Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی در روز عاشورای حسینی گفت: گزینه مکتب کربلا روشن و قاطعانه و قوی است: هیهات من الذله. این موضع روز دهم کربلا است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان طبق رسم همه ساله در روز عاشورای حسینی در خصوص فلسفه قیام امام حسین (ع) و نیز تحولات روز منطقه سخنرانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنانش با اشاره به بیماری کرونا که همه دنیا را درگیر کرده از خداوند خواست، این بیماری را از همه ملت‌های جهان دور کند و ابراز امیدواری کرد که مراسم عاشورای سال آینده را مانند همه سال‌های گذشته قرار دهد.

وی افزود: امسال روز دهم محرم به ویژه در لبنان غم انگیز تر است . میدان ها و خیابان ها که از دوستداران اهل بیت و عزادران موج می زد امروز به دلیل کرونا که جهان را در برگرفته، خالی است . این مراسم هر سال منحصر به فرد و تصویری از حضور ملت وفادار و آگاه و دوستدار خداوند و رسول الله بود از خداوند می خواهیم این بیماری را از تمام ملت های جهان دور کند تا بتوانیم سال آینده مانند همه سال های گذشته مراسم را برگزار کنیم.

وی با اشاره به عاشورای حسینی و روز شهادت سرور و سالار شهیدان گفت : به پیامبر (ص) به عنوان صاحب واقعی این عزاداری و کسی که برای حسین (ع) در روز تولد و پیش از شهادتش گریست، تسلیت می‌گویم.

سید حسن نصرالله ادامه داد: امام حسین دو موضع را به نمایش گذاشت، اول هنگامی که باطل منطق و سیاستش را در برگرفته است و حق به موضوعی عجیب و محکوم تبدیل می‌شود . در آن زمان از تمام مومنان و آزادگان انتظار می رود موضعی اعتراض آمیز اتخاذ کنند که تا شهادت پیش برود. وقتی باطل تمام مسائل مردم را در برمی‌گیرد، چه زندگی‌ای؟

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: موضع دیگر اینکه سلطه جویان و اشغالگران دو گزینه را مطرح می کنند یا پذیرش راه حل‌های ذلت بار یا جنگ تحمیلی و پذیرش تبعات آن. گزینه مکتب کربلا روشن و قاطعانه و قوی است: هیهات من الذله. این موضع روز دهم کربلا است.

وی ادامه داد : موضع دوم فقط فلسطین نیست بلکه سراسر منطقه‌ای است که در آن زندگی می کنیم و به سرنوشت ملت‌ها و حکومت‌ها و گزینه‌های آن مربوط می شود و آنجا نیز بین حق و باطل کشمکش در جریان است. ملت ها و حکومت هایی که به دنبال زندگی آزاد و شرافتمدانه هستند و می‌کوشند ثروت های نفتی و آبی آن را برای این منطقه حفظ کنند، نماینده حق هستند و تلاش دارند مردم اختیار تصمیمات خود را داشته باشند و آمریکا نیز نماینده باطل و به دنبال سلطه جویی و تحمیل حکومت ها و غارت ثروت های نفتی و گازی و دارایی مردم منطقه است . او آشکارا نماینده باطل است.

نصرالله گفت: در کشمکش کنونی منطقه، دو موضع کاملا روشن شامل کشمکش بین حق و باطل در جریان است. اول فلسطین اشغالی است که اسرائیل این سرزمین را از سال 1948به اشغال در آورده است و علاوه بر این بلندی های جولان و کشتزارهای شعبا و کفر شوبا را اشغال کرده است. این همان باطل آشکار است که بدون هیچ ابهامی شاهد آن هستیم.

وی افزود: اشغال و غصب و مصادره حقوق با توسل به زور ، باطل است. ملت فلسطین در سراسر سرزمین خود از دریا تا نهر صاحب حق است و جولان حق ملت سوریه است و ملت لبنان نیز در سرزمین خود صاحب حق است. برخی با توسل به زور و کشتار و گرسنه نگاه داشتن و تحریم اقتصادی به دنبال تحمیل اشغالگری هستند .

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: در رویارویی با این باطل برخی به حق توسل جسته و برای احقاق آن مبارزه می کنند که همان نیروهای مقاومت در برابر این اشغالگری هستند و از کشورها و ملت ها و جنبش های مقاومت شکل گرفته اند. ما در حزب الله و مقاومت اسلامی در روز دهم محرم به پایبندی قاطعانه خود بر مخالفت با این رژیم و به رسمیت نشناختن آن حتی اگر تمام دنیا آن را به رسمیت بشناسند، تاکید می کنیم. امکان ندارد ما این باطل واضح روشن و مصادره سرزمین و حقوق و مقدسات را به رسمیت بشناسیم . ما در کنار تمام کسانی که رودروی این رژیم غاصب ایستاده اند، می‌مانیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سید حسن نصرالله لبنان عاشورا دبیرکل حزب الله لبنان حسن نصرالله روز دهم ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۰۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سنگین حزب‌الله علیه مواضع نظامیان صهیونیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حملات مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع نظامی رژیم صهیونیستی با شدت تمام ادامه دارد.

اداره اطلاع رسانی جنگی حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۸:۳۰ صبح امروز چهارشنبه ۱۷ آوریل ۲۰۲۴، مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در حومه مرکز رامیا با موشک و توپخانه زیر آتش گرفتند.

حزب الله لبنان همچنین در بیانیه دیگری اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۸:۵۰ صبح امروز چهارشنبه ۱۷ آوریل ۲۰۲۴، مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در جنوب پادگان برانیت با موشک هدف قرار دادند.

این در حالی است که ساعاتی قبل نیز حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که مقر فرماندهی لشکر ۹۱ ارتش رژیم صهیونیستی را در برانیت هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برد بزرگ العین مقابل الهلال برای پایان رکورد جهانی
  • آتش سنگین حزب‌الله علیه مواضع نظامیان صهیونیست
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل
  • تداوم حملات حزب‌الله علیه مواضع رژیم صهیونیستی
  • موضع‌گیری جدید آمریکا درباره جنگ با ایران
  • موضع‌گیری تازه پنتاگون درباره جنگ با ایران
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • عملیات حزب‌الله علیه تیپ «گولانی» ارتش اسرائیل
  • عربستان علیه امارات به سازمان ملل شکایت کرد