Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روزنامه جروزالم پست، به دنبال تصمیم واشنگتن برای فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به ابوظبی پس از توافق عادی‌سازی روابط میان امارات با رژیم صهیوینستی، بنی گانتز وزیر جنگ یکشنبه در دیدار کوشنر گفت: تل آیو باید با واشنگتن در مورد برتری جایگاه نظامی اسرائیل همکاری داشته باشد. 

وی با انتقاد از تصمیم آمریکا برای فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات اعلام کرد که آماده همکاری با آمریکایی‌ها برای یافتن راه‌ حل مناسب به منظور اطمینان از حفظ برتری دفاعی اسرائیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مقامات دولت ترامپ در حالی در تلاش برای فروش تسلیحات نظامی بویژه جنگنده اف ۳۵ به امارات هستند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرد که وی با فروش این جنگنده و دیگر تسلیحات پیشرفته به هر کشوری در خاورمیانه از جمله اعراب که توافق صلح با اسرائیل دارند، مخالف است. 

آمریکا از دهه ۱۹۶۰ تضمین کرده است که «برتری جایگاه نظامی اسرائیل» را در منطقه حفظ کند. 

آنچه امارات را برای امضای توافق عادی‌سازی با اسرائیل ترغیب کرد، توافقنامه‌ای به ارزش ده‌ها میلیارد دلار بود که ابوظبی را صاحب جنگنده‌های اف ۳۵ و دیگر تسلیحات می‌کند. به گفته منابع آگاه،  «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی توافق عادی‌سازی را مشروط به وجود موفقتنامه تسلیحاتی کرده است. 

امارات همواره خواستار دستیابی به جنگنده‌های رادار گریز اف ۳۵ آمریکایی و پهپادهایی شبیه پهپادهای رژیم صهیونیستی بوده است. 

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مردادماه با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند: ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند. 

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند، سرعت بیشتری به خود گرفته است. 
 

برچسب‌ها جرد کوشنر دولت ترامپ ابوظبی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی پروندهٔ خبری توافق عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جرد کوشنر دولت ترامپ ابوظبی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی جرد کوشنر دولت ترامپ ابوظبی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی جنگنده های اف ۳۵ توافق عادی سازی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۳۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات کشتار وحشیانه توسط جنگنده‎های اسرائیل

تعداد بازدید : 3 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 94 جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساعتی پیش به یک خانه در شهر حنین در جنوب لبنان یورش بردند. بنابر گزارش خبرنگار تابناک از جنوب لبنان، بلافاصله پس از این تهاجم آور برداری از محل اصابت موشک ها آغاز شده است. تاکنون شش زن و کودک از زیر آور این تهاجم بیرون کشیده شده‌اند که دو نفر از آنها به شهادت رسیده و چهار نفر دیگر راهی بیمارستان شده اند. شهدای این تهاجم مریم قشاقش همسر یکی از شهدای حرکه امل و دختر برادر او (شهیده مریم قشاقش) هستند. اولین فیلم ارسالی از منزلی که توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی تخریب شد را در تابناک می‌بینید.

دیگر خبرها

  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران بامدادی غزه
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • لحظات کشتار وحشیانه توسط جنگنده‎های اسرائیل
  • لحظات کشتار وحشیانه جنگنده‎های اسرائیل
  • پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز شمال و مرکز غزه
  • مخالفت نتانیاهو با جلسات ارزیابی اهداف تجاوز اسرائیل به غزه
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه
  • دستبوسی رئیس امارات متحده در یک مراسم رسمی
  • شهادت ده‌ها زن و کودک فلسطینی در بمباران نوار غزه