Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@03:16:40 GMT

لزوم کمک خیران جهرمی برای توسعه انتقال خون

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۹۹۰۱

لزوم کمک خیران جهرمی برای توسعه انتقال خون

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یعقوب رضائیان  رئیس انتقال خون شهرستان جهرم، بیان کرد: در سال های گذشته ماهانه بین هزار تا  یک هزار و ۱۰۰ نفر و سالانه بین ۱۳ تا ۱۴ هزار نفر مراجعه کننده به انتقال خون جهرم داشته ایم.

او، بیان کرد: اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا فقط ۴ هزار مراجعه کننده به مرکز انتقال خون شهرستان جهرم داشته ایم که با کاهش ۳۰ درصدی مراجعه کنندگان روبه رو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضائیان، تصریح کرد:  آمار اهدای خون بانوان در انتقال خون ایران نسبت به اروپا و آمریکا بسیار کمتر و میانگین آمار بانوان در جهرم نیز حتی از میانگین کشوری هم کمتر است.

رئیس انتقال خون شهرستان جهرم با اشاره به اینکه نیاز به خون در جهرم زیاد بوده  و این شهرستان به عنوان قطب پزشکی جنوب استان مطرح است، ادامه داد:  در جهرم ۱۸۰ بیمار کولیز داریم که ماهانه و یا دو هفته ای‌  یک بار نیازمند به خون هستند، و از  شهروندان درخواست می شود به صورت مستمر خون اهدا کنند چون خون تازه تأثیر مفیدتری برای بیماران نیازمند به خون دارد.

او، افزود: مرکز انتقال خون شهرستان جهرم ۶ شهر جهرم، قیر، خفر، شهرپیر، دبیران و خاوران و ۴ بیمارستان را پوشش می‌دهد.

رضائیان با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات مالی موجود به شدت نیازمند حضور خیران شهرستان جهرم هستیم تا بتوانیم برخی از نیازهای انتقال خون جهرم را تأمین و آن را توسعه دهیم، اضافه کرد: از مسئولان هم تقاضا داریم  به انتقال خون جهرم کمک ویژه‌ای کنند تا بتوانیم با تأمین یک دستگاه اتوبوس سیار خون‌گیری باعث تسریع در تأمین خون شویم و  مشکل کمبود خون را رفع کنیم.

رئیس انتقال خون شهرستان جهرم با بیان اینکه هر کیسه خون حدود یک تا یک و نیم میلیون تومان هزینه دارد و انتقال خون، آن را به صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌دهد، اظهار کرد: تمام خدمات انتقال خون رایگان است.

رضائیان، تاکید کرد: بیمارستان‌ها تنها مجاز به دریافت هزینه تزریق خون به بیمار هستند و هزینه‌ای با عنوان هزینه خون غیر مجاز است که اگر بیمارستان از بیماری هزینه‌ای با عنوان هزینه خون دریافت کند صورت حساب خود را به مرکز انتقال خون جهرم ، رو به روی بیمارستان مطهری ارائه دهد تا مراحل قانونی برای باز گرداندن پول به افراد پیگیری شود.

او، با تشکر از افرادی که به صورت مستمر بیشترین اهدای خون  را داشته اند، گفت:  یدالله محمودی با ۵۱ بار، حجت اله حقیقی با ۴۷ بار، مهدی امیدی با ۴۶ بار، مسلم زمانی با ۴۳ بار و حبیب الله خرم کیش از کارکنان انتقال خون جهرم با ۴۰ بار اهدای خون بیشتر اهداکنندگان خون در جهرم هستند که  از طرف همه شهروندان از آنان  تقدیر و تشکر می کنیم.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمک خیران توسعه انتقال خون اهدای خون بیماران نیازمند انتقال خون شهرستان جهرم انتقال خون جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد

حوالی ساعت ۸:۵۶ دقیقه امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳)، تصادف شدید دو خودرو در اتوبان تهران-قم به مرکز ارتباطات ۱۱۵ اعلام شد.

پس از اعلام این گزارش با هماهنگی لازم با عوامل پلیس محل حادثه در اتوبان به صورت کامل بسته و موقعیت برای فرود بالگرد فراهم شد.

کارشناسان اورژانس استان تهران در کمترین زمان ممکن فقط در ۱۴ دقیقه خود را با بالگرد به محل حادثه رساندند.

در نهایت دو مصدوم با بالگرد جهت انتقال به بیمارستان امام خمینی (ره) به پد بوستان ولایت و سپس با آمبولانس به بیمارستان انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • آذری‌جهرمی: درباره تمامیت ارضی ایران، اختلاف نظر و دیدگاه‌ها کنار خواهد رفت/ دشمن با همبستگی ملی ایرانیان، سیلی محکمی خواهد خورد
  • دستگیری سارق باغ‌های جهرم با ۱۵ فقره سرقت
  • غار سنگ شکنان جهرم نگینی در دل کوه
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم
  • سرانه وخیم آموزش و پرورش اردبیل جبران شود
  • بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • ۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می گیرد
  • بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در جشن گلریزان عنبرآباد جمع آوری شد
  • جذب و هزینه ۵۷ درصد از اعتبارات کمیته برنامه ریزی در شوط