Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:50:38 GMT

سوگواری ایرانیان مقیم چین و ژاپن برای سالار شهیدان در روز عاشورا

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۹۸۴۹

سوگواری ایرانیان مقیم چین و ژاپن برای سالار شهیدان در روز عاشورا

‍‍‍‍‍‍

به گزارش ایرنا آیین عاشورای حسینی ظهر امروز یکشنبه با حضور ده ها ایرانی در سفارت جمهوری اسلامی در پکن و کنسولگری های ایران در شهرهای گوانجو و شانگهای برگزار شد.

در آیین روز عاشورا در پکن که با حضور «محمد کشاورز زاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین برگزار شد، پس از قرائت زیارت عاشورا «عباسعلی وفایی» رایزن فرهنگی سفارت ایران درباره قیام اباعبدالله الحسین (ع) و وقایع کربلا سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید:

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره قافله سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش از شب هفتم ماه محرم در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن شروع شده و تا ۱۳ این ماه ادامه می یابد.

بر اساس گزارش های دریافتی، ایرانیان مقیم شهرهای گوانگجو و شانگهای در چین نیز با حضور در کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران، ضمن برگزاری مراسم عزاداری، یاد و خاطره شهدای کربلا را گرامی داشتند.

مراسم عزاداری ظهر عاشورا با حضور ایرانیان مقیم در سفارت ایران در پکن

حضور پر شور ایرانیان در مراسم سوگواری عاشورا در اقامتگاه سفارت ایران

مراسم عزاداری و سینه زنی ظهر عاشورا همچنین امروز یکشنبه در محل اقامتگاه سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو برگزار شد.

در این مراسم و پس از قرائت زیارت عاشورا، حجت الاسلام ابراهیم ساوادا مترجم  قرآن و اسلام شناس ژاپنی سخنرانی کرد در ادامه نیز عزاداری و سینه زنی شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر پا شد.

حجت الاسلام ساوادا در این آیین گفت: شقاوت و بی رحمی دشمنان امام حسین(ع) و مظلومیت امام حسین (ع)  و یارانش به یکی از نمادهای تاریخی تبدیل شده است.

او  با یاداوری اینکه هجرت امام حسین(ع) بخاطر عدالت و اصلاحات و نفی ظلم و تزکیه نفس بود افزود: مخاطب آیه شریفه یا ایتها النفس المطمئنة،  امام حسین(ع) است و به ما یاد می‌دهد که راه آرامش دل چیست.

حجت الاسلام ساوادا با بیان اینکه در دنیای امروز مادی‌گرایی و تکنولوژی حاکم شده است افزود: در ژاپن با وجود پیشرفت اقتصادی و مادی، مردم به آرامش مطلوب نائل نشده اند.

وی گفت: خداوند متعال توسط امام حسین (ع)  مسیرش آرامش را به شیعیان نشان داده است.

برچسب‌ها ژاپن چین عاشورا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ژاپن چین عاشورا ژاپن چین عاشورا جمهوری اسلامی ایران امام حسین حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۹۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» افسانه شکست‌ناپذیری مستکبرین را در هم شکست

حجت‌الاسلام سیدرضا حسینی در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ضمن تبریک عملیات غرورآفرین «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع رژیم غاصب اسرائیل در سخنانی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت تنبیهی برای رژیم صهیونیستی به‌کار گیرد و در این میان مقام معظم رهبری در نماز عید فطر فرمودند که این رژیم باید تنبیه شود.
 
امام جمعه کنگاور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با استفاده از پهپادها این پیام را به جهانیان داد که قد و قواره رژیم صهیونیستی در حدی نیست که ما از پیشرفته‌ترین سلاح‌هایمان استفاده کنیم بلکه با فرستادن این سلاح‌های معمولی و ساده آن‌ها را تحقیر کردیم.
 
حجت الاسلام حسینی این عملیات را یک عملیات تاکتیکی و ترکیبی برشمرد و خاطرنشان کرد: به واسطه این پهپادها ایران، گنبد آهنین و سیستم پیشرفته و سه لایه آن‌ها را در هم شکست و در زمانی که سیستم دفاعی آن‌ها درگیر بود ایران اقدام به پرتاب چندین موشک کروز و بالستیک کرد و با این عملیات هوشمندانه ناتوانی و ضعف صهیونیست‌ها را برای همگان نمایان ساخت.
 
وی تصریح کرد: کسانی که دوست ما بودند این عملیات را تحسین کردند و دشمنان ترسیدند و دیدند که جمهوری اسلامی ایران بر سر منافع خودش و منافع ملت با کسی شوخی ندارد بلکه با تمام قوا دفاع می‌کند.
 
امام جمعه کنگاور عنوان کرد: دوست و دشمن اعتراف کردند که ایران با درصد اندکی از قوای خودش به میدان آمد و تجهیزات معمولی را استفاده کرد اما رژیم صهیونیستی ۱۰۰ درصد توان خودش را به‌کار گرفت چون بحث مرگ و زندگی‌شان در میان بود اما نتیجه آمادگی ۱۰۰ درصدی صهیونیست‌ها این ناکامی بزرگ بود.
 
وی ادامه داد:  آمریکا، انگلیس و فرانسه از رژیم صهیونیستی حمایت کردند اما با همه این اوصاف جمهوری اسلامی ایران درس تلخی به آنها داد که در پای دفاع از کشور بسیار جدی هستند و ابهت و هیمنه پوشالی آن‌ها در هم شکست و لگد مال شدند و افسانه شکست‌ناپذیری آن‌ها را که با دروغ ترسیم شده بود، در هم شکست.
 
حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه سپاه صرفا یک ارگان نظامی نیست، ابراز داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متولی بسیاری از کارهای فرهنگی در بسیاری از نقاط ایران و حتی بسیاری از نقاط سایر کشورها است و با راه‌اندازی بسیج سازندگی، تأمین آب شرب، احداث جاده روستایی و تعمیر منازل کسانی که از طبقات پایین جامعه بودند و نیز در بحث کرونا بسیار تاثیرگذار عمل کرد.
 
امام جمعه کنگاور گفت: در بحث تکنولوژی‌ها هم سپاه خوش درخشید و احداث میدان گازی پارس و پالایشگاهی که در خلیج فارس انجام شد از موفقیت‌های بزرگ قرارگاه خاتم‌الانبیاء است.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • واکنش وحید شمسایی به حذف ژاپن از جام ملت‌ها
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • حمله‌ی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران و مخالفان پاسخ ایران
  • عملیات «وعده صادق» افسانه شکست‌ناپذیری مستکبرین را در هم شکست
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی
  • سپاه پاسداران خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی است
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد قیام مردم بلخاب افغانستان + فیلم
  • ماجرای اظهارات نسنجیده جناب سفیر که صدای فعالان مسلمان را درآورد | سفارت ایران ناچار به صدور بیانیه شد