Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، طبق تحقیقات جهانی بانک آمریکا، رشد بی‌رویه ارزش سهام شرکت‌های تکنولوژی آمریکا در سال‌های اخیر باعث شده است تا ارزش این شرکت‌ها از کل بازار سهام اروپا بیشتر شود.

این بانک در گزارش جدید خود اعلام کرد برای اولین بار در تاریخ ارزش بازار شرکت‌های تکنولوژی آمریکا از ۹.۱ تریلیون دلار فراتر رفته که این از ارزش کل بازار اروپا، شامل انگلیس و سوئیس، که در حال حاضر ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ تریلیون دلار است، بیشتر است.

بانک آمریکا در گزارش خود اشاره کرده است که در سال ۲۰۰۷ ارزش بازار اروپا ۴ برابر ارزش سهام تکنولوژی آمریکا بوده است.

عبور ارزش سهام تکنولوژی آمریکا از کل سهام قاره اروپا در حالی اتفاق می‌افتد که بازار سهام آمریکا از شرکت‌های عظیم تکنولوژی متراکم شده که این موجب نگرانی برخی از استراتژیست‌های بازار شده است.

در ماه ژانویه ۵ شرکت برتر تکنولوژی آمریکا، اپل، آلفابت، آمازون، مایکروسافت و فیسبوک، ۱۷.۵ درصد از شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ را به خود اختصاص داده بودند و گرایش به سوی تکنولوژی در طول پاندمی کرونا این رقم را به بالای ۲۰ درصد رسانده است. غول تکنولوژی مصرفی، اپل، به تنهایی بیش از ۲ تریلیون دلار ارزش دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بانک آمریکا پارسی خبر شرکت تکنولوژی آمریکایی بازار سهام اروپا تکنولوژی آمریکا تریلیون دلار ارزش سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد / احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر زبردست ، با توجه به نمایش اقتدار نظامی ایران با نام وعده صادق و بازخوردهای جهانی اظهار کرد: بی تردید نباید تاثیر این تنش منطقه ای را بر بازار نادیده گرفت، اما این مساله تاثیر آنچنانی بر افزایش نرخ ارز نداشت و برخلاف فضاسازی‌ها و پیش‌بینی‌های قبل از عملیات، روند قیمتی چندان دچار نوسان طولانی و عمیقی نشد.

وی ادامه داد: مطمئنا با آرام شدن منطقه و عدم بروز تنش‌های جدید می توانیم منتظر ثبات بیشتر در بازار ارز باشیم. البته فعلا با عدم واکنش رژیم صهیونیستی به عملیات وعده صادق مواجه هستیم که همین موضوع نیز می تواند قیمت ارز را در یک کانال مشخص و ثابت نگه دارد. ما در شب انجام عملیات وعده صادق تا ساعات بامدادی روز بعد، شاهد افزایش قیمت دلار تا ۷۰ هزار تومان بودیم که این موج هیجانی ناشی از تنش‌های سیاسی به سرعت فروکش کرد و دلار دوباره به کانال‌های قبلی بازگشت.

عضو کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران افزود: معتقدم اعلام عدم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در حمله و پاسخ احتمالی به ایران نیز در کاهش قیمت ارز تاثیرگذار بود که مطمئنا این موضع گیری آمریکایی‌ها به دلیل توان بالای ایران در مواجهه با تنش‌های منطقه‌ای صورت گرفته است.

زبردست با اظهار امیدواری به کاهش بیشتر قیمت ارز در روزهای آتی گفت: قطعا اگر شرایط به همین گونه پیش برود می توان امیدوار بود که کاهش قیمت ارز ادامه دار باشد؛ چراکه با اعلام موضع آمریکا نسبت به وعده صادق و عدم پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی، دلیلی برای نگرانی بیشتر مردم و فعالان اقتصادی در بازار وجود ندارد.

وی در پایان ادامه داد: بی تردید نوسانات اخیر ارزی دلیل سیاسی دارد، وگرنه افزایش عجیب قیمت دلار در عرض یک شب، هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد.

منبع: روزنامه همشهری

دیگر خبرها

  • برنج هم از تورم جا نماند!
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد / احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • استقلال و پرسپولیس رسما فروخته شدند
  • کلید ۹۵ میلیارد دلاری برای دو جنگ؟
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • تغییر زمین بورس بازان
  • جزئیات واگذاری سهام مدیریتی کشتیرانی منتشر شد
  • واکنش مدودف به تصویب بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک آمریکا به اوکراین