Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-18@05:34:14 GMT

لواندوفسکی: من شایسته بردن توپ‌طلا هستم

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۶۲۰۳

لواندوفسکی: من شایسته بردن توپ‌طلا هستم

روبرت لواندوفسکی که فصلی فوق‌العاده را با بایرن مونیخ سپری کرد و 55 گل در 47 بازی از رقابت‌های مختلف برای این تیم به ثمر رساند و نقش بسزایی در کسب سه‌گانه قهرمانی باواریایی‌ها داشت، در گفت‌وگو با سایت لهستانی «اونت» گفت: ما هر جامی که بود را به دست آوردیم و من در هر تورنمنتی که بودیم، آقای گل شدم. فکر می‌کنم اگر بازیکنی به چنین دستاوردی رسیده باشد، باید توپ طلا به او تعلق بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشریه «فرانس فوتبال» که هر سال جایزه توپ طلا را به بهترین بازیکن سال به انتخاب کارشناسان منتخب اهدا می‌کند، اخیراً اعلام کرد امسال به دلیل شرایطی که شیوع ویروس کرونا برای مسابقات فوتبال به وجود آورده، تصمیم گرفته است امسال به جای اهدای توپ طلای به یک فرد، تیم منتخب متشکل از بهترین بازیکنان هر پست را‌ معرفی کند.

وی همچنین با اشاره به برتری 8 بر 2 بایرن مونیخ مقابل بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اظهار داشت: پیش از بازی می‌دانستیم که می‌توانیم بارسا را شکست دهیم. برخی حتی می‌گفتند که ما 5 بر یک به پیروزی خواهیم رسید، اما برتری 8 بر 2 نتیجه کاملاً متفاوتی بود.

مهاجم لهستانی بایرن مونیخ تصریح کرد: پیش از بازی با بارسلونا، سرژ گنابری و یاشوا کیمیش پیش من آمدند و گفتند که آیا ما می‌توانیم بارسلونا را از پیش رو برداریم و اصلاً می‌توانیم فاتح لیگ قهرمانان اروپا شویم که من در پاسخ به آنها گفتم «بله».

لواندوفسکی 32 ساله که تابستان گذشته مورد توجه باشگاه رئال مادرید قرار داشت، یادآور شد: در این مقطع حمایت کامل باشگاه بایرن مونیخ را حس می‌کنم، چیزی که پیش از این گاهی اوقات کمی کمتر بود. من کاملاً پروژه بایرن مونیخ را باور دارم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: می‌خواهم تا سال 2023 (زمان اتمام قرارداد کنونی‌اش با بایرن مونیخ) در بالاترین سطح بازی کنم و هنوز به این فکر نکرده‌ام که بعد از آن می‌خواهم چه کار کنم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: روبرت لواندوفسکی بایرن مونیخ بایرن مونیخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایرن مونیخ - آرسنال؛ وقت انتقام

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیگر دیدار حساس امشب را تیم‌های ناکام این فصل برگزار خواهند کرد؛ بایرن و آرسنال. بایرن‌مونیخ در فاصله ۵‌هفته مانده به پایان لیگ و پس از ۱۱‌دوره قهرمانی پیاپی، بوندس‌لیگا را به بایر لورکوزن واگذار کرد و آرسنال با شکست ۲بر صفر برابر استون‌ویلا، ۲‌امتیاز از منچسترسیتی عقب افتاد. با توجه به ۲‌دیدار هفته آینده مقابل ولوز و چلسی احتمالا باید آرسنال را از کورس رقابت قهرمانی لیگ برتر خط زد، مگر آنکه منچسترسیتی امشب به‌دست رئال‌مادرید از لیگ قهرمانان حذف شود و این شکست بر روحیه آنها برای ادامه لیگ داخلی تأثیر بگذارد. آرسنال که در ۳‌رویارویی آخر هر بار ۵ بر یک به مونیخ باخته بود، این‌بار در لندن یک‌تساوی ۲-۲ از این تیم گرفت و حالا می‌خواهد پس از ۱۴‌سال رنگ نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان را ببیند.

داور این دیدار دنی ماکلی است که برای بایرن خوش‌یمن است و باواریایی‌ها با این داور هلندی ۴‌بازی قبلی را مقابل بارسلونا، سلتیک، سالزبورگ و المپیاکوس برده‌اند؛ بارسلونا (۲بر صفر/ ۲۰۲۲)، سالزبورگ (۶ بر ۲/ ۲۰۲۰)، المپیاکوس ( ۳ بر ۲/ ۲۰۱۹) و سلتیک (۲ بر یک/ ۲۰۱۷).

از سال ۲۰۱۶ هر تیمی موفق به حذف پورتو از لیگ قهرمانان اروپا شده به فینال این رقابت‌ها صعود کرده است. آرسنال در دور قبلی و در ضربات پنالتی پورتو را حذف کرد. توپچی‌ها پس از ۱۴‌سال به یک‌چهارم رسیده و به ۷‌حذف متوالی از مرحله یک‌هشتم پایان داده بودند.

هری‌کین در ۲۰‌مسابقه ۱۵‌بار به آرسنال گل زده که ۱۴‌تا با پیراهن تاتنهام و ۶‌گل در ورزشگاه امارات بوده. این بازیکن فقط روبه‌روی لسترسیتی‌(۱۹) و اورتون‌(۱۶) عملکرد بهتری داشته. او می‌تواند چهارمین بازیکنی باشد که در هر دو بازی حذفی لیگ قهرمانان مقابل آرسنال موفق به گلزنی می‌شود؛ مسی (۱۶-۲۰۱۵)، لواندوفسکی از بایرن و آرین روبن‌(هر دو فصل ۱۷-۲۰۱۶).

۳‌شکست از ۴‌شکست سنگین آرسنال در رقابت‌های اروپایی مقابل بایرن (همه با نتیجه ۵بر یک) بوده که آخرین آن به ‌ماه مارس ۲۰۱۷ برمی‌گردد.

آرسنال ناکام‌ترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست. آنها ۱۸۶‌بار در این رقابت‌ها به میدان رفته و دست‌شان از جام کوتاه مانده است. پاری‌سن‌ژرمن با ۱۴۶‌بازی (تا پیش از بازی دیشب مقابل بارسا) بدون لمس جام، دومین تیم ناکام پس از ‌آرسنال است و پس از آن تیم‌های لیون‌(۱۳۶‌بازی)، بنفیکا(۱۳۲)، المپیاکوس‌(۱۲۸)، اتلتیکومادرید(۱۲۷)، گالاتاسرای(۱۲۲)، دیناموکی‌یف(۱۲۲)، شاختار دونتسک‌(۱۱۸) و آیندهوون(۱۱۸بازی) در رده‌های بعدی قرار دارند.

بایرن و آرسنال برای پنجمین‌بار در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر رفته‌اند. همواره بایرن از این قرعه بالا آمده.

بایرن مونیخ در ۶‌بازی از ۸بازی قبلی که در بازی رفت خارج از خانه یک دیدار حذفی لیگ قهرمانان اروپا مساوی کرده بود، به دور بعدی راه یافته و تنها در برابر میلان در مرحله یک‌چهارم‌نهایی فصل ۰۷-۲۰۰۶ و لیورپول در بازی برگشت فصل ۱۹-۲۰۱۸ شکست خورد و حذف شد که هم میلان هم لیورپول در ادامه قهرمان شدند.

آرسنال تنها یک برد و یک مساوی در برابر ۴شکست در زمین بایرن را تجربه کرده.

بایرن برای سیزدهمین‌بار به‌دنبال راهیابی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپاست، درحالی‌که آرسنال پیش از این فقط ۲‌بار موفق به انجام این کار شده است. از زمانی که توپچی‌ها برای آخرین بار در فصل‌۰۹-۲۰۰۸ به نیمه‌نهایی رسیدند، غول‌های بوندس‌لیگا در ۸‌دوره جداگانه به این مرحله راه یافته‌اند.

توماس توخل قبلا با پاریس و چلسی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسیده و می‌تواند برای سومین‌بار با تیم‌های مختلف این مرحله را ببیند. گواردیولا هم نتوانسته چنین کاری انجام دهد. تنها مورینیو با ۴‌تیم مختلف شامل پورتو، اینتر، چلسی و رئال‌مادرید در نیمه‌نهایی حاضر بوده.

پس از پیروزی ۲بر یک مقابل بارسلونا در مرحله یک‌هشتم‌نهایی فصل‌۱۱-۲۰۱۰، بدون برد در هر یک از ۹‌بازی حذفی آخر خود در لیگ قهرمانان اروپا (۲‌تساوی و ۷‌شکست) باقی مانده است.

کد خبر 845155 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها لیگ قهرمانان اروپا تیم بایرن مونیخ

دیگر خبرها

  • فیلم/ خلاصه دیدار بایرن مونیخ ۱ - آرسنال ۰
  • فوتبال از دریچه فان؛
  • یوشوا کیمیش بهترین بازیکن دیدار بایرن مونیخ و آرسنال
  • خوشحالی توخل و نیمکت بایرن مونیخ پس از سوت پایان بازی با آرسنال / فیلم
  • خلاصه بازی بایرن مونیخ 1-0 آرسنال (لیگ قهرمانان اروپا 2023/24)
  • خلاصه بازی بایرن مونیخ 1 - آرسنال 0
  • بایرن مونیخ با حذف آرسنال به نیمه نهایی رسید
  • بایرن مونیخ - آرسنال؛ وقت انتقام
  • هجوم هواداران بارسلونا به اینستاگرام آرائوخو؛ نمی‌بخشیمت، برو بایرن مونیخ! / عکس
  • ادعای عجیب آرتتا: بهترین وقت برای بردن بایرن!