Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@17:16:58 GMT

افتتاح ایستگاه مترو وکیل الرعایا با بافت تاریخی شیراز؛

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۵۳۱۶

افتتاح ایستگاه مترو وکیل الرعایا با بافت تاریخی شیراز؛

ایستگاه مترو وکیل الرعایا در شیراز منطبق با بافت تاریخی این شهر و فرهنگ اصیل ایرانیان در خیابان زند افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گزاش پایگاه خبری "شیرازه"امروز پنج شنبه ۶ شهریور ماه،ایستگاه وکیل الرعایا در خیابان زند با حضور استاندار،فرماندار،رئیس شورای شهر و دیگر مسئولین محترم افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم،مرادی، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت:این مترو در سال گذشته یک ساختمان سه چهارطبقه بوده که قرار بود در بهمن ماه سال ۹۸ به بهره برداری برسد اما به دلیل شرایط پیش آمده به تاخیر افتاد.وی با اشاره به جاذبه های اطراف این مترو افزود:ایستگاه مترو وکیل الرعایا به دلیل نزدیکی به بازار وکیل و همچنین دیگر آثار باستانی مورد استقبال زیادی قرار خواهد گرفت.

مرادی گفت: این مترو حدود ۱۵ هزار متر مربع مساحت دارد و بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.وی ادامه داد:این ایستگاه به گونه ای طراحی شده که منطبق با بافت تاریخی، اصالت فرهنگ ایرانیان و در خور شان مردم شیراز باشد.مرادی گفت:مترو ها از سازه های اصلی یک شهر محسوب می شود و سعی شده که ایستگاه مترو وکیل الرعایا بر اساس زیباترین ایستگاه های در سطح کشور به مردم عزیزمان تقدیم شود.
موسوی، رئیس شورای شهر شیراز نیز گفت:کمک دولت در بهره برداری از این مترو نقش تعیین کننده ای بوده است.وی با اشاره به همراهی مردم با شورای شهر شیرازافزود: علاوه بر مردم، روحیه همکاری مسئولان در بخش‌های مختلف استان ستودنی است چرا که ما را در دستیابی به اهداف توسعه‌ای یاری می رسانند.اسکندرپور،شهردار شیراز هم گفت:در شرایط سخت کنونی که میزان فروش نفت به حداقل رسیده، راه اندازی چنین پروژه هایی به همت بلندی نیازدارد.

رحیمی، استاندار فارس نیز گفت:این اقدامات ارزشمند و اثر گذار امروز ،یکی از شاخصه های مهمی است که برای آیندگان به ارمغان می گذاریم.
وی ادامه داد:با وجود تکیه برفروش نفت و شرایط اقتصادی کنونی یعنی در زمانی که به یکباره بخش زیادی از فروش نفت را از دست داده ایم اما پروژه های عظیمی در نقاط مختلف کشور از شمال به جنوب و از شرق به غرب در دست اجراست.
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ایستگاه مترو وکیل الرعایا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۵۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص فضایی در بافت تاریخی یزد برای دبیرخانه قصه‎‌گویی

ایسنا/یزد دبیر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با هدف تشریح اهمیت استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد و لزوم اختصاص ساختمانی با ویژگی‌های یزد جهانی در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد حضور یافت.

«سیده عالیه قوامی» با حضور در کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد و تشریح اهمیت انتقال دبیرخانه دائمی این جشنواره به شهر میراث تاریخی جهان، این مقوله را فرصتی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی دانست.

وی در ادامه یزد را خاستگاه ادبیات کودک و نوجوان ایران و مهد مهدی آذر یزدی برشمرد و از قصه‌گویی به عنوان آسان‌ترین، ارزان‌ترین، در دسترس‌ترین و موثرترین ابزار تربیتی و پرورشی یاد کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان استان اضافه کرد: ۲۳ خرداد همزمان با روز ملی قصه‌گویی ایرانی از پوستر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رونمایی خواهد شد و این حرکت فرهنگی تا ۱۸ تیر، سالروز وفات پیر نیک اندیش استاد مهدی آذر یزدی و روز ملی  ادبیات کودکان و نوجوانان ایران و سالروز ثبت جهانی یزد در یونسکو ادامه خواهد داشت.

رییس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کارنامه درخشان کانون استان یزد در حوزه قصه و قصه‌گویی، استقبال و  حمایت مسئولان استانی، زادگاه پدر ادبیات کودکان و نوجوانان ایران و اولین شهر ثبت تاریخی جهان در ایران را از عوامل انتخاب یزد به عنوان «پایتخت قصه ایران» دانست و این مقوله را پیوست فرهنگی برای گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان یزد، ارتباط با خواهر خوانده های یزد و ارسال فراخوان و جذب قصه گو از سایر کشور ها و هفته های دوستی کانون از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود که اعضای کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با استقبال از این پیشنهاد، موضع خود را مثبت اعلام کردند و پیشنهاداتی نیز ارائه کردند.

«فخرالسادات خامسی» عضو شورای اسلامی شهر و کمیسیون گردشگری ضمن ابراز خرسندی از ایجاد چنین فرصتی اشاره کرد: اگر در هر حوزه ای  کودکان را مرکز توجه قرار دهیم مسیر را درست انتخاب کرده‌ایم.

«فاطمه زارع» دیگر عضو شورا و نایب رییس کمیسیون  گردشگری نیز از این فرصت برای آموزش‌های شهروندی و پیوست فرهنگی ثبت جهانی یزد یاد کرد و برای اختصاص فضایی مناسب در بافت تاریخی و گردشگری یزد پیشنهاداتی ارائه کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابلاغ طرح تفصیلی بافت تاریخی گرگان
  • راهنمای کامل متروی استانبول به همراه نقشه خطوط
  • نشان فداکاری در ایستگاه مترو دانشگاه امام علی (ع) رونمایی شد
  • دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود
  • سگ های راهنما در متروی کشور همسایه و حسرت ما در مترو تهران
  • رونمایی از نشان فداکاری رهبری به شهدای دانشگاه امام علی (ع)
  • اختصاص فضایی در بافت تاریخی یزد برای دبیرخانه قصه‎‌گویی
  • ◄ ۵ ایستگاه باقی مانده در خطوط ۶ و ۷ تکمیل می شود
  • ۵۰ اثر تاریخی آذربایجان‌غربی مرمت شد
  • نمایی از حمام تاریخی وکیل شیراز از لنز دوربین گردشگران