Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-19@18:07:01 GMT

چین فروش تیک‌تاک را تلافی می‌کند

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۹۰۷۶

چین فروش تیک‌تاک را تلافی می‌کند

ایتنا - تلاش تیک تاک برای فروش خود به شرکت‌های آمریکایی و رهایی از آزارهای دولت ترامپ، ممکن است به علت وضع قوانین تجاری جدید توسط دولت چین به سرانجام نرسد.

چین در حال وضع قوانینی در حوزه تجارت و صادرات فناوری‌های مربوط به هوش مصنوعی است که بر اساس آن کنترل و خرید این فناوری‌ها توسط خارجیان ممنوع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت نهایی شدن این قوانین تیک تاک نیز که از فناوری‌های هوش مصنوعی بهره می‌گیرد نمی‌تواند خریدار آمریکایی داشته باشد.

به گزارش ایتنا از مهر، قوانین جدید صادرات فناوری‌هایی مانند تحلیل متن، شناسایی اصوات، پیشنهاد تکمیل متن ماشینی و غیره را به کشورهای دیگر ممنوع می‌کند. تیک تاک که اپلیکیشینی برای به اشتراک‌گذاری ویدئوهای تولیدی کاربران است از بسیاری از این فناوری‌ها در نرم‌افزار خود بهره می‌گیرد.

منابع مطلع از هشدار دولت چین به بایت دنس شرکت مالک تیک تاک نیز خبر داده‌اند. بر همین اساس پکن از مدیران بایت دنس خواسته تا تلاش برای فروش تیک‌تاک و هرگونه مذاکره در این زمینه را متوقف کنند. حتی اگر بایت دنس مالکیت تیک تاک را واگذار کند، به علت انتقال فناوری‌های حساس هوش مصنوعی به این شرکت مشمول مفاد قوانین جدید صادرات هوش مصنوعی چین خواهد بود.

به نظر می‌رسد چین بعد از پیشرفت مورد نظر در حوزه فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی قصد دارد مانع از انتقال اطلاعات حساس در زمینه این فناوری به سایر کشورها و به خصوص کشورهای رقیب و متخاصم مانند آمریکا شود.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: تیک تاک چین هوش مصنوعی تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد

خطیبی  همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان در حاشیه بهره برداری از پردیس تخصصی توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال استان در شاهرود گفت: در جهان امروز که همه چیز تحت تاثیر دنیای دیجیتال گرفته و اقتصاد نیز مانند بقیه ابعاد زندگی بشر متاثر از اینترنت و شبکه‌های مجازی است توجه به اقتصاد دیجیتال و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تمامی کشورها بیش از پیش اهمیت دارد.

وی بیان کرد: کشورهایی که زیرساخت رسیدن به این اهداف را سریعتر فراهم کنند از اقتصاد بالنده‌تری برخوردار خواهند بود و با این چشم انداز ایران توسعه زیرساخت‌های این بخش را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار امیدواری کرد جوانان دانش‌آموخته ایران بتوانند در حوزه هوش مصنوعی به افتخارات زیادی رسیده و نیاز کشور به این بخش مهم را در زمانی کوتاه تامین کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد
  • هوش مصنوعی: دوران گذار از مزیت به ضرورت
  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد
  • مرکز تخصصی هوش مصنوعی پارک علم و فناوری استان سمنان افتتاح شد
  • تکاپوی اروپائیان در پی تهدید تلافی جویانه ایران
  • اذعان افسران صهیونیست به استفاده از «فناوری هوش مصنوعی» در کشتار فلسطینی‌ها در غزه
  • کدام کشور با هوش مصنوعی بر خاورمیانه تسلط خواهد یافت؟
  • امروز هوش مصنوعی و رباتیک به عنوان پیش برنده‌های علم و فناوری در دنیا مطرح است + فیلم
  • رویداد بین المللی نوروتاک