Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@01:41:46 GMT

عون: لبنان در بحران بی‌سابقه‌ای قرار دارد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۳۱۱۸

عون: لبنان در بحران بی‌سابقه‌ای قرار دارد

خبرگزاری فارس: «میشل عون» رئیس جمهور لبنان روز یکشنبه به مناسبت یکصدمین سالگرد اعلام تشکیل دولت لبنان بزرگ سخنرانی کرد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، وی در این سخنرانی گفت: «جشن امسال با بحران‌ها و حوادث بی‌سابقه‌ای همراه بوده که هیچ جایی برای خوشحالی نگذاشته است اما با این وجود امید برای تغییر واقعی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس جمهور لبنان افزود: «ما امروز در آستانه صد سال دوم از عمر دولتمان هستیم و چاره‌ای جز بازبینی صادقانه و صریح گذشته وجود ندارد.»

وی گفت: «تنوع و تعدد ویژگی جامعه لبنان به شمار می‌آید که این موضوع در صورت مدیریت صحیح مزیتی واقعی به شمار می‌آید.»

عون اضافه کرد: «لبنان امروز به دلیل انباشته شدن گره‌های سیاسی، اقتصادی و مالی در بحران بی‌سابقه‌ای قرار دارد.»

رئیس جمهور لبنان گفت: «ساختار طائفه‌ای که بر اساس حقوق طائفه‌ها و سهم‌خواهی آنها بنا شده برای زمان گذشته مناسب بود اما هم اکنون به مانعی در برابر هرگونه پیشرفت تبدیل شده است.»

وی افزود: «همه را فرا می‌خوانم تا لبنان را دولتی مدنی اعلام کرده و متعهد می‌شوم که تمامی سران گروه‌های سیاسی را به گفت‌وگو در این باره دعوت کنم.»

پس از انفجار مهیب 4 آگوست (14 مردادماه) بندر بیروت، بحران در لبنان به اوج خود رسید به گونه‌ای که «حسان دیاب» نخست وزیر دولت این کشور مجبور به استعفا شد.

دولت پیشبرد امور لبنان امروز (یکشنبه) اعلام کرد که تعداد کشته‌های انفجار مهیب بیروت به ۱۹۰ نفر رسیده و همچنین ۶۵۰۰ تن دیگر نیز مجروح شده‌اند و همچنان هفت نفر نیز مفقود هستند.

منبع: فردا

کلیدواژه: عون لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۳۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد

به گزارش همشهری آنلاین، فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب درباره آخرین وضعیت بارش در استان‌های جنوبی خاطرنشان کرد: بارش‌های جنوب‌شرق کشور به‌ویژه در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان با مقادیر بی‌سابقه بارشی در روزهای ۲۸ تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ در حالی به‌وقوع پیوست که در ۵ ایستگاه باران‌سنجی بارش‌های بالای ۲۰۰ میلیمتر ثبت شد و ایستگاه زرآباد نیز با بارش بالای ۲۷۰ میلیمتر رکورد، بی‌سابقه‌ای را ثبت کرد.

وی افزود: متوسط بارش استان سیستان و بلوچستان حدود ۱۰۰ میلیمتر است که در این سامانه بارشی، بیش از ۵۰ درصد بارش استان تحقق یافت و بارش استان نسبت به متوسط بلندمدت بیش از ۶۰ درصد رشد را ثبت کرد.

سخنگوی صنعت آب کشور گفت: آمارهای ثبت شده در این سامانه بارشی حاکی از شدت این سامانه نسبت به چرخند حاره‌ای گونو سال ۸۶ و بارش‌های دی سال ۹۸ بوده و در اثر این بارش‌ها، تقریباً تمامی سدهای منطقه سرریز کرد.

قاسم زاده ادامه داد: سد کهیر که در سال گذشته به بهره‌برداری رسید، بیش از ۳۰۰ میلیون مترمکعب ورودی داشت که با حجم خالی ایجاد شده در مخزن قبل از وقوع سیل، به‌خوبی مدیریت شد و مازاد سیلاب بی‌سابقه را با حداقل مقادیر جریان به پایین دست منتقل کرد.

کد خبر 845530 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم استان سیستان و بلوچستان آب و هوا - ایران

دیگر خبرها

  • بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
  • آیا بارورسازی ابر‌ها موجب سیل بی‌سابقه دبی شده است؟
  • (تصاویر) بارندگی شدید و جاری شدن سیل بی‌سابقه در امارات
  • تصاویری بی‌سابقه از اعتراضات شدید آمریکایی‌ها علیه بایدن
  • گربه باهوش از سیل نجات پیدا کرد + فیلم
  • (ویدئو) طغیان کم‌سابقه رودخانه سرباز
  • افزایش بی سابقه سرعت اینترنت تا پایان سال
  • ایستادگی مقاومت لبنان در مساله فلسطین، مایه افتخار همه ماست
  • تمجید نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان از عملیات وعده صادق
  • امام موسی صدر و سیدحسن نصرالله مایه افتخار جهان اسلام هستند