Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سید مهدی قویدل غفلت مسئولان را علت برخی مشکلات و معضلات در استان کرمان دانست و افزود: در قانون اساسی، سایر قوانین موضوعه و برنامه ششم توسعه به رفع تبعیض، تقسیم عادلانه ثروت و توزیع امکانات به صورت عادلانه بین همه مردم تاکید شده است. بر اساس قانون دولت مکلف است امکانات رفاهی را برای همه شهروندان ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاشیه‌نشینی در اثر مهاجرت‌های بی رویه در برهه‌ای از زمان رخ داده است،در استان کرمان طی سال‌های گذشته اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خوبی در این خصوص انجام شده اما نیمه تمام رها شده است.

معاون دادگستری کرمان با اشاره به اینکه بحث مقابله با حاشیه نشینی از ابتدای امسال به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با بازدیدها و جلساتی که برگزار شده است تصمیمات خوبی اتخاذ شده و در اولین گام پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی قضایی در شهرک صنعتی ایجاد شده است.  تمامی مسئولان مرتبط با بحث حاشیه نشینی در این پایگاه گرد هم جمع شده و مشکلاتی نظیر انشعابات غیرمجاز برق، آب آشامیدنی ناسالم، کوره‌های غیرمجاز، ساخت و سازهای غیرمجاز و… را مورد بررسی قرار می‌دهند.

قرار است این مشکلات تا پایان امسال حل و رفع شود، در مناطق حاشیه‌ای با بحث زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز مواجه هستیم.

ورود مدعی العموم به بحث حاشیه نشینی

برابر قانون دستگاه قضایی و به ویژه دادستان به عنوان مدعی العموم با هدف پیشگیری از وقوع جرم و احقاق و حفظ حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال به بحث مقابله با حاشیه‌نشینی ورود کرده است.

قویدل با اشاره به اینکه در مناطق حاشیه‌ای با بحث زمین خواری و تصرفات و ساخت‌ها و سازهای غیرمجاز روبرو هستیم، افزود: در کنار هم گرایی که بین مسئولان برای رفع مشکلات این مناطق وجود دارد، با عوامل خلاف قانون و مقررات برخورد می‌کنیم.

وی از برخورد با ترک فعل از سوی برخی از مسئولان در زمینه مقابله با حاشیه نشینی خبر داد و افزود: کوتاهی و سهل انگاری عامدانه یا غیرعامدانه مسئولان پی گیری و اعلام جرم می‌شود و از سوی دادستان در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان بیان کرد: در حال حاضر در این زمینه یک مورد اعلام جرم کرده‌ایم که برای دادستان ارسال شده است. مسئولان مربوطه باید در خصوص مساله تصرفات غیرقانونی به ویژه زمین خواری و تصرفات اراضی دولتی و ملی پاسخگو باشند چرا این اتفاق در اثر عدم نظارت رخ داده است.

ایجاد کمربند سبز مجدداً در دستور کار قرار گرفت

قویدل بیان کرد: در خصوص ایجاد کمربند سبز و ادامه آن به منظور پیشگیری از تصرفات بعدی جلسات متعددی برگزار کردیم و در این زمینه تقسیم کار صورت گرفته که امیدواریم با نظارت ویژه دستگاه قضائی اتفاق خوبی رخ دهد.

وی از تصرفات غیرقانونی به عنوان جرم نام برد و گفت: در این موارد دستگاه‌های متولی مانند شهرداری، شرکت‌های برق و آب و… مکلف به اعلام جرم و گزارش به دستگاه قضایی هستند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان بیان کرد: مواردی از سوی دستگاه‌های متولی و ناظر اعلام جرم شده و از سوی دستکاه های قضایی در حال پیگیری هستند.

وی عملکرد دستگاه‌های متولی در بحث اعلام جرم را در حد مطلوب و مورد انتظار ندانست و افزود: انشعابات غیرمجاز برق در اثر عدم نظارت و دقت و عدم اعلام جرم دستگاه‌های متولی در مناطق حاشیه‌ای اتفاق افتاده است.

قویدل بیان کرد: باید در کنار اقدامات حمایتی در بحث حاشیه نشینی با متخلفان برخورد قانونی داشته باشیم.

کد خبر 544928 برچسب‌ها استان‌ کرمان حاشیه نشینی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کرمان حاشیه نشینی دستگاه های متولی حاشیه نشینی اعلام جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۵۰۸ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۱ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با دویست و بیست هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز بدون تغییر، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۶ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۵۱۷ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۹ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۵ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • عادی‌انگاری توهین به مقدسات و اعتقادات ممنوع
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • مفت بازی سرخ؛ ۴‌سهل‌انگاری نابخشودنی پرسپولیس