Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@15:51:38 GMT

پیگیری دستگاه قضا در موضوع پلاک ۸۴ ساوه

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۶۵۶۹

پیگیری دستگاه قضا در موضوع پلاک ۸۴ ساوه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی به مشکلات پلاک ۸۴ در ساوه اشاره و اظهار کرد: حدود سال ۸۴ متاسفانه اقدامات ناخوشایندی در ساوه صورت گرفته و حقوق دولت و مردم تضییع شده بنابراین ضروری است دستگاه قضایی هم برای گرفتن حقوق دولت و هم حقوق مردم ورود کند تا حق را به حق‌دار برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حقوق مردم و دولت برای ما محترم هستند و خود را مکلف می‌دانیم به حقوق مردم و دولت توجه ویژه داشته باشیم؛ طبق وظیفه ذاتی باید احقاق حق شود؛ مردم و همه اطلاع داشته باشند ما به دنبال این نیستیم که به اندازه سرسوزن و به کمترین مقدار، حقوق دولت و مردم مورد اجحاف قرار بگیرد و در این‌باره هیچ تردیدی نداشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: برخی سودجویان در ساوه مردم را تحریک می‌کنند که دستگاه قضایی می‌خواهد حق مردم را بگیرد و به دولت بدهد، اینها حرف‌هایی است که در جهت منافع خودشان بیان می‌کنند و در هیچ شرایطی دادگستری و قوای حاکمیتی، ظالم نبوده و اتفاقا وظیفه ما تظلم‌خواهی و ادای عدالت است؛ مردم مطمئن باشند هر تصمیمی که گرفته می‌شود به عدالت خواهد بود و حقوق همه باید در آن رعایت شده باشد.

موسوی بیان کرد: درپلاک ۸۴ اراضی زیادی به مردم فروخته شده که به ازای آن زمینی وجود نداشته و اراضی ملی بوده، در این راستا با تعدادی که انگشت شمار هستند و به انگشتان یک دست نمی‌رسد و سودجویی کردند و اموال بیت‌المال را به نام خود قلمداد کردند و فروختند به طور قطع برخورد شدیدی خواهد شد که کسی به راحتی دست‌اندازی به انفال و بیت‌المال نداشته باشد.

وی ادامه داد: ۳ هکتار از اراضی پلاک ۸۴ که مردم ساختند و در آنجا ساکن هستند سند دارند و مستثنیات بوده و تردیدی در آن نیست و شخصی بوده ولی اشتباهی که در این ۳ هکتار صورت گرفته پلاکی است که مردم ساختند و هم اکنون در آن ساکن هستند پلاک دولتی است و در اراضی ملی ساخته شده و ما به دنبال این هستیم یک راهکار اداری پیدا کنیم که مردم متضرر نشوند و با سنددار کردن به مالکیت آنها مشروعیت ببخشیم و مردم با خیال راحت در آن منزل زندگی کنند؛ کسی جرات نخواهد داشت یک وجب خاک زمین را جابه‌جا کند بنابراین مردم نگرانی نداشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین حدود ۶۰ نفر در این منطقه پلاک ثبتی دارند و برای آنها سند صادر شده ولی زمینی وجود ندارد؛ در این زمینه برخورد جدی و قاطع با سودجویان خواهد شد و حق مردم مظلوم را از گلوی زمین‌خواران بیرون خواهیم کشید تا مردم به حقشان برسند.

موسوی افزود: مابقی اراضی که حدود ۸۰ هکتار است جزو اراضی ملی بوده ولی ظالمانه به فروش رفته است؛ غیر از ۳ هکتار زمین و همچنین ۶۰ نفری که حقشان تضییع شده، مابقی اراضی ظالمانه به چند نفر که کمتر از انگشتان یک دست هستند فروخته شده است؛ البته این‌ها بیت‌المال است و باید به همانجا برگردانده شود.

کد خبر 544933 برچسب‌ها استان مرکزی قوه قضائیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی قوه قضائیه پلاک ۸۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۶۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ میرزایی از قلع و قمع تعدادی ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ خبر داد و گفت: این اقدام با حمایت دستگاه قضائی و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان در اراضی روستای اغشت و باغبانکلا شهرستان ساوجبلاغ انجام شد.

وی عنوان کرد: در اجرای عملیات آزادسازی این اراضی ۸۲ قطعه دیوارکشی به طول ۲۹ هزار و ۶۲۰ متر، ۱۴ مورد بنای ویلایی در حال ساخت، دو بنای تجاری غیرمجاز، ۲۵ مورد محوطه سازی، هشت آلاچیق و هفت استخر تخریب شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ ارزش ریالی این اراضی را ۵۲ هزار میلیارد ریال برآورد و خاطرنشان کرد: طرح مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی شهرستان ساوجبلاغ با جدیت ادامه دارد.

کد خبر 6085046

دیگر خبرها

  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری بدون اغماض پیگیری می‌شود
  • مدیران مصوبات سفر رئیس‌جمهور را پیگیری کنند
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • تعیین تکلیف ۷۵درصد اراضی آذربایجان غربی در کمیسیون رفع تداخلات
  • تداخلات چهار پلاک ثبتی در اراضی کشاورزی قم رفع شد