Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی گذشته که بصورت موقت مدارس تعطیل شدند کسی گمان نمی کرد که این تعطیلی طولانی مدت شود و اما به وجود اینکه به سرعت آموزش های مجازی و شبکه شاد جایگزین حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس شدند اما هنوز هم پس از گذشت چندین ماه از این تعطیلات اماکن بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس های درس فراهم نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا آموزش ها به سمت کلاس های آنلاین و مجازی سوق داده شد و با همت معلمان و فرهنگیان تلاش شده است که آموزش و پرورش دانش آموزان تعطیل نشود.

با گذراندن ماه های تعطیلات تابستانی اکنون مدارس در آستانه بازگشایی قرار گرفته اند و با دستور وزیر آموزش و پرورش مدارس از ۱۵ شهریور بازگشایی خواهند شد در این راستا سناریوهایی در نظر گرفته شده است تا بر اساس وضعیت های مختلف مناطق مدارس بازگشایی شوند.

اما در این میان برخی از موسسات و آموزشگاه های غیردولتی با کاهش ثبت نام و استقبال دانش آموزان مواجه شده اند و از طرف دیگر استقبال برای ثبت نام در مدارس دولتی بیشتر شده است.

مدیر یک آموزشگاه غیر انتفاعی در خرم آباد گفت: امسال بدلیل ماندگاری بیماری کرونا و برگزاری کلاسها به صورت مجازی، اولیاء تمایل کمتری به ثبت نام فرزند خود در این نوع مدارس دارند.

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود به ایرنا اظهار داشت: در سالهای گذشته برای پذیرش در برخی مدارس غیردولتی امتحان ورودی برگزار می شد که امسال بدلیل کاهش استقبال از ثبت نام در این نوع مدارس ، دانش آموزانی که مراجعه کرده بودند ثبت نام شده اند.

یکی از اولیا دانش آموزان نیز که سال های گذشته فرزندش در مدارس غیرانتفاعی درس خوانده بود به ایرنا گفت: برغم اینکه در سال تحصیلی گذشته نیمی از کلاسها غیرحضوری برگزار شدند اما این مدارس شهریه کامل دریافت کردند و امسال هم ۲۰ درصد شهریه ها را افزایش داده اند.

محمدحسین دلفان افزود: وقتی مدارس غیردولتی در زمان کلاسهای غیرحضوری هزینه در مدارس متحمل نمی شوند چگونه شهریه را افزایش داده اند و این مسله ظلم به اولیایی است که فرزندانشان را در این مدارس ثبت نام کنند.   

 برخی دیگر از والدین دانش آموزان پیگیری بیشتر شبکه شاد را در مدارس دولتی دلیل جابجایی فرزند خود را ذکر می کنند و می گویند: افزایش هزینه ها در مدارس غیردولتی لزومی ندارد.

والدین،مدارس دانش آموزان را شتابزده جابجا نکنند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این باره گفت گفت: جمعیت دانش آموزان ثبت نام شده در مدارس غیردولتی کمتر است و به همین دلیل امکان رسیدگی و پیگیری آموزش دانش اموزان به صورت مجازی بیشتر خواهد بود و از طرفی امکان رعایت پروتکل های بهداشت نیز بیشتر مهیا است.

علیرضا نخعی از والدین تقاضا کرد که اجازه بدهند دانش آموزان در همان مدارس سال قبل تحصیل کنند و از طرفی از مدیران و موسسان مدارس غیردولتی تقاضا شده است که به دلیل شرایط اقتصادی تعامل با والدین برای پرداخت شهریه بیشتر شود.

تحصیل ۳۳ هزار دانش اموز لرستانی در مدارس غیردولتی

رییس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش لرستان نیز گفت: پیش ثبت نام مدارس غیردولتی از قبل آغاز شده و اکنون ثبت نام ها ادامه دارد اما تاکنون درصد استقبال از مدارس غیردولتی مشخص نشده است.

علی اشرف حیدری افزود: در سال گذشته ۳۳ هزار نفر از دانش اموزان استان یعنی حدود ۱۲ درصد در مدارس غیردولتی  و تمام نوآموزان پیش دبستانی در مدارس غیردولتی تحصیل کردند.

وی با بیان اینکه  بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار بر افزایش نیم درصدی دانش آموزان مدارس غیردولتی بود که در شرایط کنونی هنوز میزان آمار نامشخص است اظهارداشت: در موج نخست شیوع ویروس کرونا مدارس غیردولتی در بحث آموزش های مجازی کارنامه موفقی داشتند و رضایت مندی والدین و دانش آموزان را کسب کردند.

حیدری در خصوص افزایش شهریه ها برای سال تحصیلی جدید  عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید میانگین افزایش شهریه مدارس غیردولتی استان ۲۰ درصد است.

وی گفت: در این راستا به مدارس اعلام شده که تا حد امکان با خانواده ها در زمینه پرداخت شهریه تعامل شود و در حد تمکن خانواده ها شهریه ها بصورت اقساط دریافت شوند.

حیدری ادامه داد: ۶۲۰ مدرسه غیردولتی در لرستان فعال است.

سال تحصیلی جدید لرستان با حضور ۳۶۰ هزار دانش‌آموز آغاز می‌شود

 مدیرکل آموزش و پرورش لرستان همچنین گفت: سال‌تحصیلی جدید در استان ۱۵ شهریور با حضور ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه آغاز می‌شود.

نخعی اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ مدرسه که تاکنون تحت پوشش اینترنت نبود متصل شدند و در این راستا اقدامات بسیار خوبی در استان شده اما به لحاظ وسایل ارتباطی حدود ۳۰ درصد دانش آموزان فاقد گوشی های هوشمند هستند که تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس مطابق با ستاد مقابله با کرونا در سطح استان مهیا شده است.

وی عنوان کرد: در این زمینه هیچگونه نگرانی وجود ندارد و تمام دانش آموزان استان تحت پوشش تحصیلی قرار می گیرند و شیوه های جایگزین حتما خدمات آموزشی را دسترس دانش آموزان قرار می دهد.

نخعی گفت:خوشبختانه در لرستان مناطق دور دست، کم جمعیت هستند و کلاس های زیر ۱۰ نفر را می توان حضوری برگزار کرد و ۹۰ درصد مدارس مناطق محروم به صورت حضوری برگزار خواهند شد.

وی اظهار داشت: به منظور بازگشایی مدارس سناریوهایی در نظر گرفته شده تا هیچگونه مشکلی در روزهای آغاز سال تحصیلی پیش رو نباشد و به همین منظور در مناطق با شرایط قرمز کلاس ها بصورت غیرحضوری و در مناطق با شرایط زرد مدارس پرجمعیت به گروه ها کوچک تقسیم می شوند.

نخعی با بیان اینکه درمدارس با شرایط زرد نهایت تلاش خواهد شد تا با رعایت فاصله های لازم و کمترین جمعیت در کلاس های درس  دانش آموزان با هیچگونه مشکلی مواجه نشوند ادامه داد: در مناطق سفید کلاس ها بصورت حضوری برگزار خواهد شد و رعایت مسائل بهداشتی بسیار مورد تاکید است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: تعطیلی آموزش و پرورش امکان ندارد و خانواده ها مطمئن باشند در صورتی که خطری دانش آموزان را تهدید کند به هیچ وجه کلاس های حضوری برگزار نمی شود.

تدوین سناریوهای بازگشایی مدارس در لرستان

رییس ستاد پروژه مهر در لرستان با بیان اینکه تدابیر لازم برای بازگشایی مدارس بر اساس وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در شهرستان ها و مناطق مختلف در ستاد پروژه مهر لرستان در نظر گرفته شده است گفت: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ امسال هفت کارگروه در این ستاد فعال شده و در کارگروه آموزش میزان دسترسی دانش اموزان استان به گوشی های هوشمند، توانمند سازی و اموزش مجازی مدیران، تهیه درسنامه و محتوای الکترونیک انجام شده است و کاملا مشخص شده بوده که اکنون آمادگی استان برای بازگشایی مدارس در چه حدی است.

نصرالله بازگیران بیان کرد:در حال حاضر دبیران در حال سپری نمودن روزهای پایانی برای توانمندسازی و آموزش های لازم جهت تدریس های مجازی و آنلاین هستند.

وی اظهار داشت: تمام مدیران مدارس موظفند که بر اساس سه وضعیت در خصوص بازگشایی مدارس برنامه ریزی کنند و میزان وضعیت را نیز ستاد مقابله با بیماری کووید ۱۹ در استان مشخص می کند.

بازگیران ادامه داد: برنامه ریزی حضوری دانش اموزان در مناطق سفید و زرد انجام می شود و و همچنین شورای مدارس در خصوص نحوه حضور دانش اموزان می توانند تصمیم گیری های لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد : اولویت این برنامه ریزی ها سلام دانش آموزان است و در صورت تداوم وضعیت قرمز در مناطق استان دانش آموزان که دسترسی به گوشی های هوشمند و پوشش اینترنت ندارند از طریق درسنامه و محتوای آموزشی تحت آموزش قرار خواهند گرفتو در این راستا اقدامات لازم جهت تدوین محتوای الکترونیکی و درسنامه ها انجام شده و هیچگونه مشکلی برای بازگشایی مدارس وجود ندارد.

افزایش پهنای باند اینترنت جهت پوشش کامل شبکه شاد

معاون متوسطه آموزش و پرورش لرستان همچنین گفت: با همکاری دستگاه های مربوطه در استان پهنای باند اینترنت در مناطق مورد نیاز افزایش یافته است و مدارسی که در سال گذشته دچار مشکل بودند به شبکه شاد اضافه شدند.

بازگیران افزود: در این راستا تلاش شده که تا حد توان بسترهای لازم فراهم شود و دغدغه و نگرانی های والدین برطرف شود.

وی ادامه داد: در این راستا اعتماد سازی لازم انجام شده و نبست به ضدعفونی به موقع مدارس در مناطق مختلف برنامه ریزی شده است.

بازگیران در خصوص ایجاد مدارس خواهر خوانده در استان گفت: برای مدارس خاص که دارای شرایط قرمز هستند مدارس خواهر خوانده در نظر گرفته شده که می توانند از امکانات و تجهیزات مورد نیاز آنها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در طرح زوج و فرد نیز در مناطق دارای وضعیت زرد بر اساس مساحت مدارس با تصمیم شورای مدارس مدیران می توانند برخی دروس را از فضای مجازی ارایه دهند و در صورت لزوم برای حضور زوج و فرد دانش آموزان برنامه ریزی کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا بازگشایی مدارس خرم آباد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بازگشایی مدارس خرم آباد لرستان ویروس کرونا بازگشایی مدارس خرم آباد لرستان آموزش و پرورش لرستان برای بازگشایی مدارس مدارس غیردولتی نظر گرفته شده سال تحصیلی جدید حضوری برگزار برنامه ریزی دانش اموزان دانش آموزان انجام شده شبکه شاد آموزش ها ثبت نام بر اساس کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۴۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟

تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش نه صبح، اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مشخص شد.

دانش آموزان تا پایان ۲۸ اسفندماه باید به مدرسه می‌رفتند. اما بیشتر دانش آموزان از تاریخ ۲۶ اسفندماه به مدارس نرفتند و مدارس به صورت نیمه تعطیل بود.

بعد از تعطیلات نوروز دانش آموزان از تاریخ ۱۴ فروردین باید به مدرسه بروند و مدارس دایر است.

سیزده به در که همان روز طبیعت است مصادف است با روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ و ۲۱ رمضان ۱۴۴۵ و تعطیل رسمی است. با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان و اولیا در سفر هستند و در این فکر هستند که مدارس تعطیل می‌شود احتمال می‌رود که فردای این روز تعطیل باشد، اما طبق هر سال مدارس از روز ۱۴ فروردین به صورت حضوری باز است.

آیا دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟

تا این لحظه دولت هیچ تصمیمی برای تعطیل رسمی اعلام کردن این روز نگرفته است و مدارس و ادارات در روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ فعال هستند.

tags # تعطیلی مدارس سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش غیردولتی در سال ۱۴۰۳
  • اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • ابلاغ آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • برگزاری «رویداد ملی آفرینو» در قالب جشنواره ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی