Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@18:13:48 GMT

ریزش قیمت‌ها در بازار موبایل؟

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۲۲۶۷

ریزش قیمت‌ها در بازار موبایل؟

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرآنلاین، قیمت‌ها در بازار خودرو در روزهای گذشته عقبگرد کرده است؛ تا جایی که به گفته رییس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل، هم‌اکنون قیمت تلفن‌همراه بالای ۳۰۰ یورو و زیر ۳۰۰ یورو با نرخ فعلی ارز در تناسب است و حبابی وجود ندارد.

فعالان بازار موبایل، دلیل بازگشت آرامش نسبی به بازار موبایل را ثبات نسبی نرخ ارز و روان‌تر شدن واردات می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌گونه که فعالان بازار گوشی تلفن‌همراه می‌گویند، شاهد کاهش ۱۵ درصدی در قیمت بیشتر مدل‌های تلفن‌همراه و کاهش ۳۰ درصدی برخی مدل‌ها که به دلیل سفته‌بازی و کمیابی افزایش یافته بود، هستیم.

گزارش‌ها در این میان حاکی از آن است که میزان تقاضا برای گوشی‌های تلفن‌همراه بالای ۳۰۰ یورو در کشور کاهش پیدا کرده، به نحوی که میزان تقاضا در سال ۹۸ حدود ۸.۵ درصد بود، اما امسال به ۵ درصد رسید. بر همین اساس، ۹۵ درصد واردات به گوشی‌های تلفن‌همراه زیر ۳۰۰ یورو اختصاص دارد.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که در مدل سامسونگ، گوشی گلکسی نوت۱۰ پلاس در بازار بین ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، گوشی گلکسی نوت۱۰ بین ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲۱ میلیون تومان، گلکسی اس۱۰ پلاس بین ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، گلکسی اس۱۰ بین ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

همچنین در مدل سامسونگ، گوشی گلکسی نوت۹ با قیمتی در حدود ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، گلکسی A۸۰ در حدود ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، گلکسی A۷۱ در حدود ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون تومان و گلکسی A۷۱ در حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

در میان گوشی تلفن‌همراه آیفون، قیمت آیفون پرومکس با ظرفیت ۲۵۶ از ۳۲ میلیون تومان تا ۳۹ میلیون تومان اعلام شده است. سایر مدل های این گوشی نیز با اختلاف قیمت چشمگیری در فروشگاه ها عرضه می‌شوند؛ به‌گون‌ ای که قیمت گوشی آیفون اس ای مدل ۲۰۲۰ از ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان در نوسان است.

در حال حاضر گوشی آیفون ۸ با ظرفیت ۶۴ گیگابایت ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، آیفون ۷ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و آیفون ایکس با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: بازار موبایل میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزار تومان میلیون تومان تلفن همراه ۳۰۰ یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۲۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟

فرارو- گلکسی S24 اولترا نسخه یک ترابایت که در بدو ورود به بازار موبایل بیش از ۱۰۰ میلیون قیمت خورده بود، فعلا ۹۵ میلیون ارزش دارد.

گلکسی S24 اولترا نسخه ۲۵۶ گیگ را می‌شود با بودجه‌ای در حد و اندازه ۷۰ میلیون خرید، اما کف قیمت آیفون 13 معمولی که یکی از محبوب‌ترین مدل‌های سال‌های گذشته است، به ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

قیمت آیفون 13 نسخه ۱۲۸ گیگ با پارت‌نامبر CH در این محدوده قرار می‌گیرد و یکسری از فروشنده‌ها بابت فروش آیفون 13 پرو مکس نسخه یک ترابایت تا ۱۲۰ میلیون قیمت می‌گذارند.

ردمی A2 پلاس شیائومی در طرف مقابل یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های اقتصادی بازار است و این یکی با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قریب چهار میلیون تومان قیمت دارد.

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار موبایل

مدل

قیمت

گلکسی A15 نسخه 128+4

شش میلیون تومان

گلکسی A05s نسخه 64+4

چهار میلیون و 850 هزار تومان

گلکسی A54 نسخه 256+8

16 میلیون و 800 هزار تومان

گلکسی A55 نسخه 256+8

22 میلیون و 500 هزار تومان

گلکسی A34 نسخه 128+8

11 میلیون تومان

گلکسی A35 نسخه 256+8

16 میلیون تومان

گلکسی S24 اولترا نسخه یک ترابایت

95 میلیون تومان

ردمی نوت 13 4G نسخه 256+8

هشت میلیون و 900 هزار تومان

ردمی نوت 13 پرو پلاس نسخه 512+16

23 میلیون تومان

ردمی A2 پلاس نسخه 64+3 گیگ

چهار میلیون تومان

ردمی  A3 نسخه نسخه 128+4

پنج میلیون و 400 هزار تومان

ردمی 13C نسخه 256+8

شش میلیون و 300 هزار تومان

پوکو X6 پرو نسخه نسخه 512+12

17 میلیون و 250 هزار تومان

آیفون 13 نسخه 128 گیگ پارت‌نامبر CH

41 میلیون و 500 هزار تومان

آیفون 13 پرو مکس نسخه یک ترابایت پارت‌نامبر ZZA

120 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی+ دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۳ اردیبهشت)
  • زنان یمنی از ترس، استاد این کار شدند!
  • بهترین گوشی موبایل در رنج ۲۰ میلیون؛ مقایسه A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس
  • اگر گوشی همراه خود را گم کردیم چگونه آن را پیدا یا اطلاعاتش را پاک کنیم؟
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت، برای تولید موبایل تسهیلات گرفتند
  • اگر گوشی همراه خود را گم کردیم چگونه آن را پیدا یا اطلاعتش را پاک کنیم؟