Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@22:14:30 GMT

آغاز فرآیند تحقیق و تفحص از سازمان منطقه آزاد اروند

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۲۱۴۲

آغاز فرآیند تحقیق و تفحص از سازمان منطقه آزاد اروند

به گزارش ایرنا سید کریم حسینی روز دوشنبه در دومین نشست خبری رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان که در محل اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد، بیان کرد:از ابتدای شروع به کار مجلس یازدهم اقدامات خوبی در حوزه نظارتی صورت گرفته است و امیدواریم با ابزارهای خوبی که وجود دارد، عملکرد بهتری بر بودجه دستگاه‌های اجرایی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از این ابزارها دیوان محاسبات است که به‌ همین منظور اعضای مجمع نمایندگان خوزستان در دیدار با رییس جدید آن به بیان دغدغه‌ها و مشکلات موجود استان پرداختند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون افزود: بررسی‌ صورت گرفته نشان می‌دهد که در برخی از دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها، انضباط مالی صحیح و مناسبی وجود ندارد و همین امر باعث شده تا مواردی از فساد مالی که زیبنده استان نیست رخ دهد.

حسینی، به عملکرد به گفته وی نامناسب سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه انضباط مالی اشاره‌ کرد و گفت: با توجه به این مساله لازم بود تا تحقیق و تفحص لازم از این سازمان صورت بگیرد که در این راستا با پذیرش این درخواست از سوی دیوان محاسبات، فرآیند قانونی این موضوع آغاز شد.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان عمده مشکلات اصلی خوزستان را در زمینه آب شرب و شبکه فاضلاب بیان ‌کرد و ادامه‌ داد: همه اعضای مجمع نمایندگان خوزستان، موضوع آب شرب را با حساسیت دنبال می‌کنند و از این رو لازم بود تا دیوان محاسبات نیز به این موضوع ورود کند که این موضوع مورد پذیرش دیوان قرار گرفت.

حسینی همچنین به چالش موجود در شرکت هفت تپه اشاره کرد و گفت: نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی بیشترین پیگیری، تلاش و حضور در جلسات را در پیگیری مطالبات کارگران این شرکت داشته‌اند و در این راستا از دیوان محاسبات خواسته شد در این خصوص و دیگر مشکلات پیش‌آمده تحقیق و تفحص انجام دهد.

وی در ادامه این نشست با اشاره به اینکه در سه ماه گذشته طرح‌ها، لوایح و قوانین به تصویب رسیده در مجلس شورای اسلامی در زمینه معیشتی و اقتصادی بوده بیان کرد:در این راستا می‌توان به سه مصوبه در زمینه مالیات از واحدهای مسکونی خالی، اختصاص قیر رایگان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین افزایش سرمایه شرکت‌های حاضر در بورس برای خدمت به مردم و کنترل قیمت‌ها اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، مشکل کمبود قیر یکی از موانع اجرای پروژه‌های عمرانی حوزه راه‌های روستایی در استان خوزستان بود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی دیوان محاسبات کشور سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دیوان محاسبات کشور مجلس شورای اسلامی دیوان محاسبات کشور مجمع نمایندگان دیوان محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۲۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید دستغیب بر ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص‌یافته به دارو

به گزارش«نماینده»، سیداحمدرضا دستغیب رئیس‌کل دیوان محاسبات در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید مسئولیت‌ها در حوزه دارو و بهداشت مشخص باشد و در مسیر انجام وظیفه، دستگاه‌ها هماهنگی لازم را داشته باشند، افزود: باید موضوعات مبتلابه بخش دارو شکافته شوند و به‌صورت جزء‌به‌جزء مورد بررسی قرار گیرند تا راهکارهای لازم برای رفع مشکلات ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف کشور به‌عنوان قوه عاقله باید برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم را داشته باشند و در این زمینه توجیهات قابل قبول نیست.

دستغیب اولویت‌گذاری‌ها و تعیین موارد مهم و اولویت‌دار را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ایراد اصلی در اختصاص ارز نیست بلکه مشکل اساسی، لجام‌گسیختگی در ثبت سفارش داروست، بنابراین باید ثبت سفارش‌ها بر اساس نیاز جامعه و اولویت‌های تعیین‌شده باشد.

رئیس‌کل دیوان محاسبات اظهار داشت: هرچند اهمیت تأمین دارو در کشور بسیار بالاست اما باید نقش ارز اختصاص‌یافته در بهای تمام‌شده کالاها نیز مشخص و به دیوان محاسبات کشور اعلام شود تا بتوانیم سهم و نقش ارز را در تأمین دارو و تجهیزات تعیین و محاسبه کنیم، این کار باعث می‌شود هم گزارش‌ها واقع‌بینانه‌تر باشد و هم سازمان‌ها در عملکرد خود بهتر عمل کنند.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود که مصرف نیز مدیریت شود و میزان تخصیص‌ها متناسب با مصرف واقعی جامعه باشد.

دیگر خبرها

  • آسمانی صاف در اروند
  • پیشنهاد دیوان محاسبات در مجموعه مقررات ارزی بانک مرکزی لحاظ شد
  • طفره کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تفحص حقوق‌های نجومی
  • طرح تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی همچنان در بلاتکلیفی
  • تذکر درباره عدم تعیین تکلیف تفحص از حقوق‌های نجومی
  • درخواست نماینده تهران برای رسیدگی به گزارش «تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی»
  • گزارش تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس رسیدگی شود
  • جوی آفتابی در اروند
  • تاکید دستغیب بر ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص‌یافته به دارو
  • تأکید دستغیب بر ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص‌یافته به دارو