Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سیدعلی موسوی معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند روز دوشنبه گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با طرف عراقی فعالیت اقتصادی و صادرات کالا در روزهای شنبه و یکشنبه مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی متوقف شد و در این ۲ روز هیچگونه تبادل تجاری در این مرز انجام نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مرز بین‌المللی شلمچه از صبح امروز دوشنبه بازگشایی شد و تجار و بازرگانان ۲ کشور مبادلات تجاری را از سرگرفتند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: کالاهای غیرنفتی شامل مواد غذایی، میوه و تره‌بار ،مواد پروتئینی و خدمات فنی و مهندسی بر اساس توافق صورت گرفته با طرف عراقی از مرز بین‌المللی شلمچه به کشور عراق صادر می شود.

صادرات کالای غیرنفتی از مرز بین‌المللی شلمچه از ۱۸ تیرماه پس از چهار ماه تعطیلی به دلیل فراگیری ویروس کرونا از سرگرفته شد و در این مدت ۲۱ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۹۵ میلیون دلار به عراق صادر شد.

صادرات کالای غیرنفتی منطقه آزاد اروند در امسال براساس پیش نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده که شامل تولیدات کالا در منطقه آزاد اروند و کالاهای سایر استان‌های کشور است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مرز شلمچه در فاصله ۱۵ کیلومتری خرمشهر و ۲۵ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرزشلمچه صادرات کالا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۶۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند

به گزارش خبرگزاری مهر، نقی میرزاکریمی رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار این شهرستان خبر داد.

میرزاکریمی گفت: هر ساله در فصل زمستان به دلیل بارش‌های سنگین برف موقتاً پاسگاه محیط بانی دریاچه تار تعطیل شده و در فصل بهار مجدداً بازگشایی می‌شود و به فعالیت خود در راستای حفظ و حراست از این منطقه ارزشمند ادامه می‌دهد.

وی افزود: این پاسگاه امروز بازگشایی و محیط‌بانان در محل مستقر شده و به دلیل نا مساعد بودن مسیر و خطرات احتمالی همچنان به استناد مصوبات ستاد بحران فرمانداری شهرستان، بازدید از منطقه برای طبیعت‌گردان و گردشگران ممنوع بوده و از ورود به منطقه جلوگیری به عمل می‌آید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان دماوند دارای دو پاسگاه محیط بانی کوه سفید و دریاچه تار است و امیدواریم در سال جاری پاسگاه رودافشان هم احداث و فعال شود.

کد خبر 6085579

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش آموزشی حجاج در منطقه آزاد اروند
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است
  • آغاز داوری آثار ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند
  • تعطیلی شنبه ۲۵ درصد به فرصت‌های اقتصادی خارجی می‌افزاید
  • بیله‌سوار نقطه آغاز منطقه آزاد تجاری اردبیل شد
  • واکنش عراق به اقدام تخریبی اسرائیل در اصفهان
  • هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه | واکنش بغداد به اقدام تخریبی در اصفهان