Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@07:36:56 GMT

عراق| قیس خزعلی: تا زمانی که اشغالگران حضور دارند سلاح مقاومت٬ شرعی است

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۵۹۱۳

عراق| قیس خزعلی: تا زمانی که اشغالگران حضور دارند سلاح مقاومت٬ شرعی است

‍‍‍‍‍‍

قیس خزعلی با اشاره به اینکه از نظر برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی٬ سلاح مقاومت هرگونه تلاش برای نابودی عراق را به شکست می کشاند٬ بر مشروعیت این سلاح ضد اشغالگران تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین «شیخ قیس الخزعلی» دبیر کل عصائب اهل الحق اعلام کرد که عراق در سال 2003 مورد تعرض آشکار اشغالگران آمریکایی قرار گرفت و اسلحه به دست گرفت و مقاومت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سوالی که اکنون مطرح می‌شود آن است که آیا سلاحی که مبارزان حشد شعبی را در مرزهای سوریه به شهادت می رساند سلاح هدفمندی است؟

شیخ خزعلی افزود که موضع مبارزان حشد شعبی در حمایت از دولت و سرویس‌های امنیتی برای انجام وظیفه آنها ثابت است و هیچ راه حل و امنیت واقعی بدون حمایت از دولت محقق نمی‌شود.

وی در ادامه سوال کرد که آیا سلاح آمریکایی که افتخار عراقی‌ها یعنی «ابومهدی المهندس» و سردار «قاسم سلیمانی» را به شهادت رساند سلاح هدفمندی است؟ آیا سلاحی که تاسیسات شهری و غیرنظامیان را مورد هدف قرار می‌دهد سلاح هدفمندی است؟

وی با بیان اینکه برخی سلاح آمریکایی را در عراق ضروری دانسته و معتقدند که باید بماند اشاره کرد که شریعت آسمانی و نیز قوانین سازمان ملل به هر ملتی که مورد تجاوز و اشغالگری قرار بگیرد اجازه داده تا سلاح در دست گرفته و در برابر ظلم ایستادگی کند.

قیس خزعلی با اشاره به اینکه برخی گروه‌ها ادعای مقاومت دارند درحالی که سلاح خود را به سمت غیرنظامیان و دولت گرفته‌اند اظهار داشت که عراق نیز در سال 2003 مورد تجاوز و اشغالگری بارز آمریکا قرار گرفته و در برابر آن مقاومت کرد.

وی با بیان اینکه عراق در سال 2014 مورد تجاوز گروه تروریستی داعش قرار گرفته و سلاح مقاومت در برابر آن ایستاد تا کشور را آزاد کرد گفت که سلاح مقاومت عراق در سال 2003 نه به سمت سرویس‌های دولتی بود و نه غیرنظامیان و نه سر کسی را قطع کرد.

هشدار درباره تحرکات آمریکا و برخی رژیم‌های عربی برای فتنه انگیزی در عراقعراق| استراتژی حشد شعبی علیه تکفیری‌ها در سرزمین سیاه داعشائتلاف فتح : با تداوم حضور نظامیان آمریکایی در عراق مخالفیم

دبیر کل عصائب اهل الحق در ادامه تاکید کرد که سلاح مقاومت٬ استان‌های جنوبی و شمالی را آزاد کرد و اکنون برخی سیاستمداران در این مناطق٬ همین سلاح را مورد هدف قرار داده‌اند.

قیس خزعلی با تاکید بر اینکه تا زمانی که اشغالگر وجود دارد٬ سلاح مقاومت شرعی است هشدار داد که اگر برخی نیروهای آمریکا را نیروهای صلح بدانند و انگیزه‌ها و توطئه‌های رژیم صهیونیستی برای تخریب عراق و نیز مصوبه پارلمان در اخراج نیروهای آمریکایی را نادیده بگیرند٬ دولت آمریکا این پروژه (تخریب عراق) را اجرا می‌کند.

در همین راستا قیس خزعلی خاطرنشان کرد که در این بازه زمانی دست به سلاح بردن کاملا مشروع است و از یک سلاح موقت صحبت می‌کنیم و نه دائمی و سلاحی که از مشروعیت دولت حمایت و از آن دفاع می‌کند.

وی افزود که وضعیت نظامی مقاومت یک وضعیت استثنائی بوده و مشروعیت کامل دارد.

دبیر کل عصائب اهل الحق ادامه داد: ما بر حق کامل و مشروع خود بر مقاومت در برابر اشغالگری آمریکا با استفاده از همه امکانات اعلام شده تاکید و مدت زمانی را که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا (برای خروج نظامیانش) به «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق دیکته کرد رد می‌کنیم و پایبند به تصمیم پارلمان در اخراج نیروهای آمریکایی هستیم.

قیس خزعلی افزود که دولت آمریکا از دولت عراق و نهادهای نظامی آن می خواهد گروگان و تحت امر و تصمیم آمریکا بمانند تا هرطور که می‌خواهد آنها را کنترل کند٬ آمریکایی‌ها تنها به زبان زور احترام می‌گذارند و احترامی برای دیپلماسی قائل نیستند.

وی افزود که از نظر برخی رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی٬ تا زمانی که سلاح مقاومت وجود دارد هرگونه پروژه‌ای برای تجزیه عراق و ضربه زدن به روند سیاسی آن شکست خواهد خورد.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 بیشتر بخوانید... هشدار درباره تحرکات آمریکا و برخی رژیم‌های عربی برای فتنه انگیزی در عراق عراق| استراتژی حشد شعبی علیه تکفیری‌ها در سرزمین سیاه داعش قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... هشدار درباره تحرکات آمریکا و برخی رژیم‌های عربی برای فتنه انگیزی در عراق عراق| استراتژی حشد شعبی علیه تکفیری‌ها در سرزمین سیاه داعش پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ حضور شمخانی در روستای ابوالفضل اهواز و دلجویی از اهالی ۲ عربستان| برگزاری مراسم باشکوه عاشورای حسینی با وجود سرکوبگری آل سعود ۳ سید عبدالملک الحوثی: ملت یمن گزینه خود را درباره رژیم‌های امارات و عربستان نهایی کرده است ۴ صادرات نفت ایران بسیار بیشتر از آمار آمریکاست ۵ «مصطفی ادیب» نامزد نخست وزیر جدید لبنان کیست؟ ۶ هراس صهیونیست‌ها از «توازن وحشت» حزب‌الله ۷ هشدار درباره تحرکات آمریکا و برخی رژیم‌های عربی برای فتنه انگیزی در عراق ۸ حمله موشکی به اطراف فرودگاه بغداد مهمترین اخبار بین الملل «مصطفی ادیب» نامزد نخست وزیر جدید لبنان کیست؟ عراقچی برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام وارد وین شد عراق| قیس خزعلی: تا زمانی که اشغالگران حضور دارند سلاح مقاومت٬ شرعی است واکنش ترکیه به اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه درباره مدیترانه شرقی مهمترین اخبار تسنیم ‌اجرای ۵ پروژه بزرگ استراتژیک در بندر چابهار / پیشرفته‌ترین برج کنترل بنادر ایران در بندر شهیدبهشتی ساخته می‌شود تسهیل تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی/ ترخیص و توزیع نهاده دامی بدون مجوز وزارت جهاد ممنوع شد تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری علامرودشت / استقرار تیم‌های امدادی در منطقه / زلزله خسارتی نداشت «مصطفی ادیب» نامزد نخست وزیر جدید لبنان کیست؟ عراقچی برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام وارد وین شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سلاح مقاومت تا زمانی ترین اخبار بین الملل قیس خزعلی نخست وزیر حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ویژه حزب‌الله به اسرائیل!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا شبکه المیادین در گزارشی با عنوان «سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب الله؛ پیام‌ها و مفاهیم» گفت: مقاومت اسلامی لبنان موفق به ساقط کردن ۵ پهپاد از ابتدای جنگ شده است که این، پیام‌هایی طبق رفتار عملیاتی حزب الله دارد، اما این پیام‌ها چیست؟

«هانی الدالی» کارشناس مسائل مقاومت فلسطین در گفت‌وگو با این شبکه به تشریح این پیام‌ها و پیامدهای سرنگونی پهپادها برای ارتش اشغالگر پرداخت و گفت: حزب الله دامنه عملیات خود را در چارچوب نبرد چالشی و ارسال پیام‌های نظامی به دشمن گسترش می‌دهد که این بر عرصه سیاسی و واقعیت میدانی تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: اقدامات نظامی حزب الله در راستای اظهار برتری در برابر ارتش اشغالگر است و حزب الله در راستای بهبود وضعیت و آزمودن توان دفاعی خود در زمین و آسمان حرکت می‌کند.

الدالی درباره پیام‌ها و مفاهیم سرنگونی پهپادها به دست حزب الله تصریح کرد: شواهد بیانگر این است که حزب الله سامانه هشداردهنده پیشرفته‌ای در اختیار دارد که آن را قادر می‌سازد تا اهداف هوایی متخاصم را شناسایی کند. این سامانه به مقاومت لبنان امکان می‌دهد تا موقعیت هوایی را به شکل پیشرفته ارزیابی و ترسیم کند. سامانه‌های دفاعی پیشرفته‌ای که حزب الله در اختیار دارد آن را قادر می‌سازد که این نوع پهپادها به ویژه «هرمس ۹۰۰» بسیار پیشرفته و گرانقیمت را که اشغالگران آن را «ستاره پیشگام» می‌نامند، سرنگون کند.

الدالی افزود: این همچنین سبب محرومیت اشغالگران از برتری هوایی و اطلاعاتی در آسمان و صحنه عملیاتی می‌شود و قدرت جمع آوری اطلاعات از فرماندهان و نیروهای مقاومت و امکانات آنها را از کار می‌اندازد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، تاثیر روحی بر دشمن صهیونیست و جبهه داخلی آنها دارد و در مقابل، روحیه مقاومت لبنان و حامیان آن را بالا می‌برد.

مقاومت اسلامی لبنان یکشنبه شب یک پهپاد اسرائیلی از نوع هرمز ۴۵۰ را بر فراز جنوب لبنان سرنگون کرد.

«عمیر بوحبوط» تحلیلگر نظامی رسانه صهیونیستی «واللا» با اشاره به سرنگونی پهپاد این رژیم به دست حزب الله لبنان و ضربات مهلک حزب الله در منطقه عرب العرامشه در شمال فلسطین اشغالی به اشغالگران گفته بود: حزب الله ضربه مهلکی به اسرائیل وارد کرده است.

وی درباره از دست رفتن برتری هوایی در لبنان هشدار داده و آن را عاملی برای کاهش توان جمع آوری این رژیم دانسته و اذعان کرده بود: ما با مشکل بزرگی روبرو هستیم.

کد خبر 846750 برچسب‌ها ویژه ورزشی اسرائیل لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • پیام ویژه حزب‌الله به اسرائیل!
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است
  • چهره منطقه پس از«طوفان الاقصی»و پاسخ تنبیهی ایران دگرگون خواهد شد
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • شکار جدید حزب‌الله لبنان ؛ پهپاد هرمس ۴۵۰ اشغالگران منهدم شد | جزئیات ۸عملیات دیروز علیه صهیونیست‌ها
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • راهبرد آمریکا در غرب آسیا چرا و چگونه شکست خورد؟
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند