Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس مجمع نمایندگان گیلان پیگیری طرح نجات تالاب انزلی در سطح ملی را مورد تأکید قرار داد و گفت: برای رفع مشکلات تالاب انزلی ایجاد شبکه فاضلاب مدرن شهر رشت ضروری است. - اخبار استانها -

احمد دنیامالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه تالاب بین‌المللی انزلی موضوعات تخصصی بسیار ویژه‌ای دارد و متغیرهای بیرونی به شدت آن را تهدید می‌کنند اظهار داشت: برای رفع مشکلات تالاب بین‌المللی انزلی ایجاد شبکه فاضلاب مدرن شهر رشت و حتی صومعه‌سرا باید در اولویت تمام کارها قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان حوضه آب‌ریز تالاب بین‌المللی انزلی را به عنوان مهم‌ترین بخشی که باید آن را مورد توجه قرار داد ذکر کرد و در همین مورد ابراز داشت: در حال حاضر 9 رودخانه به تالاب بین‌المللی انزلی اتصال پیدا می‌کند و گوهررود و زرجوب به عنوان دو رودخانه بسیار مهم تغذیه کننده این تالاب به شدت آلوده هستند.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس ورود فاضلاب‌های صنعتی و خانگی به دو رودخانه گوهررود و زرجوب و در نهایت سرریز آن‌ها به سمت تالاب بین‌المللی انزلی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در شرایط فعلی ایجاد شبکه فاضلاب مدرن شهر رشت و حتی صومعه‌سرا برای تالاب انزلی به شدت حیاتی‌تر از انجام سایر اقدامات است.

دنیا مالی پیگیری بحث ساماندهی تالاب بین‌المللی انزلی و اعتباراتی که برای آن در نظر گرفته شده است را متذکر شد و گفت: تصفیه‌خانه شرق انزلی در حال حاضر چیزی حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد از طرفی آنچه که بیش از هر چیزی دیگری تالاب انزلی را دچار مشکل کرده مسدود کردن جریان خود پالایی تالاب است.

وی عملیات اجرایی لایروبی تالاب بین‌المللی انزلی از ابتدای امسال تاکنون را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال چیزی در حدود 850 هزار مترمکعب تالاب لایروبی شده است گفت: طبق هدفگذاری که اداره کل بنادر و کشتیرانی انجام داده سالانه 3 تا 4 میلیون متر مکعب  لایروبی می‌شود.

گیلان| 7 میلیون قطعه بچه‌ماهی در تالاب انزلی رهاسازی شدرئیس مجمع نمایندگان گیلان: افزایش 2000 هکتار اراضی کشاورزی به تالاب انزلی اقدامی غیرکارشناسی استدستور جهانگیری به کلانتری برای احیای تالاب انزلی

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان انجام عملیات لایروبی را از جمله اقداماتی که به جریان خودپالایی تالاب انزلی کمک شایان توجهی می‌کند اعلام کرد و ابراز داشت: در کنار تمامی موضوعات توجه دولت نیز به سمت تالاب انزلی به خوبی جلب شده و منابع خوبی را برای حل و فصل مشکلات آن اختصاص داده که باید از آن استفاده شود.

وی حضور معاون وزیر کشور در جلسه شورای اداری بندر انزلی که در هفته‌های گذشته انجام شد را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه مشکل تعیین حریم تالاب امری است که 20 تا 25 روستا با آن مواجه‌اند افزود: حریم دریا و تالاب انزلی باید واقع بینانه تعریف شود و نباید زندگی روستائیان در مخاطره حریم دریا و تالاب قرار بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس  با بیان اینکه حریم تالاب بین‌المللی انزلی باید بر اساس کنوانسیون سال 1354 رامسر که حدود 15 هزار و 500 هکتار بوده است تعیین شود عنوان کرد: در حال حاضر این حریم به 25 هزار هکتار رسیده که مشکلات زیادی را برای اهالی اطراف تالاب بین‌المللی انزلی به وجود آورده است.

وی پیگیری بحث ساماندهی تالاب بین‌المللی انزلی و حل و فصل مشکلات رودخانه‌هایی مانند گوهررود و زرجوب که با اتصال به این تالاب آن را تغذیه می‌کنند را ضروری دانست و اظهار داشت: قصد داریم در قالب یک طرح ملی تحت عنوان طرح نجات تالاب انزلی را به یک نتیجه قابل قبول برسانیم.

انتهای پیام/614/ی

R7877/P/S6,71/CT1 بیشتر بخوانید... حریم تالاب انزلی باید بازنگری شود / روستاهای بسیاری‌ در حریم تالاب قرار دارند گیلان| تالاب انزلی قربانی اختلاف‌نظر میان دستگاه‌های متولی است دادستان انزلی‌: قول و عمل ‌محیط‌ز یست برای نجات تالاب انزلی با هم مطابقت ندارد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... حریم تالاب انزلی باید بازنگری شود / روستاهای بسیاری‌ در حریم تالاب قرار دارند گیلان| تالاب انزلی قربانی اختلاف‌نظر میان دستگاه‌های متولی است دادستان انزلی‌: قول و عمل ‌محیط‌ز یست برای نجات تالاب انزلی با هم مطابقت ندارد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ماجرای اتفاقات اخیر روستای ابوالفضل اهواز چیست؟ + فیلم ۲ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۳ گزارش| ایران اسلامی در عزای سید و سالار شهیدان / عاشقان و دلسوختگان امام حسین (ع) ‌شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند‌ + تصاویر ۴ ‌مراسم روز عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای خوزستان برگزار شد + تصاویر ۵ مراسم روز تاسوعای حسینی مطالبه‌گران اهوازی در روستای ابوالفضل اهواز برگزار شد + تصاویر ۶ استاد حوزه علمیه: حضرت زینب(س) با سخنان روشنگرانه به تبیین اهداف قیام عاشورا پرداخت ۷ گزارش| دلجویی ‌جوانان اهوازی از مردم روستای ابوالفضل / استمداد مردم روستا از رئیس قوه قضائیه برای رفع مشکل ۸ زلزله ۴.۸ ریشتری علامرودشت در استان ‌فارس را لرزاند + جزئیات مهمترین اخبار استانها نماینده زاهدان: افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد / به وزیر کشور اعتراض کردم تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری علامرودشت / استقرار تیم‌های امدادی در منطقه / زلزله خسارتی نداشت تغییر حریم تالاب بین‌المللی انزلی / زندگی روستائیان در مخاطره حریم دریا و تالاب قرار گرفته است ابهام در قرارداد کارت‌های هوشمند اتوبوسرانی اهواز / کارت اتوبوس یک میلیون اهوازی بی‌اعتبار شد مهمترین اخبار تسنیم تسهیل تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی/ ترخیص و توزیع نهاده دامی بدون مجوز وزارت جهاد ممنوع شد تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری علامرودشت / استقرار تیم‌های امدادی در منطقه / زلزله خسارتی نداشت عراقچی برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام وارد وین شد «مصطفی ادیب» نامزد نخست وزیر جدید لبنان کیست؟ هشدار درباره تحرکات آمریکا و برخی رژیم‌های عربی برای فتنه انگیزی در عراق درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تالاب بین المللی انزلی حریم دریا و تالاب نجات تالاب انزلی روستای ابوالفضل مجمع نمایندگان تالاب انزلی ترین اخبار حریم تالاب تالاب قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از ۹۵ نقطه حادثه‌ساز جاده‌ای در استان گلستان رفع مخاطره شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سیدمهدی مهیایی گفت: برنامه و اهتمام استان بر این است که تا پایان امسال از نقاط باقیمانده نیز رفع مخاطره شود.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان بعد از تهران، دومین استان کشور از نظر نقاط حادثه‌ساز جاده است، تاکید کرد: از همه ظرفیت‌های مالی برای به انجام رساندن این کار استفاده می‌کنیم.

مهیایی افزود: از مجموع ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی استان در دولت سیزدهم، بیش از ۶ هزار میلیارد تومان در حوزه راه‌ها هزینه شده است.

وی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای در استان از ابتدای طرح نوروزی تا کنون، اضافه کرد: پارسال در این مدت ۱۴ فوتی داشتیم و تعداد فوتی‌های امسال ۷ نفر بوده است.

دیگر خبرها

  • رونمایی شهر هوشمند عربستان از یک استراحتگاه تالابی جدید
  • عضویت ۱۰ هزار همدانی در صندوق بیمه کشاوران، روستائیان و عشایر
  • ۵ درصد از تالاب بین‌المللی گاوخونی آبگیری شد
  • بازدید روزانه بیش از هفت هزار مسافر نوروزی از تالاب شادگان
  • شروع به کار دستگاه دروگر سنبل آبی در تالاب انزلی
  • نیمی از ۹۵ نقطه حادثه‌ساز جاده‌ای در استان گلستان رفع مخاطره شد
  • کنفرانس بین‌المللی مهار آب در افغانستان
  • فیلم | صدای زندگی در گاوخونی پیچید | فلامینگوها به اصفهان بازگشتند
  • ورود بیش از ۳۰۰ فلامینگو به تالاب بین المللی گاوخونی
  • ۱۰ گونه از عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین موجودات اعماق دریا + تصاویر