Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تداوم خشونت‌ها و ناآرامی در آمریکا پس از گذشت ۳ ماه، بحران در کابینه بنیامین نتانیاهو و عملیات پهپادی نیرو‌های یمنی در خاک عربستان مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات جهان طی ساعات گذشته هستند. تاریخ انتشار: 08:26 - 10 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۱۴۸۷ خبرگزاری میزان – مهم‌ترین رویدادهای و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از: *آمار مبتلایان و تلفات کرونا شمار مبتلایان به بیماری «کرونا» در جهان به رقم ۲۵ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۵۴۷ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن این که شمار قربانیان این بیماری نیز، رقم ۸۵۰ هزار و ۵۹۱ نفر ثبت شد. *تیراندازی جمعی در شیکاگو بر اثر یک تیراندازی جمعی در رستورانی در «مورگان پارک» «شیکاگو» آمریکا دستکم یک نفر کشته و ۵ نفر مجروح شدند. *عملیات پهپادی نیرو‌های یمنی در جنوب غرب عربستان به گزارش منابع سعودی، بر اثر هدف قرار گرفتن یک فروند پهپاد انفجاری نیرو‌های یمنی، ترکش‌هایی به فرودگاه «ابها» عربستان اصابت کرد.   ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان همچنین مدعی منهدم کردن یک فروند قایق متعلق به نیرو‌های یمنی در جنوب دریای سرخ شده اند. یمنی‌ها هنوز به این ادعا‌ها واکنشی نشان نداده است. *حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه گزارش‌ها از شنیده شدن صدای چند انفجار مهیب در نوار غزه حکایت دارند. *بحران در کابینه رژیم صهیونیستی رییس اداره بودجه رژیم صهیونیستی در اعتراض به عملکرد کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم از سمت خود استعفا کرد. *ابراز نگرانی کمپین بایدن از تشدید درگیری‌ها در آمریکا «کامالا هریس»، معاون «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بامداد امروز، طی اظهاراتی ترامپ را خشونت طلب و نفرت پراکن خواند.   بایدن نیز پیشتر ضمن ابراز نگرانی از وقوع جنگ داخلی در این کشور، «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا را به تشدید خشونت‌ها متهم کرده بود. *ادامه درگیری‌ها در پورتلند و چند شهر دیگر آمریکا اعتراض‌ها و ناآرامی‌های شهر «پورتلند» در ایالت «اورگن» که از سه ماه پیش در اعتراض به تبعیض نژادی و خشونت پلیس آغاز شد، اکنون به درگیری میان مخالفان و موافقان ترامپ منجر شده است.   اعتراض‌های مشابهی نیز در «واشنگتن» و در مقابل کاخ سفید برگزار شد. بیشتر بخوانید: تظاهرات در لندن/ درگیری‌های شدید در پورتلند آمریکا زیر سایه بحران *انتشار تصاویر جدیدی از برخورد خشونت بار پلیس آمریکا با یک سیاه پوست ویدئوی منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که ۲ مامور پلیس شهر «ساکرامنتو» ایالت «کالیفرنیا» برخورد تحقیرآمیزی با یک سیاه پوست در هنگام بازداشتش داشته اند. این تصاویر که متعلق به ماه مارس سال جاری میلادی است، بر خشم عمومی از تبعیض نژادی در این کشور افزوده است. *واشنگتن پست، پمپئو را بدترین وزیرخارجه تاریخ آمریکا اعلام کرد روزنامه «واشنگتن پست»، بامداد امروز دوشنبه، ۱۰ شهریور، از «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا به دلیل شکست سیاست هایش در قبال ایران، چین و ونزوئلا، به عنوان بدترین وزیر خارجه تاریخ این کشور یاد کرد. *حمله تروریستی به نظامیان پاکستان براساس اعلام رسانه‌های پاکستانی، بر اثر حمله تروریستی به نظامیان این کشور در اواخر شب گذشته در شمال غرب پاکستان، ۳ نظامی کشته و ۴ نظامی زخمی شدند. *آغاز جنگ تجاری پکن و کانبرا وزارت بازرگانی چین بامداد امروز با انتشار بیانیه‌ای از اعمال تعرفه گمرکی بر کالا‌های استرالیایی در چارچوب مقابله با دامپینگ خبر داد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات بین الملل تحولات بین الملل یمن نیرو های یمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۴۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی

 ۲۰۰ روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و در این مدت شاهد هستیم که برخلاف خسارت مالی و جانی سنگین روحیه مقاومت و سلحشوری در میان مردم غزه افزایش پیدا کرده و این مساله شرایط را برای رژیم صهیونیستی دشوارتر از گذشته کرده است، زیرا با گذشت بیش از شش ماه از جنگ ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته شرایط میدانی را به نفع اسرائیل تغییر دهد.

این در حالی است که دشوار‌تر شدن شرایط این روز‌ها انتشار اخبار استعفا در کابینه بنیامین نتانیاهو را نیز افزایش داده است. برای نمونه گزارش‌ها از این حکایت دارد که تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در مدت ۲۰۰ روز گذشته بسیار سنگین بوده و بر مبنای گزارش‌های رسانه‌های اسرائیل تاکنون بیش از ۲۰۰۰ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی کشته و حدود ۸۰۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند؛ و علاوه بر این حدود ۹۰۰ تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی نیز منهدم شده است.

به این ترتیب این حجم از تلفات و خسارت برای رژیم صهیونیستی بسیار سنگین بوده و شرایط را برای آن‌ها پیچیده‌تر کرده است. افزون بر این بعد از گذشت حدود شش ماه از جنگ همچنان نهاد و سازمان‌های اقتصادی و صنعتی رژیم صهیونیستی به دلیل ناپایداری امنیتی و درگیری نظامی در اراضی اشغالی تعطیل هستند و حجم خسارت‌های مالی ناشی از این تعطیلی حدود ۶۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

بنابراین مجموعه این خسارت‌ها هزینه سنگینی را به لحاظ اعتباری، سیاسی، امنیتی و اقتصادی بر پیکره شکننده رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است. چنین مسائلی سبب شده این روز‌ها اتهام زنی‌ها بین فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی رژیم صهیونیستی شدت بگیرد. به شکلی که کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو به دلیل اختلافات و استعفا در حال سرنگونی است. این شرایط جنگی بوده که تاکنون مانع از فروپاشی این کابینه شده است. در واقع چنانچه جنگ ادامه پیدا کند، برخی احزاب که به شکل ائتلافی در کابینه حضور دارند از آن خارج خواهند شد و در نتیجه کابینه نتانیاهو سقوط خواهد کرد.

این اختلافات در واقع سبب می‌شود که رژیم صهیونیستی از درون دچار فروپاشی شود. لازم به یادآوری است که چنین وضعیتی برای آمریکا و کشور‌های حامی رژیم صهیونیستی نیز بسیار نگران کننده است. به همین دلیل به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها از کابینه نتانیاهو عبور کرده‌اند و تنها هدف آن‌ها حفظ رژیم صهیونیستی است. البته داده‌های سیاسی و میدانی نیز نشان می‌دهد که بعد از جنگ غزه حتی اگر آتش بسی نیز برقرار شود، شرایط در جامعه صهیونیست‌ها ناپایدار خواهد بود و موج مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی به سمت آمریکا و اروپا شدت خواهد گرفت.

شرایط اقتصادی ناپایداری که برای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی شکل گرفته سبب شده که به تازگی کنگره آمریکا کمک مالی چند ده میلیارد دلاری برای اسرائیل را به صورت فوری تصویب کند. این در حالی است که با توجه به رقابت انتخاباتی بین جمهوری‌خواهان و دمکرات‌ها نیز می‌توان گفت شرایطی خاکستری را در آمریکا شاهد هستیم. در واقع به نظر می‌رسد وضعیت به گونه‌ای است که آمریکایی‌ها احساس می‌کنند کابینه و رفتار تهاجمی بنیامین نتانیاهو هزینه سنگینی به لحاظ سیاسی و مالی برای آن‌ها به همراه دارد. لازم به یادآوری است که نتانیاهو تاکنون هیچ دستاورد سیاسی، نظامی و امنیتی به همراه نداشته است و نتوانسته وضعیت میدانی را در غزه کنترل کند. به همین دلیل احتمالا بعد از جنگ غزه درگیری‌های داخلی، اختلافات سیاسی و سقوط کابینه‌های متوالی در اراضی اشغالی سبب فروپاشی این رژیم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • تداوم موقعیت جنگی تنها راه بقای نتانیاهو در قدرت / کابینه اسرائیل در حال از هم پاشیدن است
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی