Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@16:21:51 GMT

زمین لرزه دامغان خسارتی نداشت

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۷۸۶۱

زمین لرزه دامغان خسارتی نداشت

به گزارش «تابناک»، علی اصغر مجد بامداد یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر خسارت های مالی و جانی ناشی از وقوع زلزله در شهرستان دامغان، گزارش نشده است.

وی ادامه داد: نیروهای ستاد مدیریت بحران و کلیه عوامل امداد و نجات و مسئولان منطقه در حالت آماده باش کامل هستند.

مجد تصریح کرد: بررسی روستاهای اطراف دامغان با هماهنگی بخشداری و دهیاری ها همچنان ادامه دارد ولی طبق گزارش های رسیده، زمین لرزه در این مناطق خسارتی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مردم خواست با توجه به بروز این زمین زلزله، ضمن حفظ آرامش، از آمادگی لازم برای مواجهه با پس‌لرزه‌های احتمالی برخوردار باشند.

فرماندار دامغان گفت: زلزله ثبت شده در ساعت ۲۳ و ۳۱ دقیقه و ۱ ثانیه به بزرگی ۴.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بود.

بخشدار مرکزی دامغان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در پی تماس تلفنی با دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا،خوشبختانه هیچ خسارتی مشاهده و گزارش نشده است.

ابوالحسن ایمانی تصریح کرد: شدت زمین لرزه در روستای آستانه و شهر کلاته رودبار بیش از مناطق دیگر احساس شد.

وی اظهار داشت: بررسی های لازم مبنی بر احتمال خسارت های مالی جزیی در شهرستان دامغان به ویژه مناطق شمالی توسط این بخشداری،شهرداران،دهیاران و شوراهای اسلامی انجام و گزارش کامل و جامع اعلام خواهد شد.

گزارش مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران حاکیست این زلزله به طول جغرافیایی ۵۴.۲۷، عرض جغرافیایی ۳۶.۱۸ و در عمق ۱۰ کیلومتری و در ۶ کیلومتری دامغان (سمنان)، ۲۷ کیلومتری دیباج (سمنان) و ۴۷ کیلومتری مجن (سمنان) رخ داد.

شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شب های محرم هفته دولت دارا دوم تاسوعا عاشورا روستای ابوالفضل سرژیک تیموریان سمنان دامغان زلزله زمین لرزه شب های محرم هفته دولت دارا دوم تاسوعا عاشورا روستای ابوالفضل سرژیک تیموریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۷۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند

به گزارش قدس آنلاین، این زلزله‌ها عمدتا در منطقه روستایی «هوالین» رخ داد. حدود ۲۰ روز پیش زلزله‌ای ۷.۲ ریشتری در این منطقه ثبت شد که جان دستکم ۱۴ نفر را گرفت و بیش از ۷۰۰ تن دیگر را زخمی کرد.

پس از آن پس‌لرزه‌های مختلفی در تایوان رخ داد که در ساعات اخیر تعداد آنها افزایش یافته و در مناطق مختلفی از جمله تایپه پایتخت تایوان احساس شده‌اند. تاکنون آماری از تلفات احتمالی زلزله‌ها و پس‌لرزه‌های اخیر منتشر نشده است.

زلزله ۶.۴ ریشتری سال ۲۰۱۶ در تایوان جان بیش از ۱۰۰ نفر را گرفت. همچنین در سال ۱۹۹۹ بیش از ۲ هزار نفر در تایوان بر اثر وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری جان خود را از دست دادند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • مرزن آباد لرزید
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • بهاباد امروز لرزید
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله بامدادی این استان جنوبی را لرزاند