Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران آمریکایی باور دارند که پهپادها می‌توانند ابزار ارزشمندی برای تعیین میزان آسیب‌دیدگی ساختمان‌ها پس از بلایای طبیعی باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس‌دیلی، مدت زیادی از "طوفان لاورا"(Hurricane Laura) در آمریکا نگذشته بود که مردم، پهپادها را به پرواز درآوردند تا آسیب‌ها را ثبت کنند و سپس، ویدئوهای ضبط شده را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران "دانشگاه کارنگی ملون"(CMU) باور دارند که این ویدئوها می‌توانند منابع ارزشمندی برای ارزیابی سریع آسیب‌ها باشند.

این گروه پژوهشی سعی دارند با استفاده از هوش مصنوعی، سیستمی ابداع کنند که می‌تواند ساختمان‌ها را به صورت خودکار تشخیص دهد و ارزیابی ابتدایی را در مورد وجود آسیب‌دیدگی و میزان جدی بودن آن داشته باشد.

"جونوی لیانگ"(Junwei Liang)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ارزیابی‌های کنونی، بیشتر بر مبنای تشخیص و ثبت شخصی آسیب‌های وارد شده به ساختمان هستند. این روش می‌تواند کند و پرهزینه باشد و کار بسیاری را بطلبد.

تصویربرداری ماهواره‌ای، جزئیات کافی را فراهم نمی‌کند و آسیب را فقط از زاویه دید عمودی نشان می‌دهد اما پهپادها می‌توانند اطلاعات را از نزدیک و از چندین زاویه دید جمع‌آوری کنند. پهپادها اکنون پس از وقوع بلایای طبیعی، توسط ساکنان به صورت گسترده به پرواز در می‌آیند تا میزان خسارت را ارزیابی کنند. 

لیانگ افزود: تعداد ویدئوهایی که با پهپادها ثبت شده‌اند و بلافاصله پس از وقوع حادثه در رسانه‌های اجتماعی در دسترس قرار گرفته‌اند، نشان می‌دهد که آنها می‌توانند منابع ارزشمندی برای ارزیابی به موقع آسیب باشند.

"ژیائویو ژو"(Xiaoyu Zhu)، از پژوهشگران این پروژه گفت: سیستم اولیه می‌تواند بخش‌هایی از ساختمان را که آسیب دیده به نظر می‌رسند، در ویدئو نشان دهد و همچنین تشخیص دهد که آیا آسیب سبک است یا جدی و یا این که ساختمان تخریب شده است یا خیر.

لینک کوتاه: asriran.com/0037ht

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بلایای طبیعی آسیب پهپاد آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۱۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اقتدار توان پهپادها و موشک‌های ایرانی در بغداد

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه بین المللی امنیت و دفاع بغداد با حضور نمایندگان نظامی ۲۲ کشور از جمله وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان برگزار شد.

وزارت دفاع کشورمان در این نمایشگاه دستاوردهای مختلف صنعت دفاعی ایران از جمله خانواده پهپادهای مهاجر، پهپاد بردبلند غزه، موشک‌های ضد زره دهلاویه، سامانه‌های پدافند هوایی، سلاح‌های فردی و صنایع جنگ الکترونیک را به نمایش گذاشته است.

کد خبر 6084474 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • توانایی پیش‌بینی بلایای طبیعی توسط Bellwether، هوش مصنوعی آلفابت،
  • برنامه جدید هوش مصنوعی شرکت آلفابت، Bellwether، توانایی پیش‌بینی بلایای طبیعی را دارد
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • نمایش اقتدار توان پهپادها و موشک‌ های ایرانی در بغداد
  • نمایش اقتدار توان پهپادها و موشک‌های ایرانی در بغداد
  • عصر پهپاد‌ها در معادلات جهانی جنگ
  • شارژ پهپاد‌ها با سلول‌های خورشیدی ۲۰ برابر نازک‌تر از مو
  • حمله گسترده اوکراین به نقاط مختلف روسیه با 50 پهپاد