانده بود، اختصاص خواهد یافت.
معاون توسعه ‌و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تلاش بر این است این طرح فرهنگی و ورزشی در سی سخت تا پایان سال به بهره برداری برسد.
پناه بیان کرد: مجوز ساخت ۲ مجموعه ورزشی دیگر در شهرستانهای کهگیلویه و بهمئی اخذ شده اما مشکل تامین زمین دارند که وضعیت نهایی در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد و پیگیری ویژه ایشان، مشخص و در آینده نزدیک نهایی خواهد شد.
وی با اشاره به حوزه فعالیت سازمان تامین اجتماعی در استان، تصریح کرد: بیمارستان سازمان تامین اجتماعی در یاسوج برای تکمیل شدن نیاز به اعتبار دارد که از طریق ریاست سازمان تامین اجتماعی کشور این موضوع پیگیری و انجام می شود.
معاون توسعه ‌و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ۴۵ درصد از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که با رفع مشکلات بیمارستان های تامین اجتماعی خدمت بزرگی به مردم استان صورت می گیرد.
پناه تاکید کرد: صندوق کارآفرینی امید نیز مکلف شده تا یک روستا در این استان را به عنوان روستای بدون بیکار مشخص کند و آن روستا در نهایت به روستای بدون بیکار تبدیل می شود.
وی بیان کرد: تسهیلات ارزان قیمت در اختیار ساکنان روستا قرار خواهد گرفت.
معاون توسعه ‌و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در بحث تعاونی ها ۲ تعاونی بزرگ در شهر سی سخت وجود دارد که یکی دارای ۵ هزار و ۲۰۰ نفر و دیگری ۳ هزار و ۲۰۰ نفر عضو هستند که هر کدام مشکلاتی دارند و با تلاش و همراهی استاندار این تعاونی ها کمک های خوبی دریافت خواهند کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، پناه خاطرنشان کرد: این تعاونی ها مشکلاتی از جمله مطالبات معوق و موانع اداری دارند که تلاش می شود اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز آن ها از طریق بانک های عامل تامین شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد استاندار معاون وزیر تعاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد منابع انسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فرهنگی و ورزشی تامین اجتماعی معاون توسعه سی سخت طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، اولین جلسه شورای آموزش کهگیلویه و بویراحمد در سال 1403 با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست آموزش و پرورش استان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

محمد جمالی‌آرند سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: سهم رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان افزایش می‌یابد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سه درصد به جمعیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و سه درصد نیز به جمعیت دانش آموزان رشته ریاضی استان افزوده می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه افزایش سهمیه رشته‌های مذکور براساس نیازهای استان پیش‌بینی شده‌است، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته همچنین سهم رشته‌های انسانی و تجربی برای سال تحصیلی آینده سه درصد در کهگیلویه و بویراحمد کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در حالی که سرانه فضای آموزشی کشور پنج متر و 20سانتیمتر است سرانه فضای تعلیم و تربیت استان چهار متر و 20 سانتیمتر است.

جمالی‌آرند از افزایش سرانه فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم خبر داد و خاطرنشان کرد: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته‌ است.

وی با اشاره به در پیش امتحانات دانش‌آموزان، گفت: کمبود فضای فیزیکی از چالش‌های مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان است که از دستگاه‌های اجرایی مرتبط انتظار می‌رود برای حل این مسئله برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم کهگیلویه و بویراحمد در حمایت از عملیات وعده صادق
  • افزایش ۸۰ هزار مترمربعی فضاهای ورزشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم
  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت