Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملی‌پوش پارا دوومیدانی گفت: هادی ساعی الگوی ورزشی من است، یک مدال استانی انگیزه‌ی من برای ورزش حرفه‌ای شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عشرت کردستانی، متولد سال ۱۳۶۲ در استان کرمان است که به دلیل انفجار مین در منطقه عملیاتی شلمچه، به درجه جانبازی نائل شد. او از طریق یکی از دوستانش با ورزش جانبازان و معلولین آشنا شد و با تنیس روی میز ورزش را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از مدت کوتاهی به والیبال نشسته روی آورد و آن را به صورت حرفه‌ای دنبال کرد تا به عضویت تیم ملی در آمد. او با لباس سفید احرام پرچمدار کاروان ایران در پارالمپیک ریو بود و در مراسم رژه شرکت کرد.

کردستانی مدتی پس از رقابت‌های ریو، شانس خود را در پارادوومیدانی آزمود و در جاکارتا نیز موفق به کسب مدال و افتخار آفرینی برای تیم ملی این رشته شد. او در کنار ورزش، تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد مدیریت ورزش ادامه داده است.

ملی‌پوش پارا دوومیدانی در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین بیان کرد: زمانی که محصل بودم والیبال بازی می کردم اما ورزش حرفه‌ای را بعد از جانبازی و ورودم به دنیای ورزش افراد دارای معلولیت آغاز کردم.

یک مدال استانی انگیزه‌ی من برای ورزش حرفه‌ای شد

وی ادامه داد: از طریق یکی از دوستانم در مسابقات پنج‌گانه بانوان استان شرکت کردم و توانستم مدال برنز را به دست آورم که این مقام انگیزه‌ای شد تا ورزش را در رشته تنیس روی میز شروع کنم و در ادامه وارد دنیای والیبال نشسته شوم.

کردستانی افزود: در پارالمپیک ریو پرچمدار کاروان کشورم بودم که افتخار بزرگی بود و بعد از این رویداد از دنیای والیبال خداحافظی کردم و مسیر ورزشی‌ام را در دوومیدانی ادامه دادم.

بعد از کسب سهمیه، به دنبال ثبت طلای پارالمپیک در کارنامه‌ام هستم

ملی پوش پارا دوومیدانی عنوان کرد: در ماده پرتاب وزنه در مسابقات بین‌المللی تونس و بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا موفق به کسب مدال طلا شدم که این مدال‌ها انگیزه و احساسم را برای ادامه مسیر در این رشته بیشتر کرد و اکنون هدفم بعد از کسب سهمیه، مدال طلای پارالمپیک در همین ماده است و می‌خواهم در کارنامه ورزشی‌ام این سکوی نخست پارالمپیک را ثبت کنم.

دارنده‌ی مدال طلای بازی های پاراآسیایی اظهار داشت: بعد از موفقیت در جاکارتا روحیه و شرایطم برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو و مدال طلای این بازی‌ها چندین برابر شد به طوری که شبانه روز تمرین و تلاش کردم. البته شیوع بیماری کرونا وقفه‌ای در تمرینات به وجود آورد که کمی راه را دشوار ساخت اما مطمئنم که باز هم می‌توانم با تمرین زیر نظر مربیانم نتیجه دلخواهم را بدست آورم.

وی تصریح کرد: در این مدت که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده در خانه تمرینات بدنسازی و آمادگی جسمانی را انجام دادم و از طریق فضای مجازی با مربیان در ارتباطم و هر زمان که شرایط برای تمرین تکنیکی در فضای باز مجموعه‌های ورزشی مهیا باشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرینات پرتابم را پیگیری می‌کنم.

کردستانی عنوان کرد: ورزش باعث شد تا اشتیاق بیشتری برای ادامه تحصیل و ورود به اجتماع داشته باشم به گونه‌ای که اکنون می‌خواهم در مقطع دکتری درسم را ادامه دهم.

وی تاکید کرد: در طول این سال‌ها در کنار افراد موفق سعی کردیم انگیزه و الگویی برای دانش آموزان و بانوان استان باشیم تا آنها بدانند، خواستن توانستن است و نباید شرایط مانع پیشرفت‌شان شود و با معلولیت هم می‌توانند برای خود و جامعه فرد مفیدی باشند.

هادی ساعی الگوی ورزشی من است

کردستانی اظهار داشت: در طول سال‌هایی که ورزش کردم هادی ساعی الگوی من بود چرا که برای رسیدن به مدال المپیک از هیچ شکستی ناامید نشد و توانست افتخار بزرگی در تکواندو رقم بزند. من هم می‌خواهم همانند او در پارالمپیک برای کاروان کشورم مدال‌آوری کنم و از افتخار آفرینان ایران در این رویداد بزرگ باشم.

ملی‌پوش پارا دوومیدانی در پایان گفت: زمانی که اسبقیان، رئیس فدراسیون در کرمان حضور یافت با دلسوزی تمام پیگیر وضعیت ورزش جانبازان و معلولین استان شد و تمام تلاش خود را برای ارتقا شرایط به کار برد به همین دلیل از او برای تمام حمایت‌هایی که داشتند تشکر می‌کنم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عشرت کردستانی ورزش حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای همیشه جوان

  او با عنوان گوینده اخبار ورزشی با تلویزیون ملی ایران شروع به کار کرد وبا گزارش بازی دوستانه فوتبال بین تیم‌های پرسپولیس و کویت (در کویت، سال ۱۳۵۰) وارد تیم گزارشگران شد.تخصص مسعود اسکویی در رشته‌های تنیس، والیبال، اسب‌دوانی و اتومبیلرانی است. او دوره تخصصی گزارشگری را در B.B.C و دوره تهیه‌کنندگی را به مدت یک‌سال در تلویزیون آلمان (برنامه اسپورت استودیو) گذرانده است وسال۱۳۷۱ نیز درکلاس تخصصی گزارشگری فینگلی، مدرس استرالیایی، شرکت کرده است.این گزارشگر پیشکسوت در برنامه‌هایی مختلف در جایگاه تهیه‌کننده، تولیدکننده، کارگردان و مجری فعالیت کرده که از آن‌جمله می‌توان به «جهان ورزش» و «گزارش ورزشی از شبکه دو»، در تلویزیون و صدای ورزش و عصر جمعه با رادیو  اشاره کرد. او همچنین مدتی مدیر روابط‌عمومی شبکه ورزش رادیو بوده است. در سال‌هایی که هنوز تلویزیون وارد خانه‌ها نشده بود، خیلی‌ها با صدای اسکویی، صحنه‌های مسابقات ورزشی را در ذهن تجسم می‌کردند؛ صدایی همیشه جوان وگیرا و منحصر‌به‌فرد که صاحبش، خاطرات زیادی از سال‌ها اجرا دارد. مسعود اسکویی، جزو اولین گوینده‌های خبری تلویزیون بوده که بعدها به ورزش راه پیدا کرد اما متاسفانه مدتی است به‌دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا در بیمارستان بستری است. در این مدت هم برخی از مدیران صداوسیما به عیادت این گزارشگر پیشکسوت رفته‌اند و جویای حالش شده‌اند.
 
روایتی از یک زندگی
وی در گفت‌و‌گویی درباره ورودش به صداوسیما بیان کرده بود: ۹ آذر ۴۵ به استخدام تلویزیون درآمدم. تلویزیون هم اول فروردین ۴۶ تازه راه‌اندازی شد. بعد از سه سال من را به گروه ورزش فرستادند و قرار شد ما را به خارج از کشور بفرستند تا دوره ببینیم. یک سال را در تلویزیون ZDF آلمان گذراندم. در این مدت دوره تهیه‌کنندگی برنامه ورزشی  دیدم. قبل از هر کاری در انستیتوی گوته، زبان آلمانی خواندیم و بعد آلمان رفتیم و دوره دیدیم. این دوره‌ها شامل همه‌چیز بود. خصوصا این‌که آن روزها تلویزیون تازه رنگی شده بود و خیلی مهم بود که مقابل دوربین چه چیزی بپوشیم. به ما آموزش دادند که موقع خبرخوانی چه لباسی باید پوشید و موقع تهیه گزارش چه لباسی. در کویت به همراه آقای بهمنش گزارش تهیه می‌کردم. ایشان اسامی فوتبالیست‌ها را روی کاغذ مقابل من گرفته بودند. یک ربع خودشان گزارش می‌دادند و پنج دقیقه من. تخصص اصلی‌ام، والیبال است ولی چون آن زمان تعداد کسانی که گزارش ورزش می‌کردند کم بود فوتبال هم گزارش می‌کردم. مجبور بودیم همه ورزش‌ها غیر ازکشتی را گزارش کنیم. کشتی‌ها را خود آقای بهمنش گزارش می‌کرد اما بعدها کارمان تخصصی‌تر شد واولین گزارشگر تنیس در ایران شدم. اولین گزارشگر سوارکاری در ایران هم هستم. اولین گزارشگری اتومبیلرانی در ایران راهم انجام دادم. والیبال هم که رشته تخصصی خودم است و اولین گزارشگر والیبال هم هستم.اسکویی خاطراتی ازاین دست درطول۵۰سال زیاد دارد.اوگفت:دردوران آموزش یاد داده‌اند که باید طوری گزارش تهیه کنیم که مخاطب خودش را درکنار زمین احساس کند. وقتی درگزارش والیبال می‌گویم که از منطقه۲ آبشار را زدند، شنونده باید بداند منطقه ۲ کجاست.یک گزارشگر ورزشی باید دقیق شماره لباس ورزشکار را بلد باشد یا باید بداند پست فلان بازیکن چیست ودرچه منطقه‌ای بازی می‌کند.حتی رنگ لباس‌ها راباید برای شنونده توضیح دهیم، مثلا زمانی که می‌گویم توپ در منطقه ۲ خوابید باید تشریح کنم که توپ درمنطقه دوی زمین کدام تیم خوابید! اینها رابایددقیق درگزارش‌ها رعایت کرد که متاسفانه برخی دوستان از آن غافلند یا مثلا وقتی می‌گویم لیبرو  باید یک توضیحی بدهم که لیبرو چه کسی است.
   
استاد اسکویی شخصیت ماندگاری دارد
خسرو والی‌زاده، گزارشگر قدیمی که از حدود ۳۰ سال پیش فعالیت در رادیو را آغاز کرده، همکاری و رفاقت بسیاری با مسعود اسکویی دارد. وی در این‌باره به جام‌جم می‌گوید: می‌توانم بگویم من و آقای اسکویی بیش از ۳۰ سال است همکار هستیم و در واقع ایشان استاد من است. مرتب هم با هم کار می‌کردیم اما این اواخر به خاطر شرایط جسمانی، ایشان کمتر سر برنامه می‌آمد. اما مدام حالش را جویا می‌شوم و یکی دو روز قبل به عیادتش هم رفتم. به‌تازگی جراحی شده اما حال‌شان بهتر است. در این مدت هم وزیر و برخی بازیکن‌های قدیمی به عیادت‌شان رفته‌اند. خوشبختانه حال‌شان بهتر شده است که امیدوارم به‌زودی بهبودی کامل پیدا کرده و بتوانیم باز هم در خدمت‌شان باشیم.وی درباره همکاری‌های‌شان در برنامه‌های مختلف هم بیان می‌کند: ما در برنامه‌های بسیاری همکار بودیم اما برنامه‌ای که به صورت طولانی‌مدت در خدمت‌شان بودم برنامه «صدای ورزش» است که البته مدتی است پخش نمی‌شود.والی‌زاده درباره رمز و راز ماندگاری این گوینده پیشکسوت هم می‌گوید: من فکر می‌کنم دلایل بسیاری باعث می‌شود که یک نفر تا این حد در کار خود موفق باشد و مردم هم دوستش داشته باشند. یکی از مهم‌ترین آنها عشق به کارشان است. چون من هم این خصوصیت را دارم و به نظرم تا کسی به کارش عشق نورزد و آن را دوست نداشته باشد و در درجه اول به درآمد آن فکر نکند، می‌تواند در کارش موفق و ماندگار شود. من حتم دارم آقای اسکویی همین که سلامتیش را به‌دست بیاورد، قطعا باز هم دوست دارد پشت میکروفن بیاید و برنامه اجرا کند. مورد بعدی صدای ایشان است که بسیار صدای مخملی و ماندگار و بسیار جذاب و گیرایی دارد و بعد هم شخصیت و بی‌حاشیه بودنش و احترامی که در جمع رسانه‌ای‌های ورزشی دارد باعث چنین شخصیتی ماندگار شود. آقای اسکویی انسان بسیار باشخصیت و محترم و تحصیلکرده در کارش است.

عیادت مدیرکل روابط عمومی رسانه‌ملی از اسکویی

خدمت حرفه ای و مخلصانه
مدیرکل روابط عمومی رسانه‌ملی، عصر یکشنبه ۲۶ فروردین با حضور در بیمارستان لاله تهران از مسعود اسکویی، پیشکسوت رادیو عیادت کرد.به گزارش روابط عمومی رسانه‌ملی، حسین قرایی در این ملاقات، سلام دکتر جبلی، رئیس سازمان صداوسیما را به این گوینده و کارشناس ورزشی رادیو ابلاغ کرد.

تماس تلفنی رئیس رسانه ملی
سپس در تماسی تلفنی، دکتر جبلی مستقیما با اسکویی، گفت‌وگو و احوالپرسی کرد وگفت: پیگیر احوالات شما و دعاگوی‌تان هستیم.
قرایی،مسعود اسکویی راازاستوانه‌ها ونشانه‌های هویتی رادیومعرفی کرد ولزوم پیگیری وضعیت وی راوظیفه رسانه‌ملی دانست. مدیرکل روابط عمومی رسانه‌ملی گفت: استاد اسکویی تمام عمر خود را مخلصانه به رادیو و رسانه‌ملی خدمت کرده و حال ما باید قدردان زحمات شبانه‌روزی وی باشیم.
​​​​​​​قرایی در جریان مراحل درمان مسعود اسکویی قرار گرفت و اعلام کرد در صورت لزوم، اقدامات تکمیلی بیشتر نیز انجام خواهد شد.مسعود اسکویی، چند روز پیش براثر شکستگی ناحیه لگن و پا در بیمارستان لاله تهران، جراحی ودربخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بودکه به بخش عمومی منتقل و پایان هفته با صلاحدید پزشکان مرخص شده و مراحل نقاهت و درمان در منزل انجام خواهد شد.


دیگر خبرها

  • صدای همیشه جوان
  • طرح آمایش سرزمینی ورزش در کرمانشاه در حال انجام است
  • احداث ۴ زمین ورزشی در ائل‌گلی تبریز
  • اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال نشسته در تبریز
  • اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به ورزش استان
  • ورود اسپانسرها به اسنوکر پس از حرفه‌ای شدن وفایی و سرخوش
  • آغاز طرح ورزش ‌و مردم در خوزستان
  • چرا قهرمان‌های المپیک هم به رسول خادم حسادت می‌کنند؟
  • این پدیده ایرانی می تواند قهرمان المپیک شود
  • تاج: مطمئنم که مشکل مالکیت سرخابی‌ها حل می‌شود