Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان آستان های حسینی و عباسی و استاندار کربلای معلی از موفقیت برنامه های امنیتی، خدماتی و بهداشتی در مراسم عاشورای حسینی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المعلومة، پس از پایان مراسم رکضة طویریج( هروله کنان) و عزاداری حسینی، آستان مقدس حضرت عباس (علیه السلام) موفقیت برنامه های امنیتی، خدماتی، بهداشتی و ساماندهی در مراسم دهم ماه محرم 1442 هجری را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این آستان اعلام کرد: این موفقیت با تلاش ها و هماهنگی های مشترک با آستان مقدس امام حسین(ع) و طرف های امنیتی، بهداشتی  و خدماتی در استان کربلای معلی انجام گرفته است.

 

در همین حال، «نصیف الخطابی» استاندار کربلای معلی در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: آستان های مقدس امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) در مراسم روز عاشورا تعدادی دروبین برای آمارگیری از تعداد زایران نصب کردند. اگرچه در حال حاضر آخرین آمار از تعداد زایران هنوز ارایه نشده است.

 

پیش از این، آمارهای غیر رسمی تعداد زایران در حرم امام حسین(علیه السلام) را یک میلیون زایر از عراق تخمین زده بودند، باتوجه به اینکه ورود زایران خارج از این کشور به کربلای معلی ممنوع بود.

 

الخطابی افزود: تعداد زایران زیاد بود، اما این تعداد نسبت به سال های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا کمتر بود.

 

استاندار کربلای معلی گفت: عملیات گروه بندی زایران پس از پایان مراسم رکضة طویریج( هروله کنان) انجام گرفته است.

 

حرم امام حسین(علیه السلام) نزدیک به شش ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته شد. درحال حاضر تدابیر بهداشتی ویژه ای در این حرم اتخاد شده است و در همه ورودی ها سیستم غربالگری گذاشته شده است.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: آستان حسینی ماه محرم کربلای معلی تعداد زایران کربلای معلی امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۵۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم ۱۲ فروردین با سخنرانی رئیس جمهور در حرم امام برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ۱۲ فروردین از ایام الله است، که باید برای همیشه زنده بماند.

وی گفت: گرامیداشت این مناسبت بزرگ در نمازهای جمعه ۱۰ فروردین مورد توجه سخنرانان و خطبای نماز جمعه قرار خواهد گرفت. تولید محتوا و انتشار آن در فضای مجازی و فضاسازی شهری و تبیین این رخداد بزرگ در محافل و مجالس از دیگر برنامه‌های این مناسبت است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: از آنجایی که روز ۱۲ فروردین با شب ۲۱ ماه مبارک رمضان مقارن شده است در مراسم باشکوه احیای شب ۲۱ ماه رمضان به این مهم پرداخته خواهد شد و در آستانه‌ای مقدس خاصه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام و مصلای تهران و مصلاهای آستان و مراسم احیا در مساجد گرامیداشت یوم الله ۱۲ فروردین مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اضافه کرد: از آنجایی که بنیانگذار و معمار کبیر این نظام مقدس امام راحل بودند مراسم محوری ۱۲ فروردین با همکاری آستان مبارک حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) در حرم مبارک ایشان با سخنرانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد که از مردم انقلابی تهران دعوت می‌شود از ساعت ۲۳ شب ۲۱ ماه رمضان در این مراسم باشکوه حضور پیدا کنند.

کد خبر 6064436

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم مرکزی لیالی قدر در مصلی کیش
  • مراسم ۱۲ فروردین با سخنرانی رئیس جمهور در حرم امام برگزار می شود
  • رئیس جمهور سخنران مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره)
  • گزارشی از آخرین شب برگزاری بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/ حضور وزیر ارشاد در برنامه ویژه عتبه عباسی
  • حسینی به تراکتور و استقلال فکر نمی‌کند! (عکس)
  • بررسی فیلم «مصلحت» و نقد «حسینیه معلی» در شماره فروردین مجله خیمه
  • دعوت ورزشکار همدانی به اردوی تیم ملی ترامپولین 
  • اعلام ویژه برنامه‌های مراسم احیای لیالی قدر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)
  • حال و هوای کربلای معلی در ماه مبارک رمضان + تصاویر
  • گزارش تسینم از مراسم جزءخوانی در اصفهان+ تصاویر و فیلم