Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از وزارت آموزش و پرورش خواست تا هر چه سریعتر آیین نامه‌های اجرایی سند تحول را تدوین کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیرحسین حسینی اینانلو نماینده مردم میانه و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نشست با دانشجویان بسیجی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی گفت: بنده با توجه به اینکه سال‌ها در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مسئولیت‌های مختلف و حضور ممتدّی داشتم؛ لذا عضویت در کمیسیون آموزش و تحقیقات را از این جهت که بتوانم نقش مهمی را در آنجا برای ارتقا نظام آموزشی کشورایفا کنم، انتخاب کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعتقاد قلبی بنده هم همین است که اگر نظام آموزشی کشور ارتقا پیدا کند و به دغدغه‌ی اصلی مسئولان تبدیل شود، مطمئنا کشور در سایر حوزه‌ها پیشرفت میکند و نگاه به کشور‌های پیشرفته هم همین را نشان میدهد؛ پس لازم است که ما نظام آموزشی کشورمان را، چه آموزش و پرورش باشد و چه نظام آموزش عالی دقیقا مورد توجه قرار دهیم.

اینانلو با بیان اینکه مسیر پیشرفت کشور نتیجه پیشرفت آموزش متعالی خواهد بود، تصریح کرد:آموزش و پرورش به یک ساماندهی اساسی نظام نیروی انسانی نیاز دارد با این وجود این وزارتخانه باید به یک وزارت خانه چابکی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مولفه‌ای که در آموزش و پرورش وجود دارد نیروی انسانی آن است، افزود: ما باید آموزش و پرورش را از نیرو‌های توانمند برخوردار کنیم و این نیرو‌ها را نیز باید در مراکز تربیت معلم شامل دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیری شهید رجایی تربیت و جذب کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در سالیان گذشته با توجه به سیاست‌های نامتناسب که در حوزه‌ی تربیت نیروی انسانی وجود داشته آموزش و پرورش نتوانسته به جایگاه مطلوب دست یابد، و در واقع آموزش و پرورش را به یک وزارتخانه هزار جزیره تبدیل کرده ایم، گفت: یکی از اولویت‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش است و البته همین برنامه نیز در حوزه آموزش و عالی وجود دارد.

اینانلو با تاکید بر اینکه نظام آموزش عالی باید به عنوان عامل ثروت تلقی شود، اظهار کرد: در کشور‌های پیشرفته دانشگاه و دانش آموخته عامل ثروت هستند به گونه‌ای که یک دانشجو پس از فارغ التحصیلی خود به یک کارافرین تبدیل میشود و دانشگاه و دانشگاهی به عنوان عامل ثروت کشور به حساب می‌آیند.

وی افزود: اینکه دغدغه دانشجو بعد از فارغ التحصیلی این باشد که چرا شغل نیست با نظامی که ما دنبال آن هستیم سازگار نیست. به هر روی ما میگوییم نظام آموزشی باید به جایی برسد که فارغ التحصیل‌های آن به عامل ثروت تبدیل شوند و بتوانند بدون فوت وقت به کارآفرینی بپردازند و البته این موضوع به عنوان یک مسئله مهم مورد توجه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است.


اینانلو ساماندهی نظام کنکور را از دیگر اولویت‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دانست و افزود: در مجلس به دنبال برنامه ریزی برای حذف کنکور هستیم. معتقدم ما باید دغدغه و استرس نسبت به کنکور را در بین داوطلبین و خانواده‌ها از بین ببریم

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سندی است بنابر تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت برخورداری کشور از یک نظام آموزشی بر اساس داشته‌های ایرانی و اسلامی تدوین شده است، اظهار کرد: امیدواریم وزارت آموزش و پرورش آیین نامه‌های اجرایی سند تحول را سریعا تدوین کنند. البته وزارت آموزش و پرورش می‌گوید که ما در لابه لای کارهایمان در حال اجرای بخش‌هایی از سند تحول هستیم و این در حالی است که ما معتقدیم این وزارتخانه باید به طور شفاف بگوید که این سند در چه بازه‌ی زمانی اجرایی می‌شود.

اینانلو با تاکید بر اینکه اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند یک اراده عملی و جدی است و مسئولین باید به این باور برسند که سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تنها سند برجسته‌ی نظام آموزش و پرورش کشور مان است، اضافه کرد: ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات اجرایی شدن سند تحول بنیادین را با جدیت مطالبه می‌کنیم؛ البته وزارت آموزش و پرورش برای اجرایی شدن این سند نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی است؛ از این رو ضرورت دارد که بستر حمایت از این وزارتخانه را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه نظام اموزشی کشورمان باید مهارت محور باشد، یعنی باید از نظام اموزشی حافظه مدار به سمت و سوی مهارت اموزی برود، تصریح کرد: هر فردی پس از فارغ التحصیلی چه در سطح دبیرستان و هنرستان و چه در مراکز آموزش عالی حداقل باید یک مهارت داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه در سیستم‌های صنعتی سهم رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی به مراتب بیشتر از رشته‌های نظری است، گفت: تاکید ما هم بر این است که رشته‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی گسترش یابند؛ البته این مسئله نیازمند فرهنگ سازی است یعنی تمام عوامل اجرایی باید به این باور برسند که نظام اموزشی کشورمان باید یک مهارت به دانش آموزان و دانشجویان آموزش بدهد.

اینانلو با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باید مورد توجه قرار بگیرند و به عنوان یک اولویت برای نظام اموزشی تلقی شوند، تصریح کرد: بدیهی است که در کشور نیازمند مهارت اموزی هستیم یعنی ما باید مهارت را به دانشجو و دانش اموز بیاموزیم تا بتوانیم به نیاز‌های کشور پاسخ بدهیم، به هر روی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی دانشگاهی است که معلمان و اساتید مورد نیاز هنرستان‌ها را تربیت میکند و البته برخی‌ها تلاش می‌کنند تا این دانشگاه از آموزش و پرورش جدا شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش حذف کنکور بسیج دانشجویی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس وزارت آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیروی انسانی نظام اموزشی نظام آموزشی نظام آموزش عامل ثروت ی نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت پرستاری و مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت در نشست امضای تفاهم نامه همکاری با مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت، گفت: افزایش بار بیماری‌های مزمن و صعب العلاج و  تبعیت نکردن بیماران از درمان پس از ترخیص، از جمله چالش‌های نظام سلامت در ایران است که علاوه بر پیامد‌هایی نظیر بستری مجدد و مراجعات برنامه ریزی نشده به اورژانس ها، هزینه هنگفتی را به بیمار و نظام سلامت تحمیل می‌ کند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: معاونت پرستاری در راستای پاسخ به این نیاز، واحد‌های آموزش و پیگیری بیمار را پس از یک دوره طرح آزمایشی، در سال ۱۴۰۱ در بیمارستان‌های سراسر کشور راه اندازی کرد که در حال حاضر، به پیگیری پس از ترخیص بیماران مبتلا به ۱۱ بیماری مزمن و صعب العلاج می‌پردازند.

 عبادی درباره هدف از واگذاری طرح تحقیقاتی به مرکز تحقیقات بیمه سلامت گفت: هدف از انجام این طرح تحقیقاتی، تعیین میزان صرفه جویی ریالی ناشی از تاثیر مداخله واحد‌های آموزش و پیگیری بیمار بر شاخص‌های بستری مجدد، رضایتمندی بیماران و مراجعات غیرضروری به اورژانس بیمارستان است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت امضای این تفاهم‌نامه را گامی مهم برای ارتقای کیفیت خدمات پرستاری و بهینه‌سازی نظام سلامت در ایران دانست و گفت: در این تفاهم‌نامه، همکاری در زمینه‌های مختلفی از جمله طراحی و اجرای طرح‌های تحقیقاتی، تبادل اطلاعات و یافته‌های علمی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های علمی پیش‌بینی شده است.


این تفاهم نامه با هدف ارتقای کیفیت خدمات پرستاری و بهینه‌سازی نظام سلامت به امضای  عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت و محمد عفت پناه سرپرست مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت رسید.

دیگر خبرها

  • انتقاد خضریان به گزارش عملکرد وزیر آموزش و پرورش
  • طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش
  • تحول ریلیِ دولت سیزدهم با محوریت وزارت کشور
  • سهمیه امریه سربازی دانشجویان پسادکتری تخصیص یافت
  • اجرای عدالت در ارائه خدمات بهداشتی از طریق سکو‌های اینترنتی
  • بلاتکلیفی توزیع آنلاین دارو‌های بدون نسخه
  • تدوین قرارداد اجرای موافقت‌نامه ساخت راه‌آهن رشت- آستارا در مراحل نهایی
  • «استانداردسازی» حلقه مفقوده در نظام آموزش و پرورش
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت پرستاری و مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت
  • متکی: مجلس باید صحن محور باشد نه ریاست محور