Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین، مرحله نخست برنامه 150 میلیون دلاری تقویت صنعت فضایی استرالیا تا چندی دیگر آغاز می‌شود. در همین رابطه، شرکت‌های دارای صلاحیت‌های لازم می‌توانند از حمایت‌های مالی دولت در راستای ارتقاء سطح مهارت کارکنان و همچنین افزایش توانمندی و ظرفیت‌های خود بهره‌مند شوند. حمایت‌هایی که علاوه بر محصولات، خدمات و فناوری‌های حوزه فضانوردی، شامل دیگر فعالیت‌های مرتبط با این حوزه مانند برخی فعالیت‌های معدنی، فناوری IT و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نیز می‌شود. لازم به ذکر است که میزان تسهیلات اعطایی به هر یک از واجدین شرایط در این طرح بین 250 هزار تا یک میلیون دلار است.

مقامات استرالیایی، هدف اصلی از اجرای این پروژه را ارتقاء سطح مشارکت شرکت‌های استرالیایی در زنجیره عرضه محصولات و خدمات حوزه فضانوردی عنوان کرده‌اند. در همین رابطه، مگان کلارک رئیس سازمان فضایی استرالیا، تقویت توانمندی و جایگاه این کشور در سطح بین‌الملل را از جمله اهداف اجرای این طرح دانسته و می‌افزاید: حمایت‌های مالی دولت از شرکت‌ها و افراد فعال در این حوزه با هدف متنوع‌سازی اقتصاد و تربیت نیروی کار بسیار ماهر و در نتیجه افزایش نقش‌آفرینی استرالیا در عرصه اقتصاد جهانی صورت می‌گیرد. وی همچنین از افزایش سطح اشتغال و توسعه صادرات این کشور به عنوان نتایج جانبی اجرای این طرح نام برد.

پربیننده ترین قیمت آیفون۱۱ در کدام کشورها گران‌تر است؟/ اثر مالیات بر قیمت نهایی گوشی‌های اپل طرح دولت کانادا برای ایجاد تحول در بخش کشاورزی و صنعت مواد غذایی/ کمک‌های مالی برای ارتقاء سطح فناوری و فعالیت‌های نوآورانه فروش آنلاین کدام محصولات رو به رشد است؟/ پیشتازی وسایل الکترونیکی و لوازم خانگی در تجارت الکترونیک عرضه یک گوشی ارزان با کیفیت بالا +عکس آخرین قیمت‌ها در بازار موبایل

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فناوری نیروی کار استرالیا صنعت فضایی سازمان فضایی فضانوردی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اقدامات ایران در نیم قرن اخیر در زمینه حفاظت از سرزمین در چارچوب بهبود مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز کشور گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از جمله طرح‌هایی است که در راستای حفظ، احیا، توسعه و استفاده پایدار از منابع زیستی در ایران در حال اجرا است و می‌تواند به عنوان بخشی از طرح بزرگ مقیاس "یک کمربند یک جاده" در نظر گرفته شود.
عباسعلی نوبخت افزود: این طرح می‌تواند در راستای پیوند اکولوژیک کشور‌های منطقه از چین گرفته تا کشور‌های آسیای میانه و غرب آسیا مد نظر قرار گیرد.
وی اظهار داشت: ما باید در تببین رویکرد‌های مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و منابع زیستی نسبت به شناسایی و به اشتراک‌گذاری دانش، ارتقای سازگاری و تاب‌آوری در برابر اثرات اقلیمی، جوامع حساس و آسیب‌پذیر اقدام و آن را تقویت کنیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در این راستا، مشارکت مردمی به ویژه جوانان، زنان و گروه‌های آسیب‌پذیر به عنوان یک راهبرد محوری مد نظر بوده و بهبود و ارتقای معیشت پایدار و انعطاف‌پذیر باید مورد حمایت قرار گیرد.
وی درهمین حال اجرای بالغ بر ۳۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در حوزه‌های آبخیز بحرانی کشور، حفظ و توسعه منابع جنگلی، کنترل فرسایش آبی و بادی، ساماندهی در مدیریت و بهره‌برداری از مراتع و تقویت تشکل‌های مردم‌نهاد و جوامع محلی در حفاظت و صیانت از اکوسیستم‌های مناطق خشک و نیمه‌خشک را از دیگر اقدامات گسترده در ایران برای حفاظت از سرزمین و در چارچوب برنامه‌های بهبود مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز برشمرد.
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: شرایط کنونی تخریب سرزمین در اقصا نقاط کره زمین و به ویژه در منطقه آسیا ایجاب می‌کند تا هرگونه برنامه‌های ملی مدیریت منابع زیستی در ارتباط و هماهنگ با کشور‌های منطقه تعریف شود.
وی در همین حال اضافه کرد: تاکنون آن گونه که شایسته است از ظرفیت دانش بومی و نوین و تجارب ارزنده کشورمان در مدیریت منابع آب و خاک و در عرصه بین‌المللی استفاده نکرده‌ایم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: مرکز بین‌المللی مدیریت جامع حوزه آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه‌خشک این فرصت را فراهم می‌کند که جایگاه مقتدرانه و اثرگذار ایران در عرصه‌های تخصصی بین‌المللی تقویت شود و شناخت و آگاهی در زمینه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز گسترش یابد.
نوبخت با اشاره به چالش‌های موجود اذعان داشت: در یک دهه اخیر مشخص شده که بین تنوع زیستی، تغییرات اقلیم، جنگل‌زدایی، تخریب سرزمین، گسترش آلودگی‌های شیمیایی، بحران آب و دیگر چالش‌های تهدید کننده منابع سرزمین، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.
وی ادامه داد: پیامد‌های این چالش‌ها، تمام کشور‌های جهان را تحت تاثیر قرار داده و تمام ساکنان آن را به صورت گسترده‌ای تهدید می‌کند.
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: به طور یقین مدیریت حوزه‌های آبخیز و منابع زیستی نیازمند دستیابی به الگو‌های یکپارچه، جامع و هماهنگ در برنامه‌های توسعه پایدار است.
وی در پایان خواستار مشارکت فعالانه اعضای شورا، عضویت کشور‌های مدعو در شورای حکام، به اشتراک‌گذاری دانش و تجارب مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و حمایت و پشتیبانی علمی، فناوری و مالی نهاد‌ها و بخش‌های مختلف سازمان ملل متحد شد.

دیگر خبرها

  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • استقبال گسترده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است