Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@16:50:35 GMT

شهاب سنگ‌های غیرفلزی عامل فراوانی آب در زمین هستند

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۳۵۳۹

شهاب سنگ‌های غیرفلزی عامل فراوانی آب در زمین هستند

به گزارش اسلش گیر، شهاب سنگ‌های غیرفلزی بدون ذوب شدن یا تغییرات دیگر، ماهیت اولیه خود را حفظ کرده‌اند و بخش زیادی از آن‌ها را دانه‌هایی گرد موسوم به کندرول‌ها شکل می‌دهند. دانه‌های یادشده حاوی مواد مختلفی مانند کربن و هیدروژن هستند و لذا انتقال آن‌ها به کره زمین به شکل گیری حجم زیادی از آب کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بررسی برخی شهاب سنگ‌های کندریت و ایزوتوپ‌های آن‌ها نشان می‌دهد مواد تشکیل دهنده آن‌ها شباهت زیادی با بسیاری از صخره‌های موجود در کره زمین دارد؛ بنابراین می‌توان حدس زد که در گذشته‌های دور و در زمان برخورد شهاب سنگ‌ها به زمین محتوای کندرول‌های آن‌ها به کره خاکی منتقل شده و ترکیب هیدروژن آن‌ها با اکسیژن موجود در زمین شکل گیری آب را تسهیل کرده است.

قدمت شهاب سنگ‌های کندریت به زمان شکل گیری منظومه شمسی بازمی گردد. بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها دو درصد از شهاب سنگ‌های موجود در زمین از این نوع است. اما در آن‌ها به مقدار زیادی اکسیژن، تیتانیوم، هیدروژن و نیتروژن و کلسیم وجود داشته است.

جنس و ماهیت این عناصر با عناصر مشابهی که هم اکنون در کره زمین وجود دارند، یکی است؛ بنابراین عناصر یادشده توسط شهاب سنگ‌ها به کره خاکی منتقل شده‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شهاب سنگ آب کره زمین پارسی خبر شهاب سنگ شهاب سنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۳۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشاء مکانیزه برنج در آستارا

محمدرضا شهاب زاده، فرماندار شهرستان آستارا در آیین نخستین نشاء مکانیزه برنج گفت: اهمیت مکانیزاسیون و استفاده از تکنولوژی روز در کشاورزی بر کسی پوشیده نیست و کشت مکانیزه برنج مزایای زیادی از جمله کاهش هزینه تولید در واحد سطح، افزایش بهره‌وری نیروی کار، کاهش سختی کار، کاهش ضایعات از طریق انجام به موقع عملیات زراعی و افزایش عملکرد در واحد سطح دارد.

او با بیان اینکه ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی شالیزاری در شهرستان آستارا وجود دارد، افزود: بیش از ۸ هزار تن برنج سفید از این اراضی تولید می‌شود که رقم برنج غالب منطقه هاشمی است.

فرماندار آستارا پیش بینی کرد: در یک هزار و ۹۲۰ هکتار معادل ۶۰ درصد از این اراضی نشاکاری مکانیزه انجام شود.

شهاب زاده گفت: امیدواریم با تمهیداتی که دولت اندیشیده بتوانیم سال زراعی پرخیر و برکتی را داشته باشیم.

او همچنین با بیان اینکه برنج یک محصول آسیب پذیر در مقابل آب و هوا است، از شالیکاران خواست بیمه محصولات کشاورزی را جدی بگیرند.

شهرستان مرزی بندر آستارا در غربی‌ترین نقطه استان گیلان قرار دارد. 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • قهجاورستان کجای اصفهان است؟
  • موفقیت موتور هیدروژنی در ثبت رکورد سرعت زمین
  • سکانس‌هایی از مقیمان ناکجا
  • بارش شهابی شلیاقی اردیبهشت را از دست ندهید!
  • تولید ارزان هیدروژن از آب با ضایعات فلزی
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۵ سال توفیقات فراوانی داشته است
  • با شروع اردیبهشت به تماشای قدیمی‌ترین بارش شهابی بنشینید
  • تردد پاک به معنای واقعی با موتورهای هیدورژنی پرقدرت
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا
  • شخصیت‌پردازی در فیلم‌های قهرمان‌محور تعیین‌کننده است/ ماندگاری «بوعلی‌سینا» با تصویر امین تارخ