Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@22:40:54 GMT

سه مدل خودروی جدید روسی در ایران

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۹۳۹۷

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  سه مدل خودرو جدید از محصولات UAZ روسیه از پاییز امسال به بازار خودرو ایران عرضه می‌شود. کارخانه‌ای به وسعت حدود ۲۵ هزار متر مربع برای تولید سه مدل پیکاپ تک و دو کابین دو دیفرانسیل و همچنین شاسی بلند پاتریوت از سری محصولات تولیدی UAZ در برنامه است.

 

گزارش‌ها از منابع مختلف نشان دهنده آن است که این مدل پیکاپ‌ اخیراً بعد از گذراندن تست‌های لازم، موفق به اخذ مجوز شماره‌گذاری شده اند و احتمالا از اواخر پاییز سال جاری عرضه آن‌ها به بازار ایران آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در فاز نخست احتمالا پیکاپ تک کابین با قیمتی حدود ۵۷۰ میلیون تومان، نسخه دوکابین با قیمتی حدود ۶۱۰ میلیون تومان و شاسی بلند پاتریوت با قیمتی حدود ۶۵۰ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد. این قیمت‌ها بر اساس شنیده‌ها و به صورت حدودی هستند و برای اطلاع از قیمت‌های قطعی نهایی این خودرو‌ها باید تا زمان عرضه صبر کرد.

 

به گزارش رسیده، اطلاعات دریافتی در زمینه مشخصات فنی نهایی این سه محصول UAZ حاکی از آن است که هر سه مدل خودرو به صورت دو دیفرانسیل عرضه خواهند شد و همه آن‌ها از پیشرانه 2.5 لیتری با حداکثر توان ۱۴۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۵ نیوتون متری بهره خواهند برد.

 

مصرف سوخت هر سه مدل UAZحدود ۵ر۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برای سیکل ترکیبی بوده و ظرفیت مخزن سوخت این محصولات ۶۸ لیتر اعلام شده است.پیکاپ تک کابین UAZ با نام «پروفی» حداکثر ظرفیت سه سرنشین را دارد و با طول ۵۹۴۰ میلیمتر و وزن خالص ۲۰۶۵ کیلوگرم قابلیت حمل ۱۴۳۵ کیلوگرم بار مجاز را دارد و برای نصب انواع کاربری و اتاق مناسب است.

 

نسخه دوکابین پیکاپ UAZقابلیت حمل ۷۲۵ کیلوگرم بار را دارد و مانند نسخه تک کابین با تایر‌های ۲۲۵ر۷۵R ۱۶ یا ۲۳۵ر۷۵ R۱۶ قابل عرضه است.نسخه شاسی بلند هم با نام «پاتریوت» با ۴۷۸۵ میلیمتر طول، از دیگر اعضای خانواده UAZطول کمتری دارد و وزن خالص آن به ۲۱۲۵ کیلوگرم می‌رسد و فقط با تایر ۲۲۵ر۷۵R ۱۶ عرضه خواهد شد.

 

هر سه مدل محصولات UAZ به ترمز‌های دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب و همچنین سیستم ترمز ضد قفل ABSو سیستم کنترل الکترونیک پایداری ESPمجهز بوده و از سیستم تعلیق غیر مستقل فنر لوله‌ای با میل تعادل در جلو و سیستم تعلیق غیر مستقل با دو محور نیمه بیضوی طولی مجهز به میله تعادل در عقب بهره می‌برد.از دیگر مشخصات و تجهیزات هر سه محصول UAZمی توان به شیشه‌های برقی، مه شکن جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع و … اشاره کرد.

 

ارانیکو

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: محصولات تولید اقتصاد جام نیوز روسیه خودرو سه مدل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ایزوستیا، سفارت کشورمان در روسیه اعلام کرده که تا ۲ ماه دیگر امکان استفاده از کارت‌های بانکی اعتباری روسی در ایران فراهم می‌شود.

محسن رحیمی، سفیر کشورمان در روسیه، اعلام کرده که ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز برای استفاده از کارت‌های بانکی روسیه در ایران در حال انجام است و البته بارگزاری سامانه‌های آن کمی زمان خواهد برد.

وی تأکید کرد این اقدام در راستای ادامه تلاش‌های روسیه و ایران برای تقویت مناسبات اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

در سایه تحریم‌های غرب که بعد از آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین همانند کشورمان علیه مسکو نیز شدت گرفته، دو کشور به سمت تقویت روابط اقتصادی خود رفته اند.

میخائیل خاچاتوریان، استادیار دانشگاه اقتصاد مسکو، می‌گوید: حجم مبادلات تجاری دو کشور طی سال گذشته به ۴ میلیارد دلار رسید و در حوزه‌های نظیر تولید و فنی مهندسی امکان گسترش آن وجود دارد.

وی گفت، استفاده آزمایشی از «میر کارت» روسیه در ایران که به عنوان جایگزینی برای ویزا کارت و مستر کارد از سوی روس‌ها ایجاد شده تا اواخر تابستان یا اوایل پاییز آغاز خواهد شد.

کد خبر 6086099 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران
  • (تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد
  • تصاویر جادویی از رعد و برق در ارتفاع بالا از نمای کابین خلبان هواپیما (فیلم)
  • نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد (+عکس)
  • کیا رقیب ارزان قیمت تسلا را روانه خیابان کرد
  • فیلم| لحظه عجیب ایجاد رعد و برق از نمای داخل کابین هواپیما
  • فیلم/ لحظه ایجاد رعد و برق از نمای داخل کابین هواپیما