Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ مرزبان نظری مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه گفت : اکنون ۱۰۱ پروژه مدرسه‌سازی با اعتبارات دولتی و کمک خیرین در سطح استان در حال اجرا است.

او گفت : این پروژه‌ها شامل ۳۴۸ کلاس درس با متراژ حدود ۵۰ هزار مترمربع می‌شود که نقش موثری در بهبود فضای آموزشی استان ایفا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه افزود: از این تعداد ۲۵ مدرسه جدید با ۱۶۸ کلاس درس و حدود ۲۰ هزار مترمربع ابتدای سال تحصیلی پیش رو به بهره برداری خواهد رسید.

 نظری ادامه داد: تا پایان سال جاری مجموع پروژه‌های تحویلی به ۴۵ مدرسه با حدود ۲۹۵ کلاس درس و زیربنای ۳۵ هزار مترمربع خواهد رسید.

او با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه بعد از زلزله از ۶.۵ به ۷.۲ مترمربع افزایش یافت، گفت: از زمان وقوع زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ تاکنون با همت خیرین و دولت هزار کلاس درس با زیربنای ۱۱۰ هزار متر مربع و ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار توسط اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه افزود: از مجموع ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار احداث مدارس در مناطق زلزله زده؛ ۱۲۵ میلیارد تومان با کمک خیرین مدرسه ساز و ۱۴۵ میلیارد تومان هم از اعتبارات دولتی تامین شده است.

نظری با اشاره به طرح آجر به آجر در راستای تحقق سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر هرکس بتواند به خرید حتی یک آجر برای ساخت مدرسه کمک کند، قدمی ارزشمند و مقدس برداشته است.

او ادامه داد: در طرح آجر به آجر عموم شهروندان با هر میزان درآمد و توانایی مالی که دارند، می‌توانند در اجرای این طرح با اداره نوسازی مدارس مشارکت کنند و در واقع یک شهروند حتی با یک آجر نیز می‌تواند به مدرسه سازی کمک کنند.

او با اشاره به کمک ۵۰ میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز در سال ۹۸ گفت: امسال هدفی که برای طرح آجر به آجر در استان کرمانشاه در نظر داریم به میزان ۷۵ میلیارد تومان است که اگر محقق شود به همین میزان کمک‌های دولتی هم کمک می‌شود و به ۱۵۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا می‌کند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوسازی مدارس تجهیز مدارس مدرسه سازی فضای آموزشی توسعه و تجهیز مدارس میلیارد تومان کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۰۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!

دولت و مجلس در طرحی به دنبال تغییر زمان بازگشایی مدارس هستند و بر این اساس ممکن است زمان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور باشد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، تغییر تقویم آموزشی مدارس در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد.

این طرح با پیشنهاد 26 نماینده تدوین شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده است و هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

آغاز سال تحصیلی از "مهر" به "شهریور" تغییر می‌کند؟!

طبق گفته‌های مهدی یزدان‌پناه؛ معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی قرار است با توجه به شرایط اقلیمی و البته مجوز مجلس، تقویم آموزشی مدارس در اختیار دولت قرار بگیرد بر این اساس برای استان‌های سردسیر همچون آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان آغاز سال تحصیلی از 10 شهریور و برای مناطق گرمسیر کشور از 10 مهر باشد.

به اذعان کارشناسان یکی از نگرانی‌ها این است که طبق این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور دستخوش تغییر شود و در استان‌هایی همچون تهران، البرز، مازندران و ... سال تحصیلی از 10 شهریور آغاز شود، این موضوع دهه 70 هم تجربه شد که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • مدارس، کانون مردمی‌سازی سلامت است
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی