Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@22:39:35 GMT

تشکیل کارگروه ویژه زعفران در سازمان توسعه تجارت ایران

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۰۰۸۰

تشکیل کارگروه ویژه زعفران در سازمان توسعه تجارت ایران

‍‍‍‍‍‍

کارگروه ویژه زعفران تشکیل جلسه داد و سیاست‌ها و برنامه‌های کلان صادراتی با رویکرد توسعه صادرات زعفران با بسته‌بندی و ارزش افزوده بالا و کمک به توسعه زیرساخت‌های ارزش‌آفرینی زعفران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در جمع کارگروه ویژه زعفران با بیان اینکه زعفران شناسنامه صادرات ناب ایران است، گفت: سازمان توسعه تجارت ایران از سال 1380 در قالب پرداخت جوایز و مشوق‌های صادرات، حمایت از توسعه صادرات زعفران با ارزش افزوده بالا را در اولویت برنامه‌های خود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید زادبوم، دبیر شورایعالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور تاکید کرد: سازمان توسعه تجارت ایران با همکاری شورای ملی زعفران و دستگاه‌های ذی‌ربط از سال 1387 مصوبات متعددی به دولت پیشنهاد داده و براساس مصوبات ابلاغی و امکانات و منابع بودجه در دسترس به ارزش‌‌آفرینی صادرات زعفران کمک کرده است؛ لذا می‌توان مجددا با یکصدایی بخش خصوصی در قالب شورای ملی زعفران ایران جایگاه زعفران ایران را در سطح جهانی ارتقاء دهیم.

گفتنی است در اجرای منویات مقام معظم رهبری و دستورات ریاست جمهوری در خصوص برنامه‌ریزی مناسب برای ایجاد ارزش افزوده در محصول زعفران جنوب خراسان، سرپرست وزارت صمت دستورات اکیدی مبنی بر تشکیل کارگروه ویژه زعفران به فوریت و با حضور دستگاه‌های اجرایی، بخش‌های غیردولتی ذی‌ربط و تشکل‌های فراگیر آن داشتند.

در این راستا کارگروه ویژه زعفران با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ملی استاندارد ایران، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، وزارت امور اقتصادی و دارایی، معاونت امور صنایع وزارت صمت، بانک مرکزی ج. ا. ایران، وزارت بهداشت، بانک توسعه صادرات ایران، اتاق‌های بازرگانی و تعاون ایران، شورای ملی زعفران و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در محل سازمان توسعه تجارت ایران تشکیل جلسه داد و سیاست‌ها و برنامه‌های کلان صادراتی با رویکرد توسعه صادرات زعفران با بسته‌بندی و ارزش افزوده بالا و کمک به توسعه زیرساخت‌های ارزش‌آفرینی زعفران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,78,83/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ بزرگترین وارد کننده نفت دنیا به عربستان سعودی پشت کرده است ۲ تکرار/ هشدار درباره شوک جدید ارزی و افزایش شدید تورم با تک نرخی شدن ارز ۳ قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۱۰؛افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد ۴ عرضه ۵ محصول ایران‌خودرو در طرح پیش فروش شهریور+اسامی خودروها و شرایط ثبت‌نام ۵ پرونده ۵۰ هزار مستأجر در کارتابل بانک‌ها/گروه‌های جدید مشمول وام ودیعه مسکن می‌شوند ۶ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۶/۱۰ ۷ بررسی طرح نهایی اعطای سهام عدالت به جاماندگان در صحن علنی مجلس ۸ دستور وزیر راه لغو شد/ ابلاغ پروتکل بهداشتی جدید در پروازهای داخلی مهمترین اخبار اقتصادی سندسازی و جابه‌جایی تخصیصها با هدف جذب اعتبار در دستگاهها/ هزاران میلیارد پروژۀ عمرانی به‌دلیل فرایندِ بودجه‌ریزی زمین‌گیر شد میانگین حقوق کارمندان دولت از ۶ میلیون تومان فراتر رفت/ تورم گریبان حقوق بگیران بخش خصوصی را گرفت رئیس شورای رقابت: خودروسازان اجازه افزایش خودسرانه قیمت را ندارند تسهیل تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی/ ترخیص و توزیع نهاده دامی بدون مجوز وزارت جهاد ممنوع شد مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: امنیت کشور مرهون آمادگی پدافند هوایی است تحلیل رسانه‌های صهیونیست درباره وضعیت نگران‌کننده شمال فلسطین اشغالی و موشک‌های مقاومت «مصطفی ادیب» مامور تشکیل کابینه لبنان شد قدردانی وزیر بهداشت از برگزارکنندگان مراسم عزاداری به‌دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دستور رئیسی برای رسیدگی سریع به پرونده رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی/ مدیران بانکی خلاف وعده عمل کردند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت ایران صادرات زعفران توسعه صادرات ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار

معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد که ایران طبق دو قرارداد گازی با عراق از ژوئیه ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به ارزش ۱۵ میلیار دلار گاز به عراق صادر کرده است.

به گزارش شانا، مجید چگنی در حاشیه امضای تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق گفت: با پایان یافتن دو قرارداد بغداد و بصره، چند دور مذاکره با طرف عراقی در تهران و بغداد برای تمدید صادرات گاز ایران به عراق انجام دادیم که سرانجام نهایی شد.

وی افزود: از آغاز قرارداد بغداد (در ژوئیه ۲۰۱۷) و بصره (در ژوئن ۲۰۱۸) تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مکعب گاز به ارزش ۱۵ میلیارد دلار به کشور عراق صادر کرده‌ایم.

ایران، شریک مطمئن اقتصادی

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق با بیان اینکه بر اساس این قرارداد تا ۵ سال آینده نیز از ایران گاز خریداری می‌کنیم، گفت: نیروگاه‌های ما برای تولید برق  نیاز مبرمی به گاز ایران دارند.

وی اظهار کرد: تجربه‌ سال‌های گذشته نشان داده که ایران شریک اقتصادی خوبی برای عراق است و در سخت‌ترین شرایط نیازهای ما را فراهم کرده است.

بر پایه این گزارش، قرارداد صادرات گاز ایران به بغداد در سفر معاون وزیر نفت در امور گاز به بغداد و در محل وزارت برق عراق امضا و به مدت پنج سال تمدید شد.

عراق روزانه به ۳۵ هزار مگاوات برق نیاز دارد که به‌دلیل شرایط کنونی این کشور تنها ۲۰ هزار مگاوات در روز تولید می‌کند و یک‌سوم این برق با گاز وارداتی از ایران تأمین می‌شود.

دیگر خبرها

  • کارگروه تحقق شعار سال در استاندارد البرز تشکیل شد
  • تشکیل کارگروه اجرایی شعار سال در مازندران
  • تناقض آشکار ترکیه در ادامه تجارت با رژیم اسراییل
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • ۱۰۷ درصد برنامه صادرات ۱۴۰۲ در کردستان محقق شد
  • تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی
  • واردکنندگان خودرو، برنامه واردات را اعلام کنند
  • مکاتبه معاون وزیر صمت با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید
  • مکاتبه ضیغمی با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید