Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@04:40:47 GMT

کرونا در راه شمال!/ سیل مسافران در جاده‌های مازندران

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۳۹۵۴

کرونا در راه شمال!/ سیل مسافران در جاده‌های مازندران

یقینا لازم بود ستاد کرونایی که نتوانست تا به امروز تدابیر درستی برنامه‌ریزی کند، با بستن شهر به روی مسافران بدشوم بجایی انتظار برای بحران پیک سوم، چاره ای اندیشه می کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ مازندران از استان های است که بعد از 6 ماه ورود کووید 19 همچنان در وضعیت قرمز به سر می برد و حتی چند هفته اخیر سه نفر از کادر درمان خود را بخاطر این ویروس شوم از دست داد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با شروع فصل تابستان و سیل مسافران و عدم توجه مردم سیر صعودی بیماری به گونه ای بود که در ظرف دو هفته وضعیت سفید شهرستان را به حالت فرا بحرانی تبدیل کرد و تعداد بیماران بستری شده کرونا از مرز 450 نفر عبور کردند و بنا به گفته معاون فرماندار امل آمار بیماران این شهرستان 5 برابر تعداد بیماران بستری شده بودند، البته آمار فوتی ها در پیک دوم مدتها هر روز دو رقمی را به دوش می کشید و 5 بیمارستان این شهرستان تکمیل ظرفیت شده بودند.

از ابتدای ویروس کرونا در کنار شیوع این بیماری شبکه مویرگی و مردمی شکل گرفت که بسیاری از معضلات این بحران را کم کند، اما از همان ابتدا با سال جدید سفرهای شمال اغاز شد و قواعد نانوشته و نوشته در خصوص مراعات کرونا نتوانست انان را از سفر بازدارد.

با وجود تعطیلات چند روزه که با ایام سوگواری عاشورا و تاسوعا و تابستان مقارن است، در پس تبلیغات بی اثر منع سفر باز هم تجربه سازو کارهای مقابله با کرونا دوباره تکرار شد و شاهد سیل عظیم مسافران هستیم که نوید پیک سوم را با وخامت بیشتری می دهد.

مازندرانی که هنوز 22 شهر اندر وضعیت سفید را تجربه نکرده اند، قبل از رهایی از موج دوم ، بحران دیگری را مواجهه خواهد شد که با وجود نزدیکی به فصل پاییز و شیوع انفولانزا تشدید بیشتری خواهد داشت و این بار یک قطعا این حجم از امکانات پاسخگو نخواهد بود.

با وجودی که بخاطر تعطیلات چند روزه پیش بینی حضور مسافران به شمال بارز بود، اما مسئولین امر تنها به چند اخطار بسنده کردند و گذاشتند بنای فاجعه به صدا در بیاید، مازندرانی که داغ حضور مسافران را از عید، تعطیلات اخر هفته، تعطیلات تابستان، بر دوش می کشید، این بار شوک دیگری برایش رقم خواهد خورد.

انبوهی از مسافران از چند روز گذشته تا ایام تعطیلات در شهرهای مازندران تخم کرونا می کارند تا ما و عزیزان ما را از طعم زندگی بی بهره کنند، از اوایل تیرماه که پیک دوم شدت گرفت، مازندران در وضعیت بدی به سر می برد، هنوز خاطره کمبود اکسیژن، نبودن امکانات، نداشتن دارو نای نفس کشیدن برای سرزمین سبز شمال نمی گذارد.

متاسفانه عدم مدیریت کرونا در سطح کلان در شهرستان ها نیز پر رنگ تر است و تنها به جلسات ستاد مبارزه با کرونا بسنده شده، جلساتی که از ابتای شیوع کرونا تشکیل شد و هیچ خروجی قابل قبولی نداشت، ، یقینا لازم بود ستاد کرونایی که نتوانست تا به امروز تدابیر درستی پی ریزی کند، با بستن شهر به روی مسافران بدشوم بجایی انتظار برای بحران پیک سوم، چاره ای اندیشه می کردند.

با وجودی که فعالیت های نیروهای مردمی و جهادی بسیاری از شیوع بحران کرونا کم کرد، اما عدم مدیریت درست از ابتدای شیوع کرونا توسط این ستاد کاملا  مشهود بود.

زندگی با کرونا در چند ماه اخیر باید نقطه عطفی در زندگی مان قرار می گرفت و جزء روال زندگی مان می شد، اما متاسفانه برخی هنوز آن را شوخی می گیرند و حتی به امار فوتی ها توجه نمی کنند، امار ترسناکی که در یک روز شاید به بیش از 200 نفر در کشور هم کشیده شده بود.

نخستین قدم برای کنترل اپیدمی کووید 19 در تمام دنیا کنترل ترددهای شهری و بین شهری است که می تواند در کاهش این ویروس موثر باشد؛ البته همانطور که مسئولین امر مقابله با کورنا با کنترل تحرکات اجتماعی و عدم برگزاری مراسمات توانستند تا حدودی این بیماری را در میان جامعه مهار کنند، اما حضور مسافران بار سنگینی است که نمی گذارد این بیماری در مازندران کنترل شود و افسارش بار دیگر توسط مسافران پاره شود .

اما جالب تر اینجاست که با واقف بودن این امر از سوی مسئولین حتی محدودیت های تردد را در دو روز عاشورا و تاسوعا عنوان شده بود را هم نقض کردند و هیچ عزمی برای کنترل این بیماری در مازندران تا به امروز جزم نشده است و این در حالی است همه کشورها در مقابله با کرونا قوانین سختگیرانه ای را در پیش گرفته اند، اما کشور ما همچنان به چند تبلیغ منع سفر بسنده کرده است.

مثلا،  کشوری مانند ایتالیا  فرد مبتلا به کووید 19 به خیابان بیاید معادل ارتکاب به قتل عمد 21 سال زندانی می شود و این باعث شد در شهر تورین حتی یک نفر در ایستگاهای مترو دیده نمی شد، این چنین اعمال مجازات بخاطر سلامت شهروندان جامعه توجیه پذیر است و این در حالی است که با وجود 6 ماه از این وضعیت و رصد شرایط موجود باز هم در این چند روز تعطیلی اخیر فقط به دادن تذکرات برای منع سفر بسنده کرده اند و هیچ اراده قوی برای حل آن به تکاپو نیافتاده است.

وقتی تردد جادههای موصلاتی را رصد می کنیم این سوال در ذهن تداعی می شود که چطور با وجود وضعیت قرمز استان، باز هم اشتیاق برای سفر وجود دارد، یا اطلاعی ندارند که بعید بنظر می رسد و یا اینکه این بیماری را هنوز جدی نگرفته اند؛ هر چه هست با این وضعیت باید پیک سوم را با شدت بیشتری انتظار داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: چند روز پیک سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۳۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ کدام استان‌ها بارانی میشوند؟

به گزارش خبرآنلاین، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران در برخی استان‌ها تا اوایل هفته آینده و وزش باد تا روز جمعه (۷ اردیبهشت) در نوار شرقی کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: چهارشنبه (۵ اردیبهشت) به‌تدریج ابرناکی و بارش در شرق سواحل دریای خزر ، شرق تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد و در ،مرکز ، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت. در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف است.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در شرق و شمال شرق کشور و استان فارس رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد رگبار پراکنده و وزش باد و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما انتظار می‌رود .

به گفته ضیاییان شنبه (۸ اردیبهشت) در چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد همچنین ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبارو رعد و برق انتظار می‌رود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: یکشنبه (۹ اردیبهشت) در ارتفاعات خوزستان و ایلام، استان کهگیلویه وبویر احمد، غرب فارس و شمال بوشهر افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می.شود.

وی اضافه کرد: تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز شدید می‌شود و گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

وی افزوذ: چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج می باشند.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۷ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۷ و ۳۹ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898919

دیگر خبرها

  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • این جاده اصفهان هم سیلابی شد | وضعیت تردد خودروها را ببینید | تصاویر
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ کدام استان‌ها بارانی میشوند؟
  • آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان
  • رشد ۱۵ درصدی جابجایی مسافر در راه‌آهن شمال‌غرب کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است
  • پیش‌بینی وضعیت آب و هوا/ آسمان این استان‌ها بارانی می‌شود
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک/ اسامی کامل مسافران پاریس