Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرکل انتقال خون استان کردستان، گفت: در روز تاسوعا و عاشورای حسینی امسال ۱۶۳ نفر جهت اهدای خون به پایگاه مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳۸ نفر موفق به اهدا خون شدند و همچنین ۱۲۷ نفر مرد و ۱۱ نفر زن بودند.

محمد سعید کریمیان امروز(۱۰شهریور) در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در دهه اول ماه محرم امسال بالغ بر ۷۷۱ نفر برای اهدای خون در استان مراجعه کردند که از این تعداد ۵۷۸ نفر در سنندج و ۱۹۴ در سقز بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۶۷۴ نفر موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد ۶۱۰ نفر مرد و ۶۴ نفر زن بودند.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان، بیان کرد: ۳۳۵ نفر به عنوان اهداکننده مستمر، ۱۸۸ باسابقه، ۳۵ نفر بار اول غربالگری و ۱۱۲نفر برای اولین بار خون خود را اهدا کردند.

کریمیان عنوان کرد: در روز تاسوعا و عاشورای حسینی امسال ۱۶۳ نفر جهت اهدای خون به پایگاه مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳۸ نفر موفق به اهدای خون شدند و همچنین ۱۲۷ نفر مرد و ۱۱ نفر زن بودند.

وی با اشاره به اینکه میزان خون‌گیری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است، ذکر کرد: امسال متأسفانه به دلیل شیوع کرونا افراد کمتری اقدام به اهدای خون کردند.

کریمیان با اشاره به اینکه در روز تاسوعا و عاشورا ساعت کاری مرکز اهدای خون افزایش پیدا کرد، عنوان کرد: روز تاسوعا و عاشورا از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب مراکز جهت اهدای خون افراد آماده خون‌گیری بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تاسوعا و عاشورای حسینی استانی اجتماعی روز تاسوعا اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۹۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است

علیرضا کبیری گفت: در فروردین‌ماه امسال چهار هزار و ۵۳۹ نفر برای اهدای خون به مراکز مربوطه مراجعه کردند که این عدد در سال گذشته چهار هزار و ۱۰۸ نفر بود.

معاون اداره کل انتقال خون قم بیان کرد: از تعداد افراد مراجعه‌کننده در فروردین‌ماه امسال، سه هزار و ۸۳۷ نفر معادل ۸۴.۵ درصد موفق به اهدای خون شدند.

او ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۳۹۲ نفر معادل ۸۲.۶ موفق به اهدای خون شده بودند.

به گفته کبیری، فروردین‌ماه امسال ۲ هزار و ۵۴۱ نفر معادل ۶۶.۲ درصد و فروردین‌ماه پارسال ۲ هزار و ۵۰ نفر معادل ۶۰.۴ از اهداکنندگان خون، اهداکننده مستمر خون بودند که ۶.۲ رشد نشان می‌دهد.

معاون اداره کل انتقال خون قم عنوان کرد: امسال ۱۱۸ نفر از اهداکنندگان معادل سه درصد و پارسال ۹۵ نفر معادل ۲.۸ درصد خانم بودند که افزایش ۰.۲ درصدی داشته‌است.

کبیری گفت: امسال چهار هزار و ۶۶۳ و پارسال چهار هزار و ۶۰۲ واحد خونی به بیمارستان‌ها ارسال شده که رشد ۱.۳ درصدی داشته‌است.

معاون اداره کل انتقال خون قم با اشاره به افزایش ۳۸.۵ درصدی ارسال خون به شبکه خون‌رسانی کشور، بیان کرد: در فروردین‌ماه امسال، یک‌هزار و ۲۲۰ و پارسال ۷۵۰ واحد خونی از استان قم به شبکه خون‌رسانی کشور ارسال شد.

سال گذشته میزان اهدای خون در استان قم در مقایسه با مدت سال ۱۴۰۱، چهار درصد رشد داشته است؛ سال گذشته ۴۱ هزار و ۵۹۷ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد چهار درصدی داشته است.

هم اینک امکان اهدای خون در ۲ مرکز حضرت روح الله (ره) واقع در میدان معلم و پایگاه مرکزی سازمان واقع در تقاطع عماریاسر به‌صورت روزانه میسر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۶ هزار کردستانی در کنکور سراسری
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است