Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@17:27:58 GMT

تلاش پاکستان برای میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۳۹۳۵

تلاش پاکستان برای میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی

‍‍‍‍‍‍

یک منبع نزدیک به طالبان به یک رسانه پشتو زبان در افغانستان گفت که پاکستان برای میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی تلاش می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک منبع نزدیک به طالبان به «خبریال» گفت که مقامات پاکستانی در دیدار اخیر با هیئت طالبان از این گروه خواسته‌اند تا از آزادی اعضای این گروه که اکنون در زندان دولت افغانستان بسر می‌برند و متهم به قتل شهروندان فرانسوی و استرالیایی هستند، بگذرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه پشتو زبان افزود که مقامات ارشد پاکستان همچنین از طالبان خواسته‌اند تا دور سوم مذاکرات بین‌الافغانی در این کشور برگزار شود.

براساس این گزارش، پاکستان همچنان از طالبان خواسته تا سطح خشونت‌ها را کاهش دهد.

خبریال افزود که قرار است دور نخست مذاکرات بین‌الافغانی در قطر، دور دوم در ترکمنستان و دور سوم در آلمان برگزار شود و اکنون اسلام‌آباد بشدت تلاش می‌کند تا مذاکرات صلح پس از این 3 دور در پاکستان برگزار شود.

طالبان هنوز خبر پیشنهاد پاکستان برای میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی را تایید و یا تکذیب نکرده است.

پاکستان در دیدار با طالبان از موضع چه کسی حمایت کرد؟شورای امنیت ملی افغانستان: بیشتر کشورها و متحدین نزدیک ما از موضع طالبان حمایت می‌کنندقریشی: هدف پاکستان از دعوت طالبان تسهیل روند صلح افغانستان است

هیئت طالبان طی این هفته به دعوت رسمی وزارت خارجه پاکستان به اسلام‌آباد سفر کرد و براساس بیانیه منتشر شده توسط دولت پاکستان دو طرف در این دیدار درباره روند صلح افغانستان، مسایل اقتصادی و موضوع بازگشت مهاجرین افغان گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "پاکستان" اخبار "افغانستان" بیشتر بخوانید... افغانستان: دولت اسلام‌آباد با انجام تعهداتش قطعنامه‌های علیه طالبان را عملی کند سفر اعضای هیئت دفتر سیاسی طالبان از قطر به پاکستان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... افغانستان: دولت اسلام‌آباد با انجام تعهداتش قطعنامه‌های علیه طالبان را عملی کند سفر اعضای هیئت دفتر سیاسی طالبان از قطر به پاکستان واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "پاکستان" اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ الکاظمی: رابطه ما با ایران باید بر اساس منافع مشترک باشد/ در انتخابات کاندیدا نخواهم شد/ به نیروهای جنگی در عراق نیاز نداریم ۲ دو جنگنده‌ روسی یک بمب‌افکن آمریکایی را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند ۳ یک رسانه غربی : امارات در حمله پهپادی به آکادمی نظامی در لیبی نقش داشت ۴ جان بولتون: دولت ترامپ با راه اندازی مکانیزم ماشه "احمق" به نظر می‌رسد ۵ آمریکا ۴ نفر را به صادرات قطعات هواپیما به ایران متهم کرد ۶ امیدواری روسیه به انعقاد چند صد میلیون دلار قرارداد نظامی ۷ تظاهرات هزاران نفر در پایتخت آمریکا/ ترامپ: معترضان واشنگتن اراذل و اوباش هستند ۸ عربستان|رژیم سعودی مجبور به توقف حکم اعدام ۳ نوجوان شیعه شد مهمترین اخبار بین الملل تظاهرات هزاران نفر در پایتخت آمریکا/ ترامپ: معترضان واشنگتن اراذل و اوباش هستند خوش‌خدمتی جدید به اشغالگران فلسطین؛ حکومت امارات قانون تحریم اسرائیل را لغو کرد گزارش|ترکیه؛ تنش با یونان، اختلاف با اروپا تخت روانچی: یکجانبه‌گرایی آمریکا سازمان ملل را تضعیف می‌کند مهمترین اخبار تسنیم تظاهرات هزاران نفر در پایتخت آمریکا/ ترامپ: معترضان واشنگتن اراذل و اوباش هستند ماجرای شهادت اباالفضل(ع) به روایت رهبر انقلاب کرونا توشه تلخ مسافران شمال/ جاده‌های مازندران همچنان مملو از غیربومی‌ها/ مردم منتظر افزایش آمار فوتی کرونا باشند همگام با توافق سازش امارات؛ عربستان محاکمه فلسطینیان را از سر می‌گیرد گزارش ویدئویی| مراسم عاشقی در هیئت انصارالحسین(ع)/ کودکانی که پا‌به‌پای پیرغلامان به عزا نشستند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار پاکستان اخبار افغانستان طالبان اخبار پاکستان اخبار افغانستان مذاکرات بین الافغانی اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود

بهادری جهرمی گفت: این دولت در طول دوره گذشته تعامل خوبی با مجلس یازدهم داشت، همین مسیر تعاملی دولت با مجلس دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی ضمن گرامیداشت شکست تاریخی حمله نظامی آمریکا به طبس و قدردانی از مردم سمنان برای استقبال پرشور از رییس‌جمهور و هیات دولت در سفر استانی اخیر اعضای کابینه، بیان کرد: اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند.

وی افزود: رییس‌جمهور هم‌اکنون در سفر به پاکستان هستند و سعی می‌شود برای تحقق شعار سال از تمامی ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده شود. ایشان فردا به سریلانکا خواهند رفت و توافقات دوجانبه وجود خواهد داشت و یک پروژه افتتاح خواهد شد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: هم‌چنین هفته گذشته سومین جلسه معاون اول رئیس جمهور با فعالان بخش خصوصی برگزار شد و این جلسات با توجه به شعار سال و لزوم دخیل کردن مردم و بخش خصوصی در اقتصاد برگزار و دنبال می‌شود.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون سفر فردای رییس‌جمهور به سریلانکا گفت: سفر رییس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا با محوریت توسعه روابط است و با توجه به اقدامات تروریستی و اقدامات خرابکارانه در منطقه، توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور نیز دنبال می‌شود و در زمینه تبادلات اقتصادی اهمیت دارد. حجم تجارت خارجی دو کشور افزایش یافته و صادرات ما به پاکستان هم افزایش داشته است. پاکستان در سال گذشته ششمین مقصد صادراتی برای ما بوده و میزان صادرات از ۱.۵ میلیارد دلار به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است. در این سفر هدف‌گذاری شده که حجم تجاری تبادلات به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

وی اضافه کرد: در سفر رییس‌جمهور به کشور سریلانکا، یک پروژه و طرح انتقال آب، سدسازی و نیروگاه با حجم گسترده و توان فنی گسترده توسط نخبگان ایرانی اجرا شده که فردا با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد. ارزش این پروژه حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده که توسط دولت سریلانکا تامین شده و کار اجرا توسط نخبگان ایرانی انجام شده است.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • تلاش تهران و اسلام‌آباد برای تقویت روابط دو جانبه