Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-آمار‌ها نشان می‌دهد اهدای خون مردم پایتخت در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی نسبت به سال گذشته افزایش ۶ درصدی داشته است.

روز‌های شنبه و یکشنبه هشتم و نهم شهریور ۱۳۹۹ و همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، مراکز اهدای خون در پایتخت میزبان عزاداران سیدالشهدا (ع) بودند که با نذر خون به یاری بیماران شتافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور پرشور و کم سابقه آن‌ها، نمایشی دل انگیز از شور و شعور انسانی در این روز‌های سخت و پر از محدودیت‌های کرونایی بود.

بر اساس آمارها، چهار هزار و ۸۷۴ نفر از تهرانی‌ها در روز‌های تاسوعا و عاشورا به ۱۲ مرکز ثابت و سیار اهدای خون در مناطق مختلف پایتخت مراجعه کردند که سه هزار و ۹۹۳ نفر از آن‌ها توانستند با اهدای خون خود، یاری رسان بیماران باشند و علیرغم سختی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، ثبت کننده افزایش حدود ۶ درصدی اهدای خون نسبت به سال گذاشته باشند.

از مجموع سه هزار و ۹۹۳ اهدای خون ثبت شده در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی سال ۱۳۹۹، یک هزار و ۷۸۷ نفر از اهداکنندگان در دسته کسانی بودند که به صورت مستمر در صف دواطلبان اهدای خون حضور پیدا می‌کنند، یک هزار و ۳۰۹ نفر از این اهداکنندگان نیز در سال‌های گذشته سابقه اهدای خون داشته اند و همچنین ۸۷۹ نفر از اهداکنندگان را افرادی بودند که برای اولین بار اقدام به اهدای خون کرده بودند.

بنابر این گزارش، هشت مرکز ثابت اهدای خون وصال، شهرری، ستاری، تهرانپارس، صدر، پیروزی، نارمک، شهریار و چهار تیم سیار خونگیری در دولت آباد شهرری، پیشوا، کیانشهر و حسینیه انصارالحسین (ع) میدان اطلاعات تهران در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان اهداکنندگان وفادار خون بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تاسوعا و عاشورای حسینی روز های تاسوعا اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۷۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور

سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت خدمات پزشکی اورژانس، ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور خارجی خودکار به همراه ۱۲۵۰ پد دفیبریلاتور را با کمک مالی اتحادیه اروپا تهیه و به سازمان ملی اورژانس ایران ایران اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت خدمات پزشکی اورژانس، ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور خارجی خودکار به همراه ۱۲۵۰ پد دفیبریلاتور را با کمک مالی اتحادیه اروپا تهیه و به سازمان ملی اورژانس ایران ایران اهدا کرد.

این تجهیزات به طور قابل توجهی ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد، اقلام اهدایی قرار است در استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند.

دستگاه دفیبریلاتور می‌تواند نجات بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد، این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور مؤثر پایش و با ارسال شوک‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌کند؛ طراحی این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌های پاسخ به فوریت‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند.

سیدجعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه‌ها اظهار کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌های مؤثر و به موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد.

وی افزود: اهدای این تجهیزات که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌های انسانی اتحادیه اروپا تأمین مالی شده است، تأکیدی بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌های آسیب پذیر است.

گفتنی است، این پروژه در راستای مأموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌های انسانی مواجه هستند، انجام شده است، هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهادها و ارائه دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب‌آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌های هدف کمک کند.

کد خبر 746985

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • تهرانی‌ها منتظر رگبار شدید باران باشند | دما در تمام نقاط کشور افزایش می‌یابد
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • هشدار هواشناسی؛ تهرانی‌ها آماده باشند
  • حسینی: نمی‌توانیم از موقعیت‌های ۶۰ یا ۷۰ درصدی‌مان بهره بریم