Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@06:32:57 GMT

«سلفی ۲۰» پیشگام برگزاری جشنواره به صورت آنلاین

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۱۵۰۵

«سلفی ۲۰» پیشگام برگزاری جشنواره به صورت آنلاین

مریم دوستی درباره برگزاری این جشنواره به صورت آنلاین و همچنین امکان حضور اقشار مختلف مردم در آن گفت: در حال حاضر که همه دنیا تحت الشعاع ویروس کرونا قرار گرفته است، جشنواره سلفی ۲۰ در حوزه برگزاری یک جشنواره به صورت آنلاین در سینمای ایران پیشرو و پیشگام عمل کرده است.

وی ادامه داد: همانطور که در فراخوان جشنواره به طور دقیق آورده شده است، محورهای جشنواره به موضوعات متنوعی از جمله کرونا و کسب و کار، کرونا و طبیعت، حمایت و تقدیر از شهدای سلامت و همه پرستاران و پزشکان حوزه درمان و بسیاری موضوعات دیگر را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با وسعت دید و نگاه گسترده، تلاش کردیم جشنواره به سمت مردمی بودن برود تا هر کسی بتواند حتی با دوربین شخصی خود و یا حتی دوربین تلفن همراه اثر خودش را تولید و به جشنواره ارسال کند.

دبیر جشنواره سلفی ۲۰ با بیان اینکه این جشنواره فضا را برای همه فیلمسازان حرفه‌ای نیز فراهم کرده است، عنوان کرد: همه می توانند با هر نوع ابزار و سطحی در این رویداد حضور پیدا کنند و ایده‌های خود را در قالب موضوعات جشنواره به فیلم تبدیل کنند. در جشنواره سلفی ۲۰ ایده و زاویه دید فیلمساز به موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت است. ایده‌های نو، خلاق و مبتکرانه در جشنواره ما با نگاه ویژه‌تری داوری خواهند شد.

وی درباره زمان نهایی آثار که نباید بیش از سه دقیقه باشد هم عنوان کرد: به دلیل اینکه برای ما قابل پیش بینی نیست که چه تعداد اثر در جشنواره حاضر خواهند بود، طوری برنامه ریزی کردیم که بتوانیم با کمترین مشکل پاسخگوی مباحثی زیرساختی از جمله آپلود و دانلود فیلم‌ها باشیم. از طرفی سه دقیقه واقعا زمان خوبی برای ساخت یک فیلم کوتاه محسوب می شود و آثار می تواند به شکل مناسبی داوری شوند. یکی از دلایل مهم دیگر این است که ما نمی خواهیم در این شرایط فعلی خدایی نکرده جان فیلمساز و عوامل به خطر بیافتد و برای ساخت فیلم‌ها زمان طولانی صرف شود.

این کارگردان و نویسنده سینما تاکید کرد: یکی از مهمترین نکته‌هایی که دوستان فیلمساز باید رعایت کنند این است که فیلم‌ها حتی اگر با یک نفر عوامل ساخته می شود باید تیتراژ داشته باشد. وقتی فیلمی تیتراژ داشته باشد یعنی حداقل تدوین می شود و در قالب یک فیلم به جشنواره ارسال می شود. ما در جشنواره سلفی ۲۰ گزارش خبری یا فیلم خبری نمی خواهیم. بلکه یک فیلم کوتاه با موضوعات مورد اشاره در فراخوان را مورد داوری قرار خواهیم داد.  از این جهت جشنواره سلفی ۲۰ را یک جشنواره مردمی اعلام کردیم که عموم مردم می توانند در آن حضور داشته باشند و برای ما فیلم ارسال کنند اما این فیلم‌ها باید حداقل استاندارد یک فیلم کوتاه را دارا باشند.

دوستی با بیان اینکه جشنواره سلفی ۲۰ یک جشنواره جریان ساز است، اظهار کرد: ارتقای فرهنگ سلامت عمومی در مواجهه با کرونا، استفاده از ماسک و عمل به پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه و تاثیر کرونا بر سبک زندگی و خانواده‌ها از جمله مفاهیمی است که جشنواره سلفی ۲۰ به دنبال اشاعه آن است. به همین دلیل اعتقاد دارم بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌هایی که تحت تاثیر کرونا قرار گرفته‌اند به شکلی می توانند در برگزاری این جشنواره سهیم باشند.

برچسب‌ها مریم دوستی اکران آنلاین فیلم کوتاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مریم دوستی اکران آنلاین فیلم کوتاه مریم دوستی اکران آنلاین فیلم کوتاه جشنواره سلفی ۲۰ فیلم کوتاه یک فیلم فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۱۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد

«آنیتا، گمشده در اخبار» جایزه بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره فیلم کلیولند آمریکا را دریافت کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مستند-انیمیشن کوتاه «آنیتا، گمشده در اخبار» در چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند جایزه بهترین انیمیشن کوتاه به همراه جایزه نقدی را دریافت کرد.

با توجه به اینکه جشنواره کلیولند از رویدادهای واجد شرایط اسکار در بخش فیلم کوتاه است، فیلم «آنیتا، گمشده در اخبار» با دریافت این جایزه واجد شرایط حضور در رقابت اسکار فیلم کوتاه در سال آینده میلادی خواهد بود. چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند از 15 تا 25 فروردین (3 تا 13 آوریل در آمریکا) برگزار شد.

این فیلم به کارگردانی بهزاد نعلبندی در بخش مستند بین‌المللی با آثار مهمی از سینمای جهان رقابت می‌کند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «در 5 آبان 1399، یک قایق بادی سواحل دانکرک فرانسه را ترک می کند تا 19 مهاجر غیرقانونی را به انگلستان برساند اما پس از چند دقیقه واژگون می شود. هفت مهاجر در کانال مانش غرق می‌شوند، پنج نفر آنها یک خانواده کرد-ایرانی به نام ایران‌نژاد بودند که در آرزوی زندگی بهتر به این سفر سخت رفته بودند و این فیلم در مورد آن خانواده است.»

این فیلم 17 دقیقه‌ای ساخته جدید بهزاد نعلبندی است که ساخته قبلی او با عنوان «کاغذ پاره‌ها» در جشنواره‌های سینمایی جهان و ایران حضور داشت و جوایزی کسب کرد.

«آنیتا، گمشده در اخبار» پیش از این در جشنواره‌های جیلاوا کشور چک، توکیو انیمه ژاپن، هیوستون آمریکا، بیست و‌ هشتمین جشنواره فیلم انیمیشن کاتالونیا؛ انیماک، بیرمنگام انگلستان، جشنواره انیمیشن هند و چهل‌و‌سومین دوره جشنواره استانبول ترکیه حضور داشته است.

«ببعی» با یک انیمیشن تلویزیونی دیگر راهی هند شد

 

عوامل مستند- انیمیشن «آنیتا، گمشده در اخبار» عبارتند از طراح صدا: انسیه ملکی، آهنگساز: مصطفی محمودی، نویسنده، کارگردان، تدوینگر، انیماتور و تهیه کننده: بهزاد نعلبندی، پخش بین المللی: شرکت مستقل‌های ایرانی با مدیریت محمد اطبایی.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری لیگ شطرنج بانوان با حضور ۸ تیم
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • این انیمیشن ایرانی به اسکار راه یافت
  • معرفی داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • «آنیتا ...» بهترین کلیولند شد/ «رد پا» در ایتالیا
  • «رد پا» مسافر ایتالیا شد
  • «رد پا» مسافر ایتالیا شد
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد