Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت‌کنندگان در یک تجمع ضدنژادپرستی در کانادا، مجسمه اولین نخست‌وزیر این کشور را به خاطر اقداماتش علیه بومیان کانادایی سرنگون کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، معترضان کانادایی عصر روز شنبه به وقت محلی، مجسمه یادبود «جان اِی مک‌دونالد» اولین نخست‌وزیر این کشور را پایین کشیدند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «بی‌بی‌سی»، افرادی که در یک تجمع ضدنژادپرستی در منطقه «کِبِک» کادانا شرکت کرده بودند، مجسمه مک‌دونالد را به خاطر صدور دستور قتل عام بومیان کانادایی، سرنگون کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دولت محلی کبک در واکنش به این اقدام آن را «غیر قابل قبول» توصیف کرد و گفت: «نابود کردن بخش‌هایی از تاریخی که داریم، راه حل نیست».

دولت‌های کانادا، یکی پس از دیگری و به‌مدت بیش از یک قرن، دستکم ۱۵۰ هزار کودک بومی این کشور را از سرزمین‌های مادری اخراج و آن‌ها را به بهانه ادامه تحصیل به مناطق دیگر منتقل کردند. این کودکان از صحبت به زبان مادری و برگزاری رسم و رسوم سنتی خود محروم شده و شمار زیادی از آن‌ها مورد آزار و اذیت قرار گرفته یا جان خود را از دست دادند.

خرداد ماه بود که ویدئوی منتشر شده از لحظه حمله پلیس به یکی از رهبران بومی کانادا توجه بسیاری از مردم این کشور را به خود جلب کرد.

این ویدئو نشان می‌دهد که «آلان آدام»، یکی از رهبران اقوام بومی کانادا در لحظه ورود به استان «آلبرتا» کانادا در اوایل سال ۲۰۲۰ به دلیل داشتن یک پلاک خودروی منقضی توسط پلیس متوقف می‌شود و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد.

جنبش فراگیر ضدنژادپرستی در کشورهای مختلف جهان، پس از قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط مأموران پلیس، آغاز شده و تا کنون ادامه دارد. علاوه بر کانادا، انگلیس و آمریکا و دیگر کشورها نیز شاهد پایین کشیده شدن چهره‌ها و نمادهای برده داری و نژادپرستی بوده‌اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آزار و اذیت دولت قتل کانادا مجسمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم

معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با نخست‌وزیر سوریه گفت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، محمد مخبر بعد از ظهر امروز ( پنج شنبه) در تماس تلفنی نخست‌وزیر سوریه، ضمن تبریک روز ملی سوریه بر گسترش روابط دوجانبه دو کشور تأکید کرد.

وی ضمن قدردانی از پیام تسلیت دولت سوریه در پی هدف قراردادن ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت: حمله به ساختمان کنسولگری ایران، اوج استیصال آن رژیم خبیث در برابر مقاومت فلسطین و گروه‌های مقاومت را نشان داد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طوفان الاقصی منطقه را وارد فضای جدیدی نموده، اظهار داشت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مخبر با اشاره به اهمیت راهبردی سوریه و ضرورت تعمیق و گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها، بر لزوم تشکیل «کمیته‌های مشترک پیگیری همکاریهای اقتصادی دو کشور» و تلاش برای اجرایی شدن توافقات و قراردادهای امضا شده میان تهران و دمشق تاکید کرد.

توجه بیشتر به توسعه همکاری های اقتصادی در حوزه های مشترک تجاری، تسهیل فعالیت بخش خصوصی دو کشور، لزوم همکاری در حوزه حمل و نقل، ترانزیت و نیز گردشگری از جمله محورهای این گفتگوی تلفنی بود.

نخست وزیر سوریه نیز در این تماس تلفنی ضمن تسلیت شهادت جمعی از مستشاران جمهوری اسلامی و شهروندان سوری در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، آن را نقض قوانین و مقررات بین المللی عنوان کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • یک بمب افکن روسی اوکراین را بمباران کرد و سرنگون شد
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان